امام جمعه خرم‌‌آباد
امام جمعه خرم‌‌آباد گفت:برجام ثمره صبر، استقامت و پشتیبانی مردم بوده است.مقاومت، صبر، تحمل، همراهی و حمایت مردم نقش مهمی در به نتیجه رسیدن برجام داشته است؛
کد خبر: ۱۶۷۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۸ 22 January 2016

 به گزارش خبرگزاری تابناک از لرستان ،امام جمعه خرم‌‌آباد گفت: باید بدانیم که برجام یک روند طولانی و بسیار سخت را طی کرد تا اینکه امسال به نتیجه رسید. هر چند شاید نتیجه کامل نبودی ولی به هر حال مایه خرسندی است و جای تقدیر و تشکر از دولت و وزیر امور خارجه را دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: آغاز بهمن‌ماه همراه با روزهای درخشانی برای ملت ایران است که مجاهدت‌های آنها در این ماه باعث پیروزی انقلاب اسلامی شد.

وی به 4 بهمن‌ماه سالروز اشغال نظامی فرودگاه مهر‌آباد به دستور بختیار اشاره کرد و افزود: بختیار برای جلوگیری از ورود امام خمینی (ره) به کشور دستور اشغال فرودگاه مهرآباد را داد که مردم با شنیدن این خبر به خروش آمده و شعارهای بسیاری در خیابان‌ها سر دادند که پس از سه روز بختیار مجبور به لغو این دستور شد.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد همچنین ضمن گرامیداشت سالروز تحصن علما و روحانیون در دانشگاه تهران در روز 7 بهمن 57، در اعتراض به دولت بختیار اشاره نمود و اضافه کرد:‌ یکی دیگر از مناسبت‌های این هفته 6 بهمن ماه سالروز حماسه مردم آمل در سال 1360 است که یکی از افتخارات انقلاب اسلامی ایران به شمار می‌رود که مردم آمل در این روز در مقابله با منافقین که قصد اشغال آمل و پس از آن ورود به کردستان و آذربایجان را داشتند قرار گرفتند و در این ماجرا شهر آمل، شهر هزار سنگر نام گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در ادامه به موضوع اجرایی شدن برجام اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در پاسخ به نامه رئیس جمهور در مورد برجام نکات بسیار دقیق و پرمحتوایی ذکر نمودند که توجه به آنها بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: باید بدانیم که برجام یک روند طولانی و بسیار سخت را طی کرد تا اینکه امسال به نتیجه رسید. هر چند شاید نتیجه کامل نبودی ولی به هر حال مایه خرسندی است و جای تقدیر و تشکر از دولت و وزیر امور خارجه را دارد.

امام جمعه خرم‌‌آباد ادامه داد: نکته دیگر در مورد برجام این است که ما نباید هدایت‌های حکیمانه مقام معظم رهبری را در این موضوع فراموش کنیم و در واقع مقام معظم رهبری بود که برجام را به خوبی رصد کرد و به گونه‌ای عمل نمود که برجام از مواضع اسلامی خارج نشود.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: نباید فراموش کنیم که اگر امروز این نتیجه برجام را در اختیار داریم مدیون هدایت‌های رهبر معظم انقلاب هستیم.

وی اظهار کرد: نکته سوم در برجام نقش اساسی مردم و صبر، مقاومت،‌همیاری و حمایت آنها در طول دوران تحریم‌ها است و ما نباید این نعمت‌های الهی را فراموش کنیم و باید بدانیم که ثمره برجام نتیجه صبر و مقاومت و پشتیبانی مردم بوده است.

میرعمادی گفت: اگر امروز در برجام این نتیجه حاصل شده است در واقع در برابر هزینه‌ها و خسارت‌های مادی و معنوی که ما دادیم بسیار ناچیز است چرا که ما برای پیشرفت هسته‌ای هزینه‌های بسیار زیادی دادیم و 4 شهید هسته‌ای در این راه تقدیم کردیم. همچنین پیشرفت‌های به دست آمده حاصل تلاش شبانه‌روزی دانشمندان بسیجی ما است.

وی افزود: با توجه به این موارد نباید اجرای برجام و لغو تحریم‌ها را لطف آمریکایی‌ها بدانیم چرا که آمریکایی‌ها 37 سال به ما ظلم کرده‌اند و ما را بیهوده تحریم نمودند در حالی که از روز اول باید این تحریم‌ها برداشته می‌شد.

امام جمعه خرم‌‌آباد یادآور شد: آنچه که در مدت 12 سال مذاکره برای طرف‌های مقابل و مردم دنیا روشن شد صداقت،‌ صبر و صلابت ملت ایران بوده است. چنانکه ملت ما به هر وعده‌ای که دادند با صداقت عمل کرده و هیچگاه دروغ نگفته‌اند و آنکه در طول این مدت دروغ و نیرنگ و ظلم کرد آمریکا بود.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد بیان کرد:‌ما باید توجه داشته باشیم که همچنان که مقام معظم رهبری فرمودند حل مشکلات اقتصادی کشور در گرو تلاش بی‌وقفه و خردمندانه در همه بخش‌ها و دنبال کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و در واقع نباید با آزاد شدن بخش ناچیزی از پول‌های بلوکه شده ایران گول بخوریم که رونق اقتصادی از این طریق حاصل می‌شود.

میرعمادی تبیین کرد: کشور و مملکت ما باید با اتکا به خدای متعال و همدلی و اعتماد به نفس پیش برود.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با دست‌اندرکاران و مجریان انتخابات اشاره نمود و عنوان کرد: انتخابات اصلی بسیار مهم و با اهمیت است و برگزاری انتخابات پرشور و با حضور حداکثری مردم نشان از عظمت نظام جمهوری اسلامی ایران است، چراکه نظام ما متکی بر نظر مردم می‌باشد.

وی اضافه کرد: حضور گسترده مردم در صحنه انتخابات باعث اقتدار کشور و خاری در چشم دشمنان به شمار می‌رود.

میرعمادی گفت: انتخابات ساز و کار خاص خود را دارد و در قانون نیز مراکزی برای اجرا و نظارت بر آن در نظر گرفته شده است، بنابراین همه باید به قانون تمکین کنند و نباید مراکز اجرایی انتخابات و شورای نگهبان مورد هجمه و حمله قرار بگیرد چرا که اینها قانون را اجرا می‌کنند لذا به هیچ وجه نباید نهادهای قانونی را تضعیف کرد.

امام جمعه خرم‌‌آباد در پایان یادآور شد:‌ ما امروز در مقابل یک آزمون بزرگ یعنی برگزاری دو انتخابات مهم قرار داریم و همه باید در سال همدلی و همزبانی با همدلی این مسئله را به خوبی پیش ببریم تا باعث اقتدار کشور در برابر دشمنان شویم.

 خبرنگار :محمود داودی نژاد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار