مرد شیادی که با همدستی زن جوان اقدام به جعل و کلاهبرداری از آژانس‌های مسافرتی کرده بود، دستگیر شد.
کد خبر: ۱۶۷۶۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱ 22 January 2016
همدستی زن جوان در جعل و کلاهبرداری از آژانس‌های مسافرتی
 
این زن و مرد با 300 ویزای جعلی، پول میلیونی به جیب زده بودند و باور نداشتند پشت میله‌های زندان گرفتار می‌شوند.رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی با اعلام این خبر گفت: در پی شکایت تعدادی از مدیران آژانس‌های مسافرتی مشهد مبنی‌بر کلاهبرداری از آنها با تهیه ویزای جعلی، کارآگاهان پلیس آگاهی خراسان رضوی وارد عمل شدند.
 
سرهنگ «حسین بیدمشکی» افزود: در بررسی اظهارات مالباخته‌ها مشخص شد مردی به نام دانیال که با پنج آژانس مسافرتی درخصوص تهیه ویزا و بلیت‌های خارج از کشور همکاری می‌کرد پس از جلب اعتماد مدیران دفاتر همزمان با اعزام خیل گسترده زائران حسینی به عتبات عالیات و تقاضای بالا برای صدور ویزا، از این مرد تقاضای همکاری می‌کنند که این فرد با تهیه ویزاهای جعلی بیش از 10 میلیارد ریال از آنها برای 300 ویزای جعلی کلاهبرداری می‌کند. وی ادامه داد: کارآگاهان با راهنمایی مالباخته‌ها چهره فرضی دانیال را ترسیم کرده و به عملیات گسترده‌ای برای شناسایی و دستگیری او دست زدند.
 
یکی از مالباخته‌ها در بازجویی‌ها گفت: برای اینکه به زیارت کربلا بروم به آژانس مسافرتی رفتم و اصلاً تصور نمی‌کردم که مسئولان آژانس نیز فریب یک شیاد را می‌خورند. با اطمینان از مجوز دار بودن آژانس تصمیم به گرفتن ویزا کردم اما جعلی بودن ویزایم من را به دردسر انداخت.
 
کارآگاه بیدمشکی تصریح کرد: تیم تحقیق پس از یک سری تحقیقات گسترده میدانی با مراقبت نامحسوس محل‌های احتمالی تردد دانیال، سرانجام او را شناسایی و در اقدامی غافلگیرانه دستگیر کردند.
 
وی گفت: دانیال ابتدا ادعای بی‌گناهی کرد تا اینکه با یافته‌های پلیسی و صفی از طعمه‌هایش روبه‌رو شد و چاره‌ای جز اعتراف ندید و به جعل ویزاها با زن جوانی به نام الهه اعتراف کرد که همدست او نیز در عملیاتی ضربتی دستگیر شد. دانیال گفت: اصلاً تصور نمی‌کردیم رازمان لو رفته و دستگیر شویم و در این مدت پول خوبی به جیب زده بودیم.
 
الهه نیز در بازجویی‌ها گفت: «من و دانیال با توجه به مهارتی که در جعل ویزا داشتیم نقشه کشیدیم و دانیال توانست با چرب‌زبانی در آژانس‌های مسافرتی سطح شهر مشهد نفوذ کرده و به بهانه ارائه ویزا با گرفتن پول‌های میلیونی حدود 300 ویزای جعلی را به مسافران آن‌سوی آب‌ها و اماکن زیارتی در عراق داده و پول‌ها را بین خودمان تقسیم می‌کردیم.» بنابه این گزارش، این زن و مرد شیاد با دستور بازپرس دادسرای مشهد روانه زندان شدند و تحقیقات برای شناسایی همه طعمه‌های آنان ادامه دارد.
 
منبع: روزنامه ایران
 
 
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار