بسته ویژه خبری تابناک گیلان؛
پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.
کد خبر: ۱۶۹۷۳۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰ 25 January 2016
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

پایگاه تحلیلی خبری تابناک گیلان از این پس سعی دارد جهت پوشش کامل وقایع مهم روز در کشور، مجموعه ای از مهم ترین اتفاقات 24 ساعت گذشته را در یک بسته خبری به مخاطبان خود عرضه کند که این موارد شامل کلیه موضوعات سیاسی-اجتماعی-فرهنگی-ورزشی و اقتصادی خواهد شد.



بیانیه ریاض درباره روابط دیپلماتیک با تهران

وزیر امور خارجه عربستان وجود هر نوع میانجی‌گری میان ریاض و تهران را رد کرد. وی گفت: تا زمانیکه ایران پاسخ مناسبی به ریاض ندهد، هیچ میانجی‌گری صورت نمی‌گیرد.

خبرگزاری ایسنا: گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد که دولت پاکستان پیشنهاد داده بود تا میان دو کشور عربستان و ایران میانجی‌گری کرده و به تنش ها میان این دو پایان دهد.

سفر نواز شریف، نخست وزیر پاکستان به ریاض و سپس به تهران نیز با هدف کاهش تنش‌ها میان دو کشور بوده است.

اما عادل الجبیر، وزیر امور خارجه عربستان هرگونه میانجی‌گری از سوی اسلام آباد را تکذیب کرد.

وزیر امور خارجه عربستان در منامه، پایتخت بحرین گفت: برخی از کشورها نیز پیشنهاد میانجی‌گری را میان ایران و عربستان داده بودند و ایده‌هایی مبنی بر این اقدام رد و بدل شد. تا زمانیکه ایران پاسخ مناسبی به ریاض ندهد، هیچ میانجی‌گری صورت نمی‌گیرد.

وی که در نشست وزرای خارجه در "شورای همکاری عرب-هندوستان" در منامه حضور داشت ادامه داد: ایران سیاست خصمانه‌ای در قبال جهان عرب دارد که شامل دخالت در امور داخلی آنها،‌ دامن زدن به تنش‌های فرقه‌ای و حمایت از تروریسم است.

پیشتر مقامات عراقی نیز گفته بودند که پیشنهاداتی برای میانجی‌گری میان ایران و عربستان به مقامات دوطرف داده‌اند که مورد قبول ریاض واقع شده است.

وزیر امور خارجه عربستان گفت:‌ شواهدی از فعالیت های خصمانه ایران وجود دارد و اینکه این کشور در فهرست کشورهای حامی تروریست سازمان ملل است. در ایران نهادهایی هست که بعنوان سازمان‌های تروریستی طبقه بندی شدند و مقام هایی دارد که بخاطر انجام اقدامات مرتبط با فعالیت های تروریستی تحت تعقیب هستند.

الجبیر ادامه داد: مساله واضح است و ایران باید سیاست خود را تغییر دهد که شامل بهبود روابط با همسایگان و عدم دخالت در امور داخلی آنهاست.



فروش ویژه سایپا به مناسبت دهه‌ فجر (+شرایط)

مدیر بازایابی و فروش گروه خودروسازی سایپا از آغاز طرح فروش ویژه محصولات گروه سایپا به مناسبت دهه مبارک فجر خبر داد.

به گزارش سایپانیوز، رضا تقوی ضمن تبریک فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر گفت: سبدی از انواع محصولات با متنوع‌ترین روش‌های فروش و تسهیلات خاص و استثنایی برای فروش در این ایام در راستای جلب رضایت مشتریان در نظر گرفته شده است.

وی در تشریح این شرایط افزود: بازپرداخت قرض‌الحسنه‌ای تسهیلات، قیمت قطعی در پیش‌فروش خودروها، کارت طلائی، بازپرداخت‌های 36 ماهه تسهیلات بدون ضامن، سود مشارکت بالا و مناسب تنها بخشی از شرایط فروش ویژه محصولات گروه خودروسازی سایپا در دهه مبارک فجر است.

تقوی خودروهای این شرایط فروش را خانواده گروه X100 و X200 به همراه محصول جدید ساینا، آریو و سراتو بیان کرد و گفت: هموطنان می‌توانند از دو روش تارنمای گروه خودروسازی سایپا و نمایندگی‌های مجاز گروه سایپا در سراسر کشور برای ثبت‌نام و تحویل خودرو اقدام کنند. 

همچنین مرکز ارتباط با مشتریان گروه خودروسازی سایپا با شماره تلفن 096770 پاسخگوی سوالات مشتریان است.



فساداخلاقی و روابط ناسالم در فوتبال بانوان ایران!

قسمتی از گزارش کمیسیون اصل نود قانون اساسی درباره وضع فساد در فوتبال ایران به مسایل اخلاقی اشاره شده است که گویا به فوتبال زنان هم کشیده شده است که جای تاسف دارد.

در این گزارش آمده است:


فساد اخلاقی بین برخی بازیکنان و مربیان

در روند بررسی این پرونده، کارشناسان، مربیان، فوتبالیست ها و مدیران باشگاه ها اشاراتی به فساد اخلاقی رایج در بین برخی بازیکنان و حتی مربیان داشته اند که با توجه به در جریان بودن بخشی از این پرونده ها در مسیر قضایی، در این گزارش اشاره ای به آنها نمی‌شود.



روابط ناسالم در فوتبال بانوان

در فوتبال بانوان نیز علی رغم حضور چهره های ورزشی و اصیل، گزارش های مستند و نگران کننده ای از وجود معضلات اخلاقی، روابط ناسالم و استفاده از بازیکنانی با ویژگی های بدنی خاص و ضعف شدید مدیریت و نظارت فدراسیون وجود دارد که در حال رسیدگی است.



شوخی خطرناک جوانها به خیر گذشت/ دست وپای یک نفر را بستند و پس از ریختن تینر،او را آتش زدند

جامعه > حوادث - خراسان نوشت:روز گذشته جوانی که روی قسمت های مختلف بدنش اثراتی از سوختگی مشهود بود وارد شعبه 210 دادسرای مشهد شد ودر طرح شکایتش به بازپرس سیمایی مدعی شد : دوستم من را به آتش کشید .

او ادامه داد : من با یکی از هم دوره ای هایم همیشه شوخی می کردم . یک روز وقتی مثل همیشه در محل کار آموزی حاضر بودیم دوباره شوخی های همیشگی شروع شد و دوستم نا خود آگاه میخی را که قبلا روی شعله های آتش داغ کرده بود به پشت گردن من زد و من سوختم .

او همچنین ادامه داد: پس از آن شوخی من هم به سراغ یک قاشق رفتم و داغش کردم و به سمت دوستم رفتم تا مخفیانه قاشق را به پشت گردنش بچسبانم که دریک لحظه متوجه شد و در حالی که قصد داشت مانع شود قاشق به کنار صورتش برخورد کرد و کمی صورتش را سرخ کرد . از او عذر خواهی کردم و با آرام شدن او دوباره مشغول کارمان شدیم و به خیال من همه چیز تمام شد اما اینگونه نبود و او بعد از مدتی به سراغم آمد و گفت این کار تو را طوری جبران می کنم که سرت را پایین انداخته و از در مجتمع خارج شوی !من هم که از تهدید او ترسیده بودم چند روزی به خوابگاه و محل استراحتم نرفتم .بعد از دو سه روز 6دی بودکه به خوابگاه رفتم و در محل استراحتم دراز کشیده بودم که یک دفعه او و چند نفر دیگر به سمت من حمله کردند و یکی روی سینه من نشست یکی هم شروع کرد دست و پا های من را باچسب بستن .وقتی آنها دست و پای من را بستند، رهایم کردند. هرطورکه بود خودم را به نزدیک در اتاق رساندم و با داد و فریاد کمک خواستم اما یکی از آنها پاهای من را گرفت و من را به داخل اتاق کشاند. همان دوستم که کینه شوخی گذشته را به دل گرفته بود یک قوطی تینر آورد و درش را باز کرد . هنوز تینر ها را نریخته بود که یکی از هم دوره ای هایم که دراتاق شاهد ماجرا بود به سمتش دوید و با او درگیر شد تا اورا از این انتقام خطرناک منصرف کند اما او دست بردار نبود . مقداری تینر را روی بدن من ریخت و درحالی که از من فاصله داشت با یک فندک تینر ها را به آتش کشید . آتش با سرعت به سمت من آمد و قسمتی از شکم و پا های من را فرا گرفت . بعد از آن بود که دوستانش با پتو آتش را خاموش و من را که به شدت مصدوم شده بودم به بیمارستان امام رضا (ع) بردند .

او در حالی که اشک در چشمانش جمع شده بود و تاوان سختی برای آن شوخی های نابجا داده بود مدعی شد چندین بار مورد عمل جراحی قرار گرفته ام و پیوند پوست شده ام.در حالی که متهمان بازداشت شده بودند بازپرس سیمایی دستورات لازم قضایی را صادر کرد تا میزان جراحات جوان شاکی مشخص و تحقیقات بیشتری در این زمینه صورت پذیرد .



مغز متفكر حمله شبانه به سفارت عربستان

روزنامه اعتماد: هويت مرد پشت پرده حمله به سفارت عربستان روشن شد؛ مردي كه هر كدام از مسوولان بخشي از هويت او را فاش كردند. 

معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور از فعاليت‌هايش در تهران و كرج سخن به ميان آورده و گفته بود: اين افراد سازماندهي شده آمدند و بيش از ۱۰ سال است كه در كرج و تهران و با محورهايي در زمينه امور خيريه و فعاليت‌هاي مذهبي فعاليت دارند. از مسوولان نيز عده‌اي دانسته و ندانسته از آنها حمايت كرده‌اند. ديروز سخنگوي قوه قضاييه هم بخشي از گذشته او را فاش كرد و گفت: اين فرد ١٠ سال قبل دانشجوي اخراجي در يكي از استان‌هاي شمالي كشور بوده كه يكي از عناصر فعال دفتر تحكيم هم به شمار مي‌آمده است. 

وي به صورت غيرحضوري دروس طلبگي را خوانده و جزو افرادي بوده كه در ماجراي حمله به سفارت عربستان دخيل بوده و برخي دستورات را داده است. اما در نهايت اين محمدرضا محسني ثاني، نماينده دور نهم مجلس بود كه نام او را فاش كرد. حسن كردميهن همان فردي است كه مي‌گويند مغز متفكر حمله به سفارت عربستان بوده و دستور حمله را صادر كرده است. به گزارش ايلنا محمدرضا محسني‌ثاني، نماينده مجلس نهم با اشاره به هويت اين فرد مي‌گويد: آقاي كردميهن كه براي مدتي در كشور سوريه به‌ سر مي‌برده پس از ورود به ايران توسط مقام‌هاي انتظامي در فرودگاه بازداشت مي‌شود.

 حسن كرد ميهن فردي است كه فعاليت‌هاي انتخاباتي هم در كرج داشته و در سال ٩٢ براي يكي از كانديداهاي يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري فعاليت گسترده انتخاباتي انجام داده است. با فاش شدن نام حسن كردميهن نكته‌اي كه جلب‌توجه مي‌كند واكنش او به ماجراي سفارت عربستان است. او پس از حمله به سفارت عربستان ضمن دفاع از اين حركت گفته بود: «حمايت ما از خشم و غيرت بود نه غارت. كه اگر در برابر چنين موجودي غيرت به خرج ندهند هيچ‌كس امنيت ندارد، تمام علما خون‌شان را مي‌ريزند. 

سفارت چيه؟ يك مشت آدمي اينجا هستند كه به عزت ما مي‌خندند. با بي‌احترامي بايد بيرونشون كنند. دولت كه كاري نمي‌كند. يك مشت جوون، غيرت به خرج مي‌دهند. اين شور انقلابي را كه نمي‌توانيد جلوش را بگيريد.» كردميهن كه حمله به سفارت عربستان را عامل تابيدن نور خورشيد به دل مستضعفان خوانده بود، جاي ديگر اما در نقش يك مصلح ظاهر شده بود و خطاب به كساني كه تحت فرمانش حمله كرده‌اند، گفته بود: «هركسي هم ما را مي‌شناسد اگر چيزي برداشته است پس بدهد، به مراجع ذي‌صلاح بدهد به پليس ضد‌جاسوسي بدهد.» 

گفته مي‌شود عمده فعاليت‌هاي كردميهن در تهران به هياتي در محله خزانه بخارايي تهران بازمي‌گردد كه فعاليت‌هاي گسترده‌اي با موضوعات مذهبي و فرهنگي را هدايت مي‌كرده است. در فايل صوتي كه از سخنراني او توسط آنا منتشر شده است، گفته بود كه پرتاب مهر به علي لاريجاني و حمله به سيدحسن خميني لازم نبود، اما حمله به سفارت عربستان لازم بود.



شیطنت جدید دلواپسان علیه ظریف +عکس

پایگاه خبری انتخاب: برجام، به فرجام رسید اما مخالفان ظریف دست از سر او برنداشتند و همچنان به تخریب او ادامه می دهند.

در آخرین نمونه ی تلاش جریان مخالف توافق هسته ای، تصاویری تقطیع و تحریف شده از محمدجواد ظریف در سطح گسترده در فضای مجازی در حال انتشار است.

در این تصاویر جعل شده، ظریف درحالیکه دست خود را به سمت یک دیپلمات خارجی زن دراز کرده نشان داده می شود، حال آنکه تصاویر اصلی، خلاف آن را ثابت می کند.

براساس این تصاویر که در زیر می آمد، وزیر خارجه دست خود را به سمت یکی از دیپلمات های مرد وزارت خارجه تایلند دراز کرده است.

شیطنت جدید دلواپسان علیه ظریف +عکس

البته این نخستین بار نیست که برخی جریان های سیاسی بی اخلاق که همواره خود را با خبرسازی ها و جعل ناشیانه تصاویر به سادگی لو می دهند، دست به تخریب وزیر خارجه می زنند.

پیش از این، تصاویری جعلی از ظریف با این مضمون که او در زمان جنگ در آمریکا پای درس بوده و در میادین جنگی حضور نداشته، منتشر شده بود. البته، موج حملات به ظریف محدود به تصاویر جعلی و امثالهم نبوده و کار به تهدید به مرگ و دفن در زیر راکتور اراک نیز کشیده است.

به نظر می رسد که کینه ی جریان مخالف توافق که در طول مذاکرات، از هیچ تلاشی برای کارشکنی دریغ نکرد، با اجرای برجام بیشتر از گذشته شده و باید در آینده منتظر حملات و بی اخلاقی های بیشتری نسبت به ظریف باشیم.

ظریف در رابطه با پخش تصاویر جعلی از خود به هفته نامه «طلوع صبح» گفته بود: آن عکس ها که باعث تاسف بود، من هیچ جا تکذیب نکردم که در دوران دفاع مقدس در آمریکا به سر می بردم یا درس می خواندم. در واقع، من تمام آن دوران را یا درس می خواندم یا داخل نمایندگی یا بیرون از آن فعالیت داشتم. از روز اول که نمایندگی و کنسولگری سان فرانسیسکو قابل بهره برداری شد، به آنجا رفتیم.

 بعد از آنکه دیپلمات های رسمی ما را از آنجا اخراج کردند، من در حد کار فعلگی فعالیت کردم و اثاث کنسولگری را جمع کردم و درب کنسولگری را بستم.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار