کد خبر: ۱۶۷۰۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱ 20 January 2016


مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز گفت: طی 10 ماه نخست سال جاری 720 خانواده نیازمند البرزی تسهیلات مشاغل خانگی خرد، با هدف کارانگیزی و توان‌افزایی از کمیته امداد دریافت کردند.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی کمیته امداد البرز، علی سالارکیا اظهار داشت: در طول این مدت رقمی معادل 30 میلیارد ریال تسهیلات بابت اشتغال‌های خرد خانگی به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد و برخی از نیازمندان غیر تحت حمایت پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه حدود 80 درصد از این تسهیلات از منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها و الباقی از محل اعتبارات داخلی این نهاد پرداخت شده است، افزود: این تسهیلات در زمینه‌های شغلی مختلف شامل 486 فقره خدماتی، 129 فقره صنایع‌دستی، 80 فقره دامپروری و 25 فقره کشاورزی توزیع شد.

سالارکیا اشتغال و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت را از رئوس برنامه کاری کمیته امداد عنوان کرد و افزود: این مهم بر اساس اعتبار مورد نیاز از محل اعتبارات بانک‌ها و اعتبارات کمیته امداد جهت اجرا طرح‌های خودکفایی در سرفصل‌های مشاغل خانگی، کشاورزی، دامپروری، صنعتی، صنفی و خدمات اجرایی می‌شود .

این مسئول تصریح کرد: با ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب فرصت خوبی برای توانمندسازی افراد تحت حمایت فراهم شده و سالانه بخشی از افراد تحت حمایت این نهاد به مرحله خود اتکایی می‌رسند.

سالارکیا با بیان اینکه امروزه کسب و کارهای خانگی به عنوان راهکاری مهم برای ایجاد اشتغال و درآمد محسوب می‌گردند، گفت: قابلیت انجام این نوع کسب و کار در خانه سبب ایجاد مزایای بسیاری برای شاغلین آنها می‌شود، که از جمله می‌توان به ایجاد توازن بین مسئولیت خانوادگی زنان و اشتغال آنان، حذف هزینه‌های مربوط به خرید، رهن و اجاره کارگاه و ایاب و ذهاب استفاده از نیروی کار سایر اعضای خانواده و ایجاد زمینه‌های کار خانوادگی، امکان انتقال تجارب از طریق آموزش غیررسمی به شیوه استاد شاگردی بین اعضاء خانواده و ... اشاره کرد.

وی بیان کرد: این نهاد در راستای خدمت به محرومان و نیازمندان سالانه خدمات بسیاری را در جهت کمک به بهبود زندگی و حل مشکلات آنان انجام می‌دهد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان البرز با اعلام این موضوع که پرداخت وام‌های اشتغال موجب استقلال مالی خانواده‌ها و عدم وابستگی آنها به حمایت‌های این نهاد می‌شود، یادآور شد: تلاش ما این است که زمینه‌ای فراهم کنیم تا مشکلات مددجویان را به بهترین وجه ممکن و با همکاری سایر ادارات و نهادها رفع نماییم.

سالارکیا خاطرنشان کرد: در همین راستا سیاست کمیته امداد توانمندی مددجویان است که این مهم با ایجاد طرح‌های اشتغالزایی جهت مددجویان و رساندن آنها به خودکفایی و در نهایت خروج از گردونه حمایت کمیته امداد اجرایی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار