مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان، گفت: از هفته آینده کار صادرات بار هوایی از طریق فرودگاه لارستان شروع خواهد شد.
کد خبر: ۱۶۳۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۵ 14 January 2016

تابناک فارس:نشست کمیته صادرات فرودگاه بین المللی لارستان که صبح امروز با حضور رئیس شرکت ایستگاه هواپیمایی ایران ایر لارستان، مدیر شرکت سرمایه گذار بخش خصوصی، رئیس گمرک، فرمانده پلیس و سپاه حفاظت هواپیمایی، مسئول نهاد ریاست جمهوری و حراست فرودگاه برگزار شد، مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان از آغاز صادرات بار از روز دوشنبه 28 دی ماه 94 از طریق فرودگاه این شهرستان خبر داد.

عنایت الله انصاری فرد، با بیان اینکه صادرات بار با پرواز ایران ایر به مقصد قطر بصورت آزمایشی از هفته آینده آغاز می شود، افزود: این کار بطور رسمی با حضور مسئولین کشوری و استانی در دهه فجر افتتاح می شود.

وی این اقدام را یک طرح ملی و کشوری برشمرد و گفت: با اجرایی شدن این طرح، یکی از خواسته ها و نیازهای اساسی مردم شریف و صبور منطقه لارستان و جنوب کشور تحقق می یابد.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی لارستان با ابراز خرسندی از پتانسیل بالا و موقعیت ویژه جغرافیایی لارستان، تصریح کرد: مسافت و فاصله زمانی اندک پرواز تا کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین فعالیت دو شرکت هواپیمایی خارجی ایرعربیا و فلای دبی و پروازهای آنها از لارستان به شارجه و دبی و از آنجا به صورت ترانزیتی به نقاط مختلف دنیا از جمله امتیازاتی است که لزوم توجه به تجاری سازی فرودگاه لارستان را بیشتر می کند.

وی با بیان اینکه وجود بازرگانان و تجار منطقه لارستان در کشورهای مختلف نشان می دهد که فرودگاه این شهرستان قابلیت تبدیل شدن به هاب جنوب کشور در زمینه صادرات و واردات بار و کالا را دارد، ادامه داد: با آغاز این کار، شاهد رونق اقتصادی و اشتغالزایی هر چه بیشتر در منطقه خواهیم بود.

این مسئول با اشاره به اینکه آغاز صادرات بار از فرودگاه بین‌المللی لارستان باعث تسهیل در فعالیت تجار و مردم می شود، تصریح کرد: در حال حاضر بارهای ارسالی از طریق مسافر و اضافه بار به ازای هر کیلوگرم 15 هزار تومان است که با راه اندازی پایانه صادرات این میزان هزینه به یک سوم کاهش خواهد یافت.

انصاری فرد اضافه کرد: انجام امور صادرات بار از فرودگاه لارستان علاوه بر کاهش بار ترافیکی فرودگاههای پرترافیک کشور و استانهای همجوار، باعث درآمدزایی برای استان و کشور می شود.

در این جلسه همچنین رئیس گمرک لارستان از اتمام انبارها و ساختمان جدید این اداره تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: این ساختمان در زمینی به مساحت 2100 متر مربع در مراحل پایانی ساخت و ساز قرار دارد.

وی همچنین از اخذ مجوز واردات بار خبر داد و اضافه کرد: با توجه به پتانسیل لارستان در زمینه صادرات و واردات به طور قطع آینده روشنی در این خصوص پیش روی این منطقه وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار