کد خبر: ۱۶۳۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵ 15 January 2016
«بی توجهی مسئولان؛ نارضایتی پاروزنان مقام آور» را شاید بتوان آبرومندانه‌ترین جمله و برآیند وضعیت نابسامان این روزهای هیئت قایقرانی خراسان رضوی دانست که مدتی‌ست باعث نگرانی علاقمندان و ورزشکاران این رشته پرهیجان شده است.
به گزارش تابناک رضوی، پاروزنانی که برخی از آنها بیش از یک دهه از عمر خود را برای رسیدن به موفقیت و کسب افتخار در این رشته گذرانده‌اند و اینک با متوقف شدن تمرینات و نبود امکانات، دست و پنجه نرم می‌کنند تا خراسان رضوی بعد از سالها حضور در مسابقات؛ امسال جای خالی‌اش در لیگ احساس شود!
شنیده‌ها حاکی از آن است که این کم‌کاریها در هیئت قایقرانی استان بعد از ورود رئیس هیئت سابق و از حدود دو سال گذشته به وجود آمد. از این‌رو به گفته قایقرانان شرایط با حضور رئیس هیئت جدید، روز به روز ناهموارتر شد، تا جایی که اگر به عنوان مثال تیم بانوان یا آقایان برای حضور در مسابقات قبلا با هواپیما سفر داشتند ؛ این شرایط تغییر یافت و وسیله جابه جایی ورزشکاران از شهری به شهر دیگر به مینی بوس تبدیل شد!
پس از برکناری‌ رئیس هیئت قایقرانی سابق، اداره تربیت بدنی استان، تا زمان مشخص شدن وضعیت رئیس جدید، یک «سرپرست» معرفی نمود. با حضور سرپرست هیئت سعی شد قایقرانان با دغدغه‌ای کمتر به تمریناتشان ادامه دهند، اما پس از گذشت 6 ماه هر چند سرپرست هیئت اقداماتی برای فراهم آوردن شرایطی مناسب جهت رفاه حال قایقرانان انجام داد، اما سرانجام با نبود همکاری های بیرونی؛ امروز قایقرانان شهرمان؛ شاهد توقف و به عبارتی شاید تعطیلی هیئت قایقرانی هستند!
قایقرانانی که امروز برخی به علت عدم پرداخت طلب‌شان از جانب هیئت قایقرانی و برخی نیز به خاطر نداشتن امکانات مناسب برای تمرین و ورود به مسابقات از این رشته دور شده و از وضعیت امروز هیئت قایقرانی گله‌مند هستند. آنها معتقدند بی‌توجهی مسئولان باعث نارضایتی پاروزنان مقام آور شده و امروز هر کدام به خاطر نبود انگیزه از ادامه تلاش برای این رشته دست کشیده‌اند.
حالا با گذشت زمان و ثبت نام چهار کاندید برای ریاست هیئت قایقرانی استان از جمله وجیهه رادمند، علیرضا صفرنژاد، علیرضا ارزانی ممقانی و جلال قسمتی خراسانی، امروز اداره کل تربیت بدنی استان برای انتخاب ریاست جدید این هیئت؛ منتظر برگزاری مجمع است، مجمعی که مدتیست دغدغه‌مندان این رشته ورزشی را چشم به راه برگزاری‌اش نگه داشته است.
با توجه به شرایط پیش آمده و برای مشخص شدن وضعیت هیئت قایقرانی استان به سراغ چند تن از قایقرانان، مربیان و مسئولین رفتیم تا بلکه هر چه زودتر گِرهی باز شود و شاهد راه اندازی این هیئت و افتخارآفرینیهایش باشیم.

برکناری‌ام را قانونی نمی دانم !
رسول طاهری، رئیس هیئت قایقرانی چناران، مسئول امور قایقرانی شهرستانهای استان خراسان رضوی، مربی قایقرانی، مدرس دانشگاه علمی و کاربردی تربیت بدنی مشهد و عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی فرهنگیان استان، که در حال حاضر دانشجوی دکترای رشته برنامه‌ریزی و مدیریت ورزشی است. وی با توجه به اینکه در شرایط به وجود آمده و متوقف شدن تمرینات ورزشی قایقرانان استان حُکمی بنا بر برکناری‌اش صادر شده، گفت: حُکمی که در این شرایط برایم صادر شده را قانونی نمیدانم، چرا که طبق قوانین موجود، سرپرست در زمان تصدی مسئولیت خویش حق عزل و نصب نداشته و از آنجایی که مدت زمان قانونی سرپرستی ایشان به اتمام رسیده لذا عزل اینجانب توسط ایشان کاملا غیرقانونی بوده و متاسفانه ایشان کماکان امور هیئت را به دست دارند.
وی افزود نسبت به وضعیت به وجود آمده اعتراض دارم و از طرفی به لحاظ قانونی پیگیر این تصمیم هستم.
طاهری عنوان کرد: از سال گذشته همکاری‌ام را با هیئت قایقرانی خراسان رضوی شروع کردم و در این راستا زحمات زیادی را متحمل و دوندگی بسیار داشتم و به نتایج مطلوبی هم دست یافتم.

دوندگی‌ها بی‌نتیجه ماند، رئیس نیامد
مسئول سابق امور قایقرانی شهرستان‌های خراسان رضوی، ادامه داد: با توجه به اینکه گلبهار زیر مجموعه شهرستان چناران است می‌شد آنجا نیز برنامه‌هایی برای قایقرانی فراهم آورد، از این‌رو اقدامات آغاز شد؛ غافل از اینکه هیچ قایق و امکاناتی در گلبهار وجود ندارد، سه ماه طول کشید تا موفق شدم با شرکت عمران گلبهار تعاملاتی ایجاد کنم تا سطح روی آب را به هیئت اجاره دهند، از لحاظ ریالی هم تخفیف داده شد و حتی به حد رایگان هم رسید و زمانش نیز از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر در نظر گرفته شد، اما حالا شرایط را ببینید، دوندگی‌ها بی‌نتیجه ماند. بسیاری از شرایط را هموار کردم و البته وظایفی داشتم که باید انجام می دادم و انجام پذیرفت.
وی با اشاره به وضعیت سرپرست فعلی هیئت قایقرانی استان، بیان می‌کند: همیشه این سوال را از ایشان داشتم که آیا می خواهید برای هیئت قایقرانی کاری انجام دهید یا خیر، می خواهید خرج کنید یا نه؟ و ایشان می‌گفتند تا زمانی‌که رئیس نشوم هیچ کاری انجام نمی‌دهم!

هدایت و سُکانداری ورزش راحت نیست
وی گفت: در ابتدای حضور ایشان پیشنهاد تشکیل کارگروه را عنوان کردم، کارگروهی با حضور مربیان، داوران و افراد صاحب نظر در ورزش قایقرانی متشکل از 7 نفر، تا این افراد برنامه ریزی کنند؛ نظر دهند و کارهای مدیریتی را انجام دهند، ایشان ابتدا این پیشنهاد را پذیرفتند اما در جلسه بعدی حضورمان؛ متاسفانه این موضوع رد شد و ایشان بیشتر به کارهای  شخصی خود پرداخته و دیگر حتی پاسخگوی تلفن بنده نبودند!!
طاهری یادآورشد: در هیئت قایقرانی استان، فراهم آوردن همه شرایط برای رسیدن به موفقیت لازم است، مثلا وقتی مربی باشد شاگرد هم هست، وقتی شاگرد باشد بحث تیم و مسابقات پیش می‌آید؛حالا وقتی بحث مسابقات و امکانات نباشد، کار بی‌نتیجه است، ازاین‌رو همه امکانات باید وجود داشته باشد تا موفق شویم.
وی در ادامه بیان گله‌مندی‌اش از حضور افراد بدون تخصص در یک رشته‌ی ورزشی خاص اظهار کرد: ورزش مقوله ساده‌ای نیست که هر که از راه میرسد وارد آن شود و سُکان را به هر سمت خواست بچرخاند، بنابراین ساده‌ترین راه تشخیص فرد مناسب برای ورود به این مسئولیت داشتن حداقل اطلاعات است که متاسفانه برخی از آن برخوردار نیستند.

گِره از هم پاشیدگی به دست مسئولان باز می‌شود

الهام تحقیقی سابقه 11 سال عضویت در تیم ملی قایقرانی کشور را داراست. تحقیقی از مربیان قایقرانی و شنا، فارغ التحصیل کارشناسی تربیت بدنی از دانشگاه تهران با مدارک نجات غریق، آمادگی جسمانی و... و از جمله دیگر افرادی است که در شرایط حاضر از بلاتکلیفی هیئت قایقرانی استان گله‌مند است.
وی با اشاره به اینکه تیم کانوپولوی بانوان خراسان رضوی در کشور از جمله تیم‌هایی است که حرف اول را می‌زند، می‌گوید: هر سال تیم لیگ برتر کانوپولو بانوان خراسان رضوی در مسابقات لیگ برتر بوده و مقام اول یا دوم کشور را کسب می‌کرد، اما با شرایط پیش آمده متاسفانه امسال سرپرست حاضر، مصلحت را بر این دانستند که تیم اعزام نشود و معتقد بودند تیمِ بانوان بدون تمرین، آمادگی لازم را ندارد.
وی اضافه کرد: برخی از قایقرانان به خاطر شرایط به وجود آمده از قایقرانی کانوپولوی بانوان خراسان رضوی به خاطر رسیدن به اهدافشان و دور نشدن از فضای این ورزش به سمت تیم دسته یک کانوپولوی بانوان خراسان شمالی و یک دسته پایین‌تر از تیم برتری که قرار داشتند، کوچ کردند.

موج گلایه‌ها بر ساحل ناآرام قایقرانی خراسان رضوی

قایقرانی بانوان خراسان رضوی از جایگاه تیم برتر کشور به زیر صفر رسیده!
تحقیقی اظهار کرد: تیمی که همیشه جزو بهترینها بوده و مشهد را با اسم کانوپولوی بانوان در قایقرانی کشور می شناسند و هویت خراسان رضوی در ورزش است، حالا به خاطر بی‌توجهی مسئولان باید در لیگ دسته یک آن هم در استانی دیگر بازی کند! ما قایقرانان خراسان رضوی حالا کنار نشسته‌ایم و درواقع دیگر کاری از دست مان بر نمی‌آید، گره این از هم پاشیدگی هم تنها به دست مسئولان باز می‌شود.
وی افزود: امروز با صراحت میتوان گفت که قایقرانی بانوان خراسان رضوی در حد صفر و حتی زیر صفر رسیده و دیگر چیزی از آن باقی نمانده است. در حال حاضر قایقرانی را به خاطر علاقه و عمری که در آن گذاشتیم در خیال‌هایمان حفظ می‌کنیم و امیدوار به بازگشت روزهای خوب و بدون دغدغه هستیم.

قایقرانی خراسان رضوی از فوتبال هم بیشتر حاشیه دارد!؟
زهرا علیزاده سرمربی تیم قایقرانی استان که 12 سالست قایقرانی می‌کند و 8 سال عضو تیم ملی بانوان بوده است، با اشاره به مشکلات قایقرانی خراسان رضوی، بیان کرد: از تیر ماه سال 93 پارو دست نگرفته‌ام، هم مربی تیم و هم بازیکن بوده‌ام. به خاطر 4 میلیون تومان طلبی که در سه سال اخیر از هیئت دارم و قراردادش با هیئت نیز موجود است، این ورزش را کنار گذاشته‌ام و تصمیم ندارم تا تمام طلبم پرداخت نشود به ورزش بازگردم.
وی افزود: برایم سخت است رشته‌ای را که 12 سال از عمرم را پایش گذاشته‌ام و سختی‌های بسیاری را بخاطرش متحمل شدم، به این راحتی و به خاطر بی‌درایتی‌ها کنار بگذارم.

خاطرات قایقرانی را پارو میزنم
علیزاده با اشاره به اینکه حالا خانه دار است و با فکر و خیال قایقرانی و امید به احیای امور به اهدافش در این حوزه فکر می‌کند، عنوان کرد: از آنجایی که مدت پرداخت طلب من و برخی دوستان از جانب هیئت طولانی شده، هیچ مسئولی برای ما کاری انجام نداده است، حتی به شخصه چند باری که پیگیر بودم گفتند شرایط همین است، میتوانی ورزش را کنار بگذاری و برای دریافت طلبت هم هر وقت هیئت پول داشت، دریافت کنید!
وی اظهار تاسف کرد: در حال حاضر هیئت قایقرانی خراسان رضوی از فوتبال هم بیشتر حاشیه دارد و تا مشخص شدن رئیس هیئت که روزنه امیدی برای قایقرانان است، مشکلات همچنان ادامه خواهد داشت.

موج گلایه‌ها بر ساحل ناآرام قایقرانی خراسان رضوی

متقاضی کایاک داریم اما اجازه نداریم

مجید جواهری از قایقرانان کایاک خراسان رضوی است و از آن دسته افرادی که با همت خودش تمرینات را ادامه داده و در اردوی تیم ملی به‌سر می‌برد. وی با اشاره به اینکه تقریبا قایقرانی آقایان در استان منحل شده، تصریح کرد: سرپرست هیئت قایقرانی تمام سعی خود را برای هماهنگی شرایط و امکانات داشت اما همکاریهای لازم صورت نگرفت.
وی افزود: البته بماند که دیگر ورزشکار و قایقرانی نیست که تمرین کند تا هیئت به وضعیتش رسیدگی داشته باشد !! در گذشته شرایط خیلی خوب بود، یک تیم بودیم و همراه مربی تمرین داشتیم اما حالا... .
وی گفت: با تغییرات در نگاه حمایتی هیئت؛ وقتی دیدیم حمایت کننده‌ای وجود ندارد و توجهی نیست، به تدریج همه تمرینات را کنار گذاشتیم، بعد از آن در بخش ریاست هیئت تغییراتی صورت گرفت و از آن پس تمریناتم را به تنهایی ادامه دادم.
وی یادآور شد: برای تمرین به سد طرق میروم و اگر برایم اتفاقی بیفتد هم هیچ فردی مسئول نخواهد بود و حمایتی در کار نیست.

موج گلایه‌ها بر ساحل ناآرام قایقرانی خراسان رضوی

قایق‌های کایاک خاک میخورند!

جواهری بیان کرد: در حال حاضر شرایط قایقرانی در مشهد خوب نیست. چند بار رایزنی داشتم تا آموزشی در زمینه رشته کایاک صورت بگیرد و حتی بانوان علاقه‌مند که تعدادشان کم نیست، به این رشته ورود پیدا کنند، اما نه تنها اجازه این کار صورت نگرفت بلکه این‌طور که دیده می‌شود تیم بانوان استان حتی تمرین هم ندارند. هزینه‌ها در رشته کانوپولوی تیمی خیلی بالاست، به نظرم اگر همین هزینه صرف کایاک شود؛ مناسب‌تر خواهد بود. همچنین باید این نکته را نیز در نظر داشت که امروزه اغلب قایقرانان به سمت کایاک و آب‌های خروشان رفته‌اند.
وی گفت: برای ورود بانوان چند بار صحبت‌هایی شده و طی هماهنگی‌ها فقط باید یک نامه بزنند تا بخش بانوان بیایند کایاک آموزش ببینند و تمرین کنند.
جواهری عنوان کرد: در سد طُرق کانکسی با حدود 15 قایق کایاک وجود دارد که این قایقها دارند خاک می‌خورند! این درست نیست که از فدراسیون قایقرانی حدود 15 قایق بیاورند بگذارند آنجا و هیچ اقدامی برای استفاده از آنها صورت نگیرد. فقط من کایاک کار می‌کنم و نیاز است که خراسان رضوی با نگاه به آینده از قایقران کایاک بیشتری برخوردار باشد.

در سه سال اخیر هیچ حمایتی نشدیم
مهتاب زِهتاب قایقران مقام‌آور دیگری است که 4 سال از آغاز قایقرانی‌اش می‌گذرد و یک سالی‌ست عضو تیم ملی شده است. وی که از نفرات برتر قایقرانی استان و دارای سه قهرمانی کشوری و یک مقام آسیایی است با توجه به وضعیت حاضر قایقرانی بانوان استان می‌گوید: تیم کانوپولو خراسان رضوی همیشه یا اول بوده یا دوم، متاسفانه در سه سال اخیر نه تنها هیچ حمایتی از قایقرانان نشده؛ بلکه تمرین و امکانات لازم هم در اختیارمان نبوده است. در صورتی که زمانی همه امکانات تا حدودی برایمان فراهم بود!
وی ادامه داد: به خاطر شرایط نامناسب از زمان رئیس هیئت قبلی، میتوان گفت که استخر کنسل شد، چند وقت بعد قایق‌ها از مشهد آن‌طور که شنیدم به فریمان انتقال یافت و مسائل دیگر...
زِهتاب بیان کرد: امسال انتظار داشتیم تیم قایقرانی کانوپولوی بانوان خراسان رضوی چون همیشه مقام آور بوده برای مسابقات لیگ اعزام شود که بنا به مصلحت سرپرست حاضر این اتفاق نیفتاد.

موج گلایه‌ها بر ساحل ناآرام قایقرانی خراسان رضوی

بیشترین توان و کمترین امکانات

خانم زهتاب یادآوری کرد: تیرماه امسال با شرایط سخت تمرینات شروع شد و آخر مهر ماه مسابقات هنگ‌کنگ مقام اول آسیا را کسب کردیم، البته با کمترین تمرین و کمترین امکانات و بیشترین توانی که داشتیم موفق به کسب امتیاز شدیم.
وی با گلایه از سرپرست حاضر هیئت قایقرانی، بیان-کرد: در مدتی که اردو بودیم، بارها با سرپرست هیئت تماس گرفتیم و ایشان اصلا پاسخگو نبودند و بعد هم اگر پاسخی می‌دادند کاری صورت نمیگرفت و در واقع ایشان حمایتی از ما نداشتند و فقط با وعده و حرف ما را مجاب می‌کردند.
وی گفت: حالا مدتی است که از دوران سرپرستی ایشان گذشته و هنوز رئیس هیئت مشخص نشده است! همه امید ما این است که با حضور رئیس هیئت جدید بتوانیم روی آرامش را ببینیم و تلاش‌هایمان مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: شنیده‌ها حاکی از این است که حتی برای ثبت نام کاندیدهای ریاست جدید، اطلاع رسانی درستی صورت نگرفته و گفته می‌شود چند تن از اطرافیان سرپرست هیئت؛ برای ریاست کاندید شده‌اند!
زِهتاب گفت: ریاست قبلی هیئت به خاطر کم‌کاری‌ها برکنار شد و اوضاع نه تنها بهتر نشد بلکه عکس آن اتفاق افتاد و هیئت اُفت کرد. این حق تیم بانوان کانوپولوی خراسان رضوی نیست که از حد لیگ برتر به خاطر عدم اعزام تیم به مسابقات لیگ به حضور در تیم دسته یک شهرستان ها راضی شوند و از اهدافشان فاصله بگیرند.

اردوهای هواپیمایی، مینی‌بوسی شد!
مهلا عاطفه‌دار که 4 سالست عضو تیم ملی می‌باشد و 7 سال پارو می‌زند در رابطه با وضعیت تیم بانوان خراسان رضوی که در مسابقات جهانی هشتم شد و مقام دوم آسیا را از آن خود کرده است، گفت: دو سال است تمرین و مسابقه نداشتیم، اوایل مهر ماه سال جاری صبح‌ها که هنوز هوا کاملا روشن نشده بود و شرایط سختی برای تمرین بانوان وجود داشت، استخر کوثر را برایمان فراهم آوردند و قایقرانان مجبور بودند با وجود زمان نامناسب 6 تا 8 صبح، خود را برای تمرین برسانند (البته من آن زمان تمرینات اردویی بودم و از آن شرایط هم استفاده نکردم).
وی یادآورشد: زمان ریاست آقای دِه‌باشی شرایط برای قایقرانان بسیار خوب بود و درواقع بهترین شرایط قایقرانی استان را زمان ریاست ایشان تجربه کردیم، از بهترین هزینه‌ها و سفرها برای تیم برخوردار بودیم. امکانات عالی و تمرینات به جا و به موقع و حتی سرویس هم برای رفت و آمدمان جهت تمرین، وجود داشت و از نظر ما همه چیز عالی بود.
عاطفه‌دار ادامه داد: زمان آقای دهباشی با هواپیما سفر داشتیم و نگرانی کمتری خانواده‌ها از لحاظ رفت و آمد داشتند و خستگی سفر را پیش از رقابت نداشتیم اما اوضاع از زمان ورود آقای توکلی تغییر کرد و در دوران ایشان یک بار مسابقات رفتیم که آن هم بسیار خاطره بد از لحاظ امکانات برایمان به ارمغان آورد. با مینی بوس و سختی زیاد و نگرانی خانواده‌ها؛ از شهری به شهر دیگر سفر داشتیم و با همه این احوال تمام قدرت خود را به کار گرفتیم تا موفق شدیم.
عاطفه‌دار با اشاره به موضوع طلب قایقرانان، بیان کرد: هنوز عده‌ای از ما در این سه سال اخیر طلب‌هایمان را از هیئت با وجود داشتن قرارداد دریافت نکرده‌ایم، البته هنگام رفتن رئیس هیئت قبل از آقای توکلی باخبر شدیم که ایشان طلب‌های ما را طی ارائه چِکی به آقای توکلی پرداخت کرده‌اند، که آقای توکلی طی جلسه‌ای وقتی عنوان کردیم این طور بوده یا نه؟! گفتند: آقای دهباشی هیچ چک یا مبلغی به ایشان پرداخت نکرده اند! اما آقای عابد روابط عمومی زمان آقای ده‌باشی گفتند که چک توسط آقای ده باشی به آقای توکلی داده شده تا طلب ورزشکاران پرداخت شود.

موج گلایه‌ها بر ساحل ناآرام قایقرانی خراسان رضوی

دو سالست بچه‌های تیم، رنگ هیئت، قایق و پارو را ندیدند!

این مقام‌آور قایقرانی استان گفت: رئیس هیئت سابق کارآرایی لازم را برای تیم نداشتند و در این دو سال بچه‌های تیم، رنگ هیئت، قایق و پارو را ندیدند! البته غیر از من و یکی از دوستان که اردو بودیم و تمرین داشتیم.
وی همچنین افزود: امسال بعد از کسب افتخار و حضور در کشور طی نشستی با مدیر کل تربیت بدنی خراسان رضوی برای اولین بار به صورت رسمی مورد تقدیر قرار گرفتیم، البته ناگفته نماند که در این ایام سرپرست هیئت قایقرانی خارج از کشور بودند، اما شرایط استقبال از ما را فراهم آوردند و یک تجربه شیرین دیگر را خوشبختانه تجربه کردیم، چرا که این تقدیر و نشست یک دنیا برایمان ارزش داشت.

هیچ کس به فکر هدف و پیشرفت ورزش قایقرانی استان نیست
علیرضا غفوریان، مربی کانوپولو خراسان رضوی، 11 سال در قایقرانی استان فعالیت دارد و در این مدت سه سال هم به تیم ملی دعوت شده است. وی با اشاره به اینکه هیئت وضعیت بلاتکلیف دارد، اظهار کرد: مربیان قایقرانی به اجبار به فعالیت‌های دیگرِ دور از قایقرانی مشغول شده‌اند و این ضربه‌ای برای قایقرانی استان محسوب می‌شود، البته بماند که هیچ کس به فکر هدف و پیشرفت ورزش قایقرانی استان نیست.
وی ادامه داد: تنها کسی که از شرایط به وجود آمده متضرر می‎‌شود ورزشکار است ورزشکار به جای تخلیه انرژی در آب باید انرژی‌اش را به خاطر ایجاد حواشی به وجود آمده این ورزش در جامعه تخلیه کند. من نیز از هیئت طلبکارم. اگر شرایط مهیا باشد همه ما هستیم اما با این وضعیت دیگر نمی-توان کار کرد!
غفوریان افزود: سرپرست فعلی سعی داشت با حضورش یک منبع درآمد برای هیئت قایقرانی ایجاد کند که متاسفانه همکاری مناسبی صورت نگرفت. ایشان حتی توانستند مکانی را برای تمرین فراهم آوردند اما زمان آن برای قایقرانان مناسب نبود.
وی یادآورشد: زمان ریاست آقای توکلی صحبت از امید و تغییرات مثبت بود اما همه در حد صحبت باقی ماند و در طی دو سال هیچ اتفاق مثبتی که نیفتاد بماند بلکه اوضاع روز به روز بدتر شد و شرایط نامطلوبی در هیئت برای ورزشکاران به وجود آمد.
زورمان به هزینه‌ها نرسید؛ قایقرانی را کنار گذاشتیم

این مربی تیم کانوپولوی استان افزود: سال 92 زمان ریاست آقای توکلی تیم قایقرانی کانوپولوی جوانان، برای اولین بار در دوران قایقرانی آقایان مقام چهارم را از آن خود ساخت و حتی از تیم‌های برتر کشوری هم بالا زد، بماند که این شرایط هم در وضعیت نامطلوب امکانات اتفاق افتاد، چرا که اگر تیم از پاروی مناسب و اِستاندارد برخوردار بود حتما امتیاز بالاتری به دست می‌آورد. تیمی که امکانات نداشت چهارم شد اگر امکاناتش فراهم می‌شد چه می کرد؟!
غفوریان تصریح کرد: از سال 92 به بعد و به ویژه برای آقایان، دیگر تیم کانوپولویی وجود نداشت، حمایتی نبود اما خودمان را به هر طریقی پیش بردیم و آخر هم زورمان به هزینه‌ها نرسید و قایقرانی را کنار گذاشتیم.

کار آن‌طور که باید پیش نرفت!

علیرضا ارزانی ممقانی، سرپرست هیئت قایقرانی خراسان رضوی با توجه به شرایط به وجود آمده در هیئت قایقرانی خراسان رضوی، اظهار تاسف کرد: مسائل مالی در ورزش ضعیف شده، امروز بیش از هرچیز بحث مالی و هزینه‌ها مطرح است که مورد توجه قرار نمی‌گیرد و قایقرانی هم از این امر مستثنی نیست.
وی بدون بیان اینکه وظیفه شناسایی و جذب اسپانسر با کیست؟ و خودش به چه میزان حمایت مالی کرده ؟! گفت: نداشتن درآمد مشخص و نبود اسپانسر باعث شده اوضاع این شود که می‌بینید و حالا قایقرانان نظر بر این دارند که وضعیت قایقرانی استان به صفر رسیده است.
وی بیان کرد: هر اقدامی که در این چند ماه انجام داده‌ام وظیفه بوده، البته شاید کاری انجام نشده و باید بیش از اینها اقدامات در رابطه با وضعیت قایقرانی استان صورت می‌گرفت، به هرحال قصور از ما بوده و کار آن‌طور که باید پیش نرفت.
ارزانی تصریح کرد: البته شانس من است که هر جا برای خدمت میروم، مسئولیتی را می‌گیرم که وضعیتش به‌هم‌ریخته است و از آنجایی‌که به‌هم‌ریختگی‌ها را تحویل می‌گیرم، تا زمان سر و سامان دادنش؛ از زندگی و همه چیز می‌افتم و سختی‌های بسیاری را متحمل می‌شوم.

موج گلایه‌ها بر ساحل ناآرام قایقرانی خراسان رضوی

ورزش که به حاشیه می‌رود؛ از اصل دور می‌شویم

وی با اشاره به حواشی ایجاد شده در قایقرانی خراسان رضوی، عنوان کرد: متاسفانه وقتی ورزش به حاشیه کشیده می‌شود، از اصل دور می‌شویم و همه انرژی و زمان، صرف برطرف شدن حواشی می‌شود. در این صورت جوابگویی به این حواشی وقت و انرژی را می‌گیرد و جایی برای برنامه‌های دیگر باقی نمی‌گذارد.
وی در ادامه بیان می‌کند: البته حق میدهم به برخی از جمله بانوان این رشته ورزشی که در حال حاضر از وضعیت به وجود آمده گلهمند هستند، چرا که سالها وقت گذاشته و زحمت کشیده و به جایگاهی رسیدهاند و حقشان است که مطالباتی داشته باشند. البته بیان این مطالبات میتواند قانونی و به صورت قشنگ مطرح شود اما گاهی اوقات این مطالبات به سمت حاشیه میرود و این قشنگ نیست.
مسئولیت کَشتی به گل نشسته قایقرانی را کسی به عهده نمیگیرد
می‌شد افراد توانمندتری مسئولیت را عهده‌دار شوند
ارزانی تصریح کرد: حتما دوستان شاهد هستند از زمانی که این مسئولیت را عهده‌دار شدم، چیزی که در توان داشتم و حتی بیش از توانم اقدام برای بهبود وضعیت کردم، حالا اگر اتفاق خاصی نیفتاده؛ به خاطر این است که من آدم کم توانی بوده‌ام، می‌شد افراد توانمندتری بیایند و مسئولیت را بر عهده گیرند.
وی گفت: در این مدت چیزی که در توان داشتم و حتی بیش از آن را به‌کار بستم، حالا اگر اتفاق خاصی نیفتاده به خاطر این است که من کم‌توان بوده‌ام و نتوانسته‌ام وظیفه را به خوبی انجام دهم. مسئولان می‌توانستند افراد توانمندتری را معرفی کنند تا مسئولیت را به دوش گیرند و کار انجام شود. اما متاسفانه افراد پرتوان نیامدند و مسئولیت کِشتی به گل نشسته قایقرانی را کسی به عهده نمی‌گیرد.
وی ادامه داد: البته قبل از قبول مسئولیت در جریان مشکلات پیش آمده هیئت بودم اما به دلایل مختلف از جمله داشتن رودروایستی با برخی و روی حساب دوستی کار را قبول کردم.
تا رئیس نشوم نمیتوانم کار هدفمندی انجام دهم
سرپرست هیئت قایقرانی خراسان رضوی افزود: یکی از مواردی که باعث پیش نرفتن امور در قایقرانی شد؛ بحث سرپرست بودن است! که در این صورت بسیاری از کارهایی که دوست دارم انجام دهم را بنا به شرایط انجام نمی‌دهم یا نمی‌توانم انجام دهم. اما یک رئیس می‌تواند برنامه‌ای 4 ساله ببندد، پس باید مسئولیتم تعریف شده باشد تا بتوانم برنامه‌ریزی کنم و کار را هدفمند پیش ببرم، چرا که با برنامه‌ای سه ماهه نمی‌توان کار را پیش بُرد.
وی گفت: درواقع حکم سرپرستی دارم و نمیتوانم هر کاری که باید را انجام دهم، وقتی سه ماه سرپرست هستی در این مدت نمیتوانی برنامه جامع و کاملی ارائه دهی. هیچ مدیری هم نمی‌تواند! بنده هم از این قضیه مستثنی نیستم و برنامه جامع و کاملی نداشته‌ام. از این‌رو منتظر این بودم که مجمع برگزار و تعیین تکلیف شود و همین شد که مشکلاتی رخ داد و تا زمانی که رئیس نشوم نمیتوانم کار برنامه‌ریزی‌شده و هدفمندی انجام دهم.
نمیتوانستم تیمی که دوسال تمرین نداشته را به مسابقات لیگ بفرستم
وی با اشاره به این موضوع که بانوان قایقران به خاطر اعزام نشدن به لیگ دلخور هستند، عنوان کرد: چطور میتوانم بانوانی که حدود دو سال تمرین مناسب نداشته‌اند را به مسابقات لیگ بفرستم!؟ اگر سال گذشته موفق شدند مقام بیاورند به خاطر تمرینات جسته گریخته‌شان بود وگرنه بدون تمرین که نمیتوان موفق شد.
ارزانی یادآورشد: در مسابقات سال گذشته شاهد بودم که استانها چطور دارند تلاش میکنند و نمی‌توانستم با این میدان رقابت دوستان را بدون تمرین لازم به مسابقات اعزام کنم، چرا که درست نبود قایقرانان خراسان رضوی که همیشه مقام‌آور بودند بروند و نتوانند پیروز میدان شوند. ازاین‌رو با بانوان قایقران صحبت کردم و گفتم از آنجاییکه کانوپولوی بانوان خراسان رضوی حرف اول را در مسابقات می‌زند، مدتیست که تمرین نداشته‌اید و خوب نیست برای مسابقات اعزام شوید و مقام نیاورید، پس اجازه دهید امسال تیم نفرستیم.
وظیفه نداریم پاسخگوی افرادی که مسئولیت ندارند باشیم
سرپرست هیئت قایقرانی خراسان رضوی افزود: آمادگی این را داریم که دوستان ورزشکار هر زمان نیاز به جلسه‌ای دارند با هماهنگی برگزار کنیم، اما با دوستانی که سابق بر این در بحث قایقرانی فعالیت می‌کردند و در حال حاضر در این حوزه هیچ مسئولیتی ندارند، هیچ کاری نداریم، این دوستان آن موقع که سمت داشتند باید کار انجام می‌دادند و امروز جز اینکه دوستان را به حاشیه بکشانند کار دیگری نمی‌کنند و وظیفه من نیست به کسی که مسئولیتی ندارد پاسخگو باشم!
وی ادامه داد: حاشیه هایمان زیاد شده و علتش این است که متاسفانه برخی از دوستانمان با افرادی که هیچ سمتی در قایقرانی ندارند همراه می‌شوند. فردی که در گذشته مسئولیتی داشته حالا نامه‌نگاری می‌کند و امضا جمع می‌کند و دوندگی دارد و باور کنید این راهش نیست و تا به حال هم جواب نداده است.
هر که روی نیمکت حاشیه نشست؛ باخت
ارزانی عنوان کرد: در ورزش نیمکتی هست به نام نیمکت حاشیه و هر که روی این نیمکت نشست ؛ باخت! متاسفانه حاشیه های قایقرانی استان زیاد شده و البته به لطف دوستان در این مدت کوتاه سرپرستی به خاطر همین حواشی معروف شدم و حتی وزیر ورزش من را با اسم می شناسند، از این‌رو میتوانم بگویم معروف‌ترین فرد در زمینه ورزش قایقرانی هستم و البته این برای من خوب شد.

هر که قرارداد دارد بیاید پولش را بگیرد
وی همچنین با اشاره به موضوع طلب برخی قایقرانان از هیئت قایقرانی خراسان رضوی، تصریح کرد: افرادی که می‌گویند از هیئت طلب دارند باید به جای لجبازی؛ قراردادهایشان را به هیئت بیاورند تا به محض اینکه بودجه‌ای به دست هیئت رسید، پولشان پرداخت شود، ما به این کار نداریم قرارداد با چه کسی بسته شده، ورزشکار با هیئت قراردادی دارد و باید پرداخت شود. می‌توانید از دوستان بپرسید که شده تا به حال کاری انجام دهند و پولش را دریافت نکنند؟
ارزانی که در کنار سرپرستی هیئت قایقرانی خراسان رضوی مسئولیت رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور را نیز عهده‌دار است و به گفته خودش، ورزشکاران توقع دیگری از ایشان برای تامین هزینه‌ها دارند با اشاره به انتظار قایقرانان اظهار کرد: دوستانی که از هیئت طلب دارند؛ به من می‌گویند شما آدم متمولی هستید و میتوانید طلب ما را از جیب خودتان پرداخت کنید، من هم گفتم "خونه قاضی گردو زیاده"( درست است توانايي دستگيري دارم اما با حساب و كتاب به شما پرداخت می‌کنم) متمول هم که باشم؛ اما هر ریالی با حساب و کتاب خرج می‌شود!
وی اضافه کرد: البته به دوستان گفته‌ام طلبتان را از رئیس‌های قبلی نگرفتید و حالا که مسئولیت به ما رسیده تصمیم مصمم گرفتید که یک جا همه‌اش را دریافت کنید؟ دو ریاست قبلی پول داشتند ندادند، ما که پول نداریم اما می‌خواهیم با شرایط عنوان شده پرداخت کنیم قبول نمی‌کنید! مدیران دیگر که آمدند پولی برداشتند و... اما نوبت ما که می‌شود و از جیب خودمان هم خرج می کنیم، می گویند آدم بَده است.

شایعات درباره آشنایی با کاندیداها
از آنجایی که این سرپرست هیئت به طور همزمان مسئولیت ریاست اتحادیه آجیل و خشکبار کشور را نیز عهده‌دار است، شایعاتی به گوش میرسد که برخی افراد کاندیدا برای ریاست هیئت قایقرانی خراسان رضوی از آشنایان و بلکه همکاران ایشان هستند، ماجرا را از وی پیگیر شدیم، اظهار کرد: آدم صادقی هستم و تنها می‌توانم بگویم شایعات به وجود آمده متاسفانه از سوی دوستی که قبلا در هیئت فعالیت داشتند مطرح می‌شود، ایشان انسانی بسیار فعال هستند و من هم بسیار دوستشان دارم، زمانی که آقای توکلی رئیس هیئت بودند و من هم نائب رئیس، بیش از ما ایشان میدویدند و زحمت می‌کشیدند. برخی رسانه‌ها هم تحت تاثیر حرف‌های ایشان حرف‌هایی را مطرح می‌کنند و حتی این حواشی وارد ورزشکاران قایقرانی هم شده و ایشان باعث شدند هیئت قایقرانی خراسان رضوی به حاشیه کشیده شود، ایشان دور از قانون اداری حتی نامه نگاری‌هایی به وزارت ورزش و فدراسیون انجام دادند که این روش درست نیست و جوابگو نمی‌باشد، حال آنکه کار باید از روش صحیح پیگیری شود و با این روش‌ها کار به جایی نمی‌رسد.
وی ادامه داد: دوستان نباید حاشیه‌سازی کنند، اعضایی که کاندیدا شدند دونفرشان را که اصلا نمی‌شناسم، حتی تا بحال کوچکترین رابطه یا حتی یک مکالمه تلفنی هم با این افراد کاندیدا شده برای ریاست هیئت نداشته‌ام و می‌توانم ثابت کنم، همچنین خانم کاندیدا شده هم نائب رئیس بانوان هیئت استان هستند.
ارزانی بیان کرد: همیشه به دوستان ورزشکار گفته ام که افراد بسیاری آمدند مسئولیتی داشتند و رفتند و شما میزبان هستید و ماندگار، شاهد بودید که چند رئیس هیئت آمدند و رفتند اما شما هستید، شما همیشه قایقران بودید، هستید و خواهید بود، اما من میروم... پس سعی کنید این خانه که متعلق به خودتان است را آباد نگه دارید.
افراد بر اساس قانون برکنار می‌شوند
وی با اشاره به حکم برکناری یکی از مسئولان هیئت قایقرانی استان، بیان کرد: آقایانی که نامه این طرف و آن طرف می‌نویسند تا بگویند امضای من غیرقانونی است، اگر امضای من غیرقانونی است که رئیس بخش مرتبط با این حکم موافقت نمی‌کردند، پس ایشان هم حکم به برکناری داده‌اند.
وی ادامه داد: اگر این حکم از لحاظ قانونی درست نبوده؛ می‌توانند از مراجع قانونی پیگیری کنند اما اگر درست بوده من از حقم استفاده و ایشان را برکنار کرده‌ام. البته اگر ایشان حرفی داشتند؛ می‌توانستند مانند گذشته به هیئت بیایند، دوستانه صحبت کنند و مشکل را حل کنند، نیازی به نامه نگاری نبود.
به اندازه تمرین دو تیم، قایق و پارو داریم
ارزانی همچنین با اشاره به تهیه استخر برای تمرین قایقرانان بیان کرد: اگر همین الان هم به استخر کوثر بروید قایق داریم و حتی همین الان که بانوان ما تمرین را تعطیل کرده‌اند همه امکانات فراهم است.
وی ادامه داد: پارو وسیله شخصی خود قایقران است و داشته‌اند، اما در حال حاضر می‌توان گفت قایق، پارو و امکانات در استخر کوثر به اندازه تمرین دو تیم وجود دارد و حتی اعلام شده که قایقرانان هر کمبودی دارند اطلاع دهند تا مهیا شود. الان دو ماه است که استخر برای تمرین تعطیل است و می‌توانید بروید از قایق و امکانات ما عکس بگیرید.
وی همچنین به مشکل زمان حضور قایقرانان در استخر اشاره و بیان کرد: دوستان قایقران از زمان تمرین در ساعت 6 تا 8 صبح معترض بودند و من نیز این موضوع را پیگیری کردم، اداره کل تمام توانش را بکار گرفت تا استخر کاملی را در اختیار ما بگذارد که به آنجا نرسید و حواشی و مشکلات پیش آمد.
وی افزود: اداره کل با تمام کمبودهایی که داشت قرار شد استخر شهید رضویان در ابتدای شهید آوینی را در اختیار ما بگذارد، اما مشکلات و حواشی قایقرانی؛ مانع از این اتفاقات مثبت شد.
ارزانی بیان کرد: در رابطه با سد چالیدره که مدیر کل حرف‌هایی در این خصوص زده بودند نیز صحبت‌هایی شد، پیگیری صورت گرفت و قرار شد سد چالیدره را در اختیار ما قرار دهند، اما با ورود حواشی من شرمنده مدیر کل و دوستانی که پیگیر این موضوع بودند، شدم.
وی گفت: مسئولان امر وقت گذاشتند و با رایزنی و زحمات بسیار توانستند این بخش را در اختیار ما قرار دهند و ما نتوانستیم به خاطر کم‌لطفی برخی دوستان از این موقعیت استفاده کنیم.
سرپرست هیئت قایقرانی خراسان رضوی تصریح کرد: من حرف حق را با شما عنوان کردم، در صورتی که مسئولان وقتی با رسانه صحبت می‌کنند حرفهایی می‌زنند که متناسب با شرایط و اوضاع است. منِ ارزانی، مهمان دوستان هستم، منِ ارزانی می‌آیم و می‌روم، اما دوستان برای برخورداری از اوضاع مناسب می‌توانند با هم هماهنگ باشند و شرایط را پیش ببرند و از حاشیه فاصله بگیرند.
ورزشکار خانم در بحث آب‌های آرام نداریم
ارزانی با اشاره به موضوع حضور بانوان در رشته کایاک، عنوان کرد: ما در بحث آب‌های آرام ورزشکار خانم نداریم و همه بانوان ما در رشته کانوپولوی قایقرانی فعال هستند و از این رو باید در استخر تمرین کنند نه در سد.
وی ادامه داد: از آنجایی که دوستان پیشنهادهایی برای تمرینات بانوان در سد مطرح کرده بودند، مجوز لازم را گرفتیم، اما باید یک خانم به عنوان مربی مسئولیت را عهده‌دار می‌شد که تاکنون کسی اقدام نکرده است. از آنجایی که در حال حاضر مسئولیت هیئت به دست من است، تا یک مربی حاضر به همکاری نباشد اجازه نمیدهم چند بانو برای تمرین به سد بروند. مربی در بخش آقایان داریم که عهده دار مسئولیت شده اما در خانم‌ها هنوز کسی مسئولیت را به عهده نگرفته است. هر زمان یکی از بانوان قایقران آمد و مسئولیت را پذیرفت، نامه می‌دهیم بروند سد و تمرین کنند.
وی در پایان با اشاره به موضوع مقام‌آوری بانوان قایقران و تقدیر از آنها هنگام بازگشت،خاطرنشان کرد: دوستان از من گله داشتند که آقای صبوریان مدیر کل تربیت بدنی استان بعد از مقام‌آوری اخیر و طی نشستی از آنها تقدیر به عمل آوردند، اما سرپرست هیئت که از وی انتظار می‌رفت برنامه‌ای نداشت. اینطور که دوستان می‌گویند، نبوده، اگر وضع این نمی‌شد برنامه هم وجود داشت. هنگام ورود بانوان مقام‌آور با اینکه خارج از کشور بودم، برای استقبال دوستان هماهنگی‌هایی ترتیب دادم؛ پرچم فرستادم و وسایل امر را فراهم و مراسم استقبال در فرودگاه توسط همکاران صورت گرفت. با همه اینها وقتی برگشتم به فکر برگزاری مراسمی ویژه برای تقدیر از دوستان بودم که حواشی وارد شده مانع از این کار شد.

به خاطر نارسایی ها کناره‌گیری کردم

مجتبی خراسانی، دبیر سابق هیئت قایقرانی خراسان رضوی که به گفته خودش بنا به درخواست قایقرانان و به نمایندگی از آنها پیگیری‌هایی برای بهبود وضعیت قایقرانی خراسان رضوی انجام داده است، می‌گوید: به خاطر نارسایی‌ها سال گذشته از مسئولیتم کناره‌گیری کردم و از زمان کناره‌گیری؛ تقریبا هیئت به صورت نیمه تعطیل و حتی تعطیل درآمده و در واقع امور اداری هیئت با اختلال مواجه شد و کسی نبود تا موقعیت را سامان دهد و از طرفی این وضعیت برای هیچکس اهمیت نداشت و بنظر می‌رسد که ندارد.
وی ادامه می‌دهد: زمان ریاست سابق هیئت، تقریبا همه کارهای هیئت بر عهده‌ی بنده بود تا جایی که به نقل از مدیرکل ورزش و جوانان استان به هیئت قایقرانی؛ هیئت دو نفره می‌گفتند، چرا که تنها من و آقای توکلی اعضای ستادش بودیم!
قایقرانی بومی نیست و اگر تعطیل شود؛ حتی وزیر، ایرادی نمی‌گیرد!
وی در نقد به برداشت مدیرکل ورزش و جوانان استان از ورزش قایقرانی، عنوان کرد: در دو سال گذشته طی صحبتهایی که درباره قایقرانی با آقای صبوریان داشتم، ایشان نظرش این بود که این رشته ورزشی بومی نیست و اگر قایقرانی خراسان رضوی تعطیل شود هم کسی ایراد نخواهد گرفت! حتی وزیر ورزش!
خراسانی افزود: در واقع شاید ایشان می‌خواستند بگویند که این هیئت نبودنش بهتر است برای ما چون این رشته یک رشته خاص با امکانات ویژه است، باید استخر، دریاچه یا سدی باشد تا از آن استفاده کرد. همه اینها هزینه بردار است، بنابراین این رشته مورد بی‌توجهی قرار گرفت.
قایقرانی استان برای اداره کل؛ چشمگیر نیست
دبیر سابق هیئت قایقرانی خراسان رضوی یادآور می‌شود: یکی از دلایل اصلی مشکلات قایقرانی استان این است که قایقرانی برای اداره کل ورزش و جوانان چشمگیر نیست، البته هیئت کارش را می‌کند و می‌خواهد این ورزش جنب و جوش داشته باشد،قایقرانی رشته‌ای است که تا کنون سعی نشده  زیرساختهایش در استان فراهم شود و از همین رو آسیب می‌بیند.

موج گلایه‌ها بر ساحل ناآرام قایقرانی خراسان رضوی

وامی که دریافت شد؛ ولی هرگز پرداخت نشد!

خراسانی همچنین با اشاره به موضوع دریافت وام رئیس سابق هیئت قایقرانی استان برای پرداخت هزینه های اعزام تیم، تصریح کرد: سال گذشته به خاطر اعزام تیم بانوان و آقایان برای مسابقات قهرمانی کشور و به خاطر اینکه بودجه‌ای نداشتیم دست به دامن یک موسسه مالی و اعتباری شدیم، تمام کارهای اداری و نامه‌نگاری‌اش را انجام دادم و به اتفاق رئیس سابق به موسسه رفته و همان روز به واسطه نامه و چک‌های هیئت که به عنوان ضمانت به موسسه پرداخت شده بود مبلغ 100 میلیون ریال دریافت شد. رئیس سابق هیئت، پول را گرفت و متاسفانه فردای آن روز این پول که برای هزینه‌های هیئت دریافت شده بود به حساب شخصی ایشان واریز شد و ریالی از آن صرف هزینه های اعزام نگردید. (مدارکش موجود است و در حال رسیدگی می‌باشد) که این امر در برکناری ایشان بی‌تاثیر نبوده است.
وی همچنین ادامه داد: رئیس سابق هیئت قایقرانی در ارتباط با همین موضوع، مبلغ 3 میلیون تومان صرفاً برای خرید پارو از اداره کل دریافت کرد، اما متاسفانه این خرید طبق استاندارد و نیاز هیئت انجام نشد، بلکه تنها نیمی از این مبلغ؛ هزینه و با آن پاروی دست دوم و مستعمل خریداری شد که متاسفانه یکی دو تا از این پاروها نیز در مسابقات ایجاد مشکل کرد و تقریبا پاروهای از رده خارج بودند.
دبیر سابق هیئت قایقرانی خراسان رضوی افزود: همه این عوامل باعث شد که موج نارضایتی از رئیس قبلی بالا بگیرد و کار به جایی رسید که مدیرکل خواستند ریاست سابق خودش از کار کناره‌گیری کند و در اوایل اردیبهشت ماه سال جاری ایشان توسط فدراسیون برکنار شدند و حالا نیز با وجود حضور سرپرست؛ مدتی است که وضعیت قایقرانی خراسان رضوی به حالت تعطیل درآمده است.
خراسانی در ارتباط با شبهه‌های مطرح شده توسط سرپرست و برخی از مسؤلان می گوید: چرا برخی ها به بیان حقایق و انتقادات قانونی که در جهت رفع موانع و پیگیری مشکلات انجام می‌گیرد حاشیه و حاشیه سازی می گویند و نقدها را بر نمی‌تابند و دست به اتهام زنی و فرافکنی میکنند ؟؟!!! یعنی باید به خاطر منافع فردی یا گروهی چند نفر، شاهد تضییع حق جمعی جوان ورزشکار و علاقه مندان به ورزش باشیم؟؟!!! وقتی فردی به عنوان سرپرست در یک هیئت مسؤلیت قبول می‌کند،در برابر تمامی افراد  آن مجموعه  پاسخگوست و اگر توان و یا وقت و تخصص و دانشی در آن زمینه ندارد چرا قبول مسئولیت می‌کند؟ وقتی برای سرپرست یا مسئولین اداره کل، هیئت قایق رانی اهمیتی ندارد و حتی احوالی از آن نمی‌پرسند و قایق رانان را به حال خود رها می کنند،باید چه کرد؟!
دبیر سابق هیئت قایقرانی خراسان رضوی افزود: وقتی در سکوت کامل خبری و عدم رعایت کامل قوانین اطلاع رسانی ( تبصره 2 از ماده 7 اساسنامه هیئت های ورزشی) ثبت نامی صورت می گیرد و سرپرست محترم و منشی‌اش ثبت نام می کنند!!!! که هیچ اطلاع و تخصصی در مورد این ورزش تخصصی ندارند،نباید معترض شد؟! جالبتر اینکه درباره سوابق ورزشی این خانم گفته اند که نائب رییس بانوان هیئت است!!! شما خودتان قضاوت کنید، فردی که هنوز رییس نشده می تواند نائب رییس داشته باشد؟! بروید و در سایت اداره کل ببینید چه کسی نائب رییس بانوان است!! آخر چرا دروغ؟! بروید ببینید آن دو نفر دیگری که ثبت نام کرده اند چه کسانی هستند؟! سوال من از سرپرست سابق این است:شما که از زمان و مکان ثبت نام خبر داشته و مسئول فراهم نمودن مقدمات مجمع بودید،چرا به اعضای هیئت اطلاع رسانی نکردید؟! آیا در بی طرفی،صلاحیت و عدالت شما دراین مورد نباید شک و شبهه داشت؟!
وی افزود: جالب است که سرپرست فعلی بیان کرده، بگذارید من رییس شوم؟!! شما که نزدیک به 2 سال رییس هیئت قایق‌رانی مشهد بودید کاری برای قایق رانی انجام دادید که حالا می گویید تا رییس نشوم کاری نمی کنم!!!
به گفته خراسانی، چطور می شود در شهرستان چناران که هیئت قایق رانی و رییس هیئت و زیر ساختهای مورد نیاز وجود دارد و تمام شرایط به جز قایق و سخت افزار مورد نیاز فراهم است،دغدغه برگزاری کلاس ندارند و حتی برای یک بار هم که شده از نزدیک شاهد فعالیت های این هیئت و جناب طاهری نیستند و از اختصاص قایق و پارو اقدامی انجام نمی شود؟! اما درشهرستان فریمانی که زادگاه و محل سکونت رییس برکنار شده قبلی هیئت است و هنوز هیئت قایق رانی وجود ندارد!!! با همکاری ایشان کلاس آموزشی قایق رانی برگزار می‌کنند و بدون آن که وی جایگاهی داشته باشند، اجازه میدهند قایق و پارو به فریمان ببرند و این قایق ها که جز اموال هیئت قایقرانی مشهد می باشد هم جایی ثبت نگردد!؟
وی با طرح این پرسش که آیا بهتر نبود که به جای فریمان، این کلاس و امکانات را در مشهد و یا چناران اختصاص می دادند؟! گفت: لطفا بفرمایند خروجی این کلاس چه بوده است؟! و چرا طی نامه‌ای آقای  طاهری را به صورت غیرقانونی عزل نموده اند؟ آیا بواقع عدم توانایی و همکاری ایشان با هیئت قایقرانی! مدنظر بوده است؟!
خراسانی ادامه داد : اگرقانون میگوید فردی بیش ازشش ماه نمی تواند متصدی سرپرست هیئتی باشد و من آن را یادآوری میکنم،آیا اسمش حاشیه سازی است؟! وقتی سرپرست در هیئت مسولیتی ندارید و حکم عزل و نصب صادر می کند و میگوییم غیر قانونی است و افراد را به حقوقشان آگاه می کنیم،اسمش حاشیه سازی است؟! آیا باید گذاشت برخی ها از جهل قانونی دیگران به نفع خود بهره برداری کنند.
وی خطاب به سرپرست سابق هیئت، اظهار کرد: آیا عدم اعزام تیم به مسابقات لیگ عدم آمادگی آنها بود یا نمیخواستید جایی هزینه کنید که ممکن است برایتان منفعتی نداشته باشد ؟!! مگرغیر از این بود که همین ورزشکاران فقط با 6 جلسه تمرین به مسابقات قهرمانی اعزام شده و توانستند مقام دوم کشور را کسب کنند. حال مایه شرمساری است که ببینیم تیمی که همیشه در صدر قایق رانی کشور درخشیده، از خراسان شمالی اعزام شود ،آنهم در قالب تیم دسته یک!!
دبیر سابق هیئت قایقرانی خراسان رضوی پرسید : سرپرست محترم چگونه تشخیص می دهند و یا تشخیص دادند که این قایقرانان آمادگی ندارند؟! مگر ایشان در این رشته تخصص و تجربه دارند که ندیده و نشنیده حکم به عدم آمادگی صادر می کنند؟!
وی افزود: اساتید ورزشی پاسخ دهند که آیا تمرین ورزش سنگین و قدرتی قایقرانی از ساعت 6 الی 8 صبح از لحاظ علمی و عملی کار عقلانی و مفیدی است؟؟ آیا ورزشکاران حق ندارند نسبت به این ساعت تمرین اعتراض داشته و تمرین نکنند؟ آن هم با قایق ها و پاروهای شکسته و معیوب!
وی یادآوری کرد: در رشته ای که برای تمرین نیاز به نصب دروازه در محل تمرین دارد خبری از دروازه نیست! و این مثل این است که بگوییم ورزش فوتبال را بدون دروازه انجام دهید! بنابراین چرا وقتی در امری که تخصص و تجربه کافی ندارند، میخواهند هرطور شده در راس آن مجموعه قرار گیرند؟
خراسانی تصریح کرد: اگر تاکنون نتوانسته اند کار مثبتی برای این هیئت انجام دهید و اتفاق خاصی نیافتاده،چرا افراد کم‌توان‌تر از خود را جهت احراز این پست وارد جرگه انتخابات می کنید که آنها هم راه آنان را ادامه دهند؟!

عدم پاسخگویی درباره نامزدها
در انتهای این گزارش سعی بر این شد تا بتوانیم برای کاهش حرف و حدیث‌ها از 4 کاندیدای ثبت نام شده‌ی ریاست هیئت قایقرانی، معرفی‌ای اجمالی داشته باشیم. طی تماسی با فاطمه بیژنی رستگار، کارشناس برگزاری امور مجامع هیئتهای ورزشی اداره کل تربیت بدنی خراسان رضوی، به این نتیجه رسیدیم که ایشان نمی‌توانند هیچ گونه اطلاعاتی در مورد مجامع به ما بدهند.

مریم لاری - تابناک رضوی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار