رئیس شورای شهر اردبیل گفت: یک سرمایه‌گذار خارجی برای تولید برق و انرژی گرمایی از پسماند پیشنهاد سرمایه‌گذاری در اردبیل داده است.
کد خبر: ۱۵۹۷۶۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۲ 07 January 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، زکی‌الله خوشبخت در یکصد و چهارمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل که شامگاه چهارشنبه در اردبیل برگزار شد اظهار کرد: این سرمایه‌گذار با حضور در شورای شهر پیشنهاد خود را در قالب طرح منسجمی و به صورت نرم‌افزاری به شورای شهر ارائه کرده و اعلام آمادگی کرده تا با دریافت تمام زباله‌های شهری به هر میزان بدون مشکل خاص آنها را در خارج از شهر با تحویل شهرداری به مخزن‌های تعیین شده در یک فرایند تغییر و تحول به برق و انرژی گرمایی تبدیل کند.

وی گفت: این سرمایه‌گذار وعده داده تا در مدت 6 ماه قرارداد خود را عملیاتی کند و فرایند اجرای پروژه را در مراحل مختلف به انجام برساند تا بدون اینکه دود و آلایندگی در محیط زیست ایجاد شود، به ازای هر کمپرسی پسماند به اندازه یک قوطی کبریت خاکستر تحویل کارخانه سیمان دهد.

رئیس شورای شهر اردبیل ادامه داد: ما می‌توانیم این پروژه سرمایه‌گذاری را نیز به همراه سایر پروژه‌ها مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

مجاهدت شهید علم‌الهدی در نهضت انقلاب جاودانه مانده است

خوشبخت با گرامیداشت 16 دی ماه که در تاریخ دفاع مقدس نقطه عطف و تحول به‌ شمار می‌رود، افزود: این روز، یوم شهادت دانشجوی برجسته و مدافع شهر هویزه است که دشمن در این شهر زنان و دختران را زنده به گور کرد اما شهید علم‌الهدی به عنوان پرچمدار شهدای دانشجو با آگاهی و بصیرت و ایمان کامل پا به صحنه گذاشت تا در دفاع از حیثیت این شهر جانش را فدا کند.

وی این روز را روز شهدای دانشجو و پاسداشت مجاهدت آنها اعلام کرد و افزود: امیدواریم خداوند متعال به مقام و درجه این شهید وارسته بیش از هر زمان دیگر عزت و عظمت مضاعفی نصیب کند.

رئیس شورای شهر اردبیل با بیان اینکه در بررسی دقیق اعضای شورای شهر، مجوز احداث یک پروژه مشارکتی جدید در قالب مجتمع مسکونی – تجاری در 45 متری خیابان ولایت با مشارکت 35 درصدی شهرداری و 65 درصدی سرمایه‌گذار اجرایی می‌شود، بیان کرد: یکی از راه‌های برون رفت شهرداری از مشکلاتی که گرفتار آن شده است بها دادن به پروژه‌های مشارکتی و سرمایه‌گذاری‌های جدید است که قطعا راهگشا در این مسیر خواهد بود.

خوشبخت تصریح کرد: به هیچ‌وجه نباید با تخریب دیگران در اجرای پروژه‌های مشارکتی آغاز شده در شهرداری اردبیل بخواهیم عملکردها را زیر سئوال ببریم و یا فضای سوء تبلیغات انتخاباتی درست کنیم بلکه تحرک‌بخشی به پروژه‌های مشارکتی قطعا در سایه بهبود وضعیت اقتصادی تحققی عینی پیدا خواهد کرد.

رئیس شورای شهر اردبیل با یادآوری اینکه وضعیت رکود و اقتصاد نامناسب شهرداری وضعیت نامناسب کشور کاملا در سفره‌های مردم قابل مشاهده و لمس است، ادامه داد: دیگر نیازی نیست که بخواهیم دیگران را متهم کنیم چراکه امروز رکود پروژه‌های مشارکتی گویای وضعیت نامطلوب اقتصادی است که همه باید به این واقعیت اذعان داشته باشیم که برای خروج از این شرایط باید به دنبال ارائه راهکارهایی باشیم چراکه شعور مردم ما آنقدر زیاد است که کاملا وضعیت رکود در سفره‌های آنها نمایان بوده و هیچ موضوع پنهانی در این ارتباط وجود ندارد.

خوشبخت عنوان کرد: در این شرایط به جای برشمردن مشکلات مردم باید راهکارهای عملی برای خروج از این رکود را ارائه کنیم تا با تعیین روش مناسب در برون رفت از این وضعیت اقدام عملی و جدی به انجام برسد.

وی اظهار کرد: همان طوری که کمبودها را مردم در سفره خود احساس می‌‌کنند قطعا این کمبودها در سفره پروژه‌های عمرانی نیز بیشتر نمایان، مشهود و معلوم است.

رئیس شورای شهر اردبیل در مورد پیشنهاد شهرداری در خصوص ارائه تخفیف‌های مناسبتی دهه فجر گفت: بنده پیشنهاد می‌کنم که تخفیف‌ها در دو ماه بهمن و اسفند اعمال شود که برای مشتریانی که بهمن ماه برای پرداخت مطالبات خود مراجعه می‌کنند تخفیف بیشتر نسبت به آنهایی که در اسفند ماه مراجعه می‌کنند اعمال شود.

خوشبخت در مورد نامه اخیر مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خطاب به شورای شهر در مورد طرح جامع و تفصیلی شهر اردبیل و برخی دخالت‌های بی‌مورد یادآور شد: امیدواریم مدیرکل راه و شهرسازی در حد وظایف و اختیارات خود صحبت کرده و دخالتی در وظایف و اختیارات شورا نداشته باشد.

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، وی در پایان سخنان خود افزود: قطعا اعضای شورای شهر اراده‌شان بر این است تا در هفته‌های آینده با دعوت از مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در یک فضای تعاملی برخی از مشکلات و نارسایی‌ها را برطرف کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار