مدیرکل دفتر بهبود کیفیت و توسعه بازار سازمان شیلات ایران گفت: سرانه مصرف انواع آبزیان تا پایان برنامه ششم توسعه از ۹.۲ در سال گذشته به ۱۳ کیلوگرم برای هر نفر در سال افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۱۶۶۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷ 19 January 2016
مدیرکل دفتر بهبود کیفیت و توسعه بازار سازمان شیلات ایران گفت: سرانه مصرف انواع آبزیان تا پایان برنامه ششم توسعه از ۹.۲ در سال گذشته به ۱۳ کیلوگرم برای هر نفر در سال افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، عیسی گلشاهی در همایش فرهنگ‌سازی مصرف آبزیان که امروز در کانون پرورش فکری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: کرمانشاه در سرانه مصرف آبزیان در رده متوسط به بالای کشور قرار دارد که با تعیین مکانی برای عرضه انواع آبزیان این رقم افزایش می‌یابد.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت و توسعه بازار سازمان شیلات ایران با اشاره به جیوه‌ای که در ماهیان وجود دارد، گفت: پایش‌هایی که به طور مستمر نسبت به وجود جیوه در ماهی انجام می‌شود نشان‌دهنده عدم وجود جیوه بیش از حد قابل پذیرش است.

گلشاهی با اشاره به اینکه این ماده در ماهیانی از جمله نیزه ماهی که جثه بزرگی دارند بیشتر از حد قابل پذیرش است، عنوان کرد: سرانه مصرف انواع آبزی در کشور ما که 9.2 است نسبت به سرانه مصرف آبزیان در دنیا به میزان 19.2 کمتر از نصف است.

وی از مصرف حداقل 30درصد از انواع پروتئین و مواد گوشتی در ترکیب غذایی خبر داد و افزود: هدفگذاری سازمان شیلات برای افزایش سرانه مصرف ماهی به 13 کیلوگرم در سال تا پایان برنامه ششم توسعه مورد توجه است.

گلشاهی با بیان اینکه افزایش سرانه مصرف نیازمند برنامه‌ریزی مناسب است، اظهار کرد: برنامه‌های متعددی برای سه بخش مختلف سنی جامعه تدوین شده است که توزیع میان وعده روزانه حاوی ماهی در بوفه مدارس از هفته آینده از جمله این اقدامات است.

مدیرکل دفتر بهبود کیفیت و توسعه بازار سازمان شیلات ایران با بیان اینکه اقدامات حمایتی سازمان شیلات ایران پیرامون ایجاد بازار عرضه آبزیان، افزود: با پرداخت تسهیلات از اقدامات این بخش حمایت می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار