دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی هشدار داد:
دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی گفت: ما اکنون در شرایطی به سر می بریم که به خاطر رکود و مشکلات سال های قبل نیازمند ورود سرمایه هایی هستیم که بتواند چرخه اقتصادی کشور را به حرکت درآورد.
کد خبر: ۱۶۶۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۰ 19 January 2016
امیر مهدی مرادی در گفتگو با خبرنگار تابناک رضوی اظهارکرد: طبق آمار رشد اقتصادی در سال گذشته 3 درصد بوده است و پیش بینی می شود سال آینده این روند صعودی ادامه یابد و حدود 5 درصد برسد.
 
وی با اشاره به پاسخ رهبر معظم انقلاب در پاسخ به رئیس حمهور محترم که اقتصاد مقاومتی را راه رفع مشکلات دانستند، تصریح کرد: لغو تحریم ها هر چند امکاناتی را برای کشور فراهم می کند اما معجزه نمی کند، با اجرای برجام نباید انتظار رفع همه مشکلات اقتصادی را بلافاصله داشت و مطمئنا رفع تحریم ها در کوتاه مدت منجربه شکوفایی اقتصاد ایران نخواهد شد.
 
مرادی افزود: امید است با جذب سرمایه های جدید و کسب سرمایه های بلوکه شده ایران در سایر کشورها، مبادلات ارزی بهتر صورت بگیرد و در نهایت نرخ دلار اصلاح و از ثبات نسبی برخوردار شود.
 
وی عنوان کرد: با اجرای برنامه جامع اقدام مشترک، ایران به دنبال ایجاد فصل جدیدی در اقتصاد خود بوده و تعامل تدریجی با اقتصاد جهانی و پیوستن به سازمان جهانی تجارت (wto) یکی از مهمترین اهداف کشور به شمار می آید. البته 25 سال برای رسیدن به این هدف تلاش شده، شاید هم بگوییم در واقعیت تلاشی صورت نگرفته است.
 
وی همچنین ادامه داد: امروز با توجه به تحولات دیپلماسی کشور، این طرح اهمیت خاصی پیدا کرده است، البته در راه رسیدن به این مهم سرمایه گذاری خارجی با محوریت توسعه صادرات باید به طور جدی دنبال شود.
 
دبیر انجمن مدیران صنایع خراسان رضوی گفت: موضوع اشتغال کشور با توجه به سونامی تحصیل کردگان بیکار در حال تبدیل شدن به یک بحران اجتماعی است و مسئولان و دست اندرکاران می‌بایست با کسب و هدایت سرمایه های داخلی و خارجی، از این سرمایه عظیم انسانی به خوبی بهره برداری نمایند تا این فرصت بی دلیل به بحران بزرگ تبدیل نگردد.
 
وی همچنین یادآورشد: امید است سیاستمداران کشور از پول های بلوکه شده، جهت سرمایه گذاری و کمک به خروج اقتصاد ایران از رکود و بهبود شرایط مردم استفاده کنند و با باز شدن دست دولت در منابع ارزی، به واحدهای تولیدی صنعتی در این دوران سخت با چنگ و دندان بر رسالت خود پایبند باشند.
 
وی خاطرنشان کرد: سیاستمداران باید با حفظ اشتغال بر تولید ملی تاکید داشته؛ تا منابع مورد نیاز تزریق و چرخ محرکه تولید به صورت مجدد و مصمم به حرکت درآید و همزمان با تحریک بازار بتواند نقش خود را در تامین نیازهای داخلی و صادراتی ایفا کند.
 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
مسئولین تا بحرانی ایجاد نشده( که التبه ایجاد شده)فکری به وضع کار و اشتغال جوانان بردارند.
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۱۰/۳۰
باید کارگروهی تشکیل داد و به دولت فشار اورد تا کاری را انجام بده
مسئولین تا زور رو سرشون نباشه کاری نمیکنند
طوسي
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۴
اقلا 200 تا مهندس بخاطر پديده بيكار شدن...تعجب ميكنم چرا سريع جمعش نميكنن ...!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار