پرواز « آتا » درحالی بر زمین فرودگاه مشهد نشست که مسافران آن پس از ساعتها تاخیر در کیش و نگرانی و استرس بسیار در پرواز، به بهانه تکان‌های شدید هواپیما، حتی پذیرایی هم نشدند!
کد خبر: ۱۷۲۱۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴ 30 January 2016
مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه
اولین برف زمستانی امسال در مشهد برای مجموعه پروازی این شهر خالی از دردسر نبود. 

به گزارش تابناک خراسان رضوی، پنجشنبه شب و در آغازین لحظات بارش برف، یکی از پرنده های شرکت هواپیمایی زاگرس به هنگام نشستن در فرودگاه مشهد، به علت دید کم و لغزنده بودن سطح باند؛ از مسیر خارج شد، چرخ هایش شکست و مسافرانش با زحمت به وسیله ی سرسره های نجات تخلیه شدند. 

این سانحه باعث بسته شدن فرودگاه مشهد و اعلام لغو تمامی پروازهای ورودی و خروجی در این فرودگاه گردید. 

در این لحظات بنده در فرودگاه کیش در حال رصد اخبار بودم که با اعلام شدیدتر شدن بارش، کاهش دید و بسته شدن باند فرودگاه مشهد؛ تقریبا مطمئن به کنسل شدن پرواز شدم. البته طبق روال معهود شرکت های هواپیمایی برای عدم اعطای خدمات لازم، می‌شد حدس زد که اعلام کنسلی، ساعت ها به طول خواهد انجامید! 

پرواز پراسترسی که حتی پذیرایی هم نداشت!

پس از گذشت قریب به چهار ساعت، در کمال تعجب اعلام شد، پروازهای شرکت های آتا و ماهان به مقصد مشهد انجام می شود. تقریبا کمتر مسافری بود که از حال و هوای فرودگاه مشهد و اتفاقات آن با خبر نباشد. به هر روی و با استرس فراوان این دو پرواز انجام شد. از پرواز ماهان خبری ندارم ولی پرواز آتا در نزدیکی فرودگاه مشهد به علت بارش شدید برف که به وسیله ی چراغ های بال هواپیما کاملا قابل مشاهده بود و نیز به علت دید کم در مرحله ی نشسن دچار مشکل شد و نتوانست عملیات Landing را به درستی انجام دهد! به همین دلیل و در آخرین لحظات قبل از نشستن دوباره اوج گرفت تا "شانس" خود را با یک دور اضافه بر آسمان مشهد، مجددا امتحان کند! تأکید می کنم؛ "شانس" خود را !! 

لحظات سخت و پر استرسی بر مسافران گذشت، بخصوص خانم ها و کودکان! و علی الخصوص اینکه خلبان در اواسط پرواز اعلام کرده بود که به علت تکان های شدید از پذیرایی خبری نخواهد بود! که این اعلام خود بر ترس مسافران افزود؛ حال آنکه تا انتهای پرواز از تکان معمولی هم خبری نبود چه رسد به شدید!! 
به هر صورت خلبان با امتحان "شانس" دوم خود و زحمت فراوان، هواپیمای بوئینگ md شرکت آتا را بر زمین نشاند؛ در حالی که همه ی نگاه ها از پنجره های هواپیما به طیاره ی زاگرسی معطوف بود که ساعاتی قبل از باند خارج شده بود و در زیر برف، به حال خود رها شده بود! 
 
نتیجه اینکه؛ آنچه برای شرکت های هواپیمایی و مجموعه ی هواپیمایی کشوری به هیچ وجه ارزشی ندارد، جان مردم است! این همه اصرار برای پرواز، آن هم به این زحمت اصلا قابل درک نیست!! 
چندی پیش و با آزادسازی قیمت بلیت های خطوط هوایی -به بهانه ی تکراری افزایش خدمات- شاهد اوج گرفتن این نرخ ها بودیم لکن در خدمات پروازی که تغییری ایجاد نشد، هیچ؛ همچنان شرکت های هواپیمایی برای فرار از هزینه های اسکان مسافرین و خدماتی اینچنینی که در دنیا امری ابتدایی جلوه می کند، اینگونه با جان مردم بازی می کنند. 

این پرواز هم به سادگی می توانست دچار سانحه ی پرواز زاگرس شود یا حتی بدتر! اما اینبار هم "شانس" در غیاب تعهدات شرکت های پر ادعای هواپیمایی، جان خلق الله را خرید! 

بهتر است این شرکت ها شرایطی را فراهم کنند تا مردم بتوانند صراحتا اعلام کنند که از خیر خدمات دهی آنان گذشته اند و عطایش را به لقایش بخشیده اند ولی از خیر جانشان هرگز! شاید در این صورت اقدامات این مجموعه ها معقول تر جلوه کند و به هر قیمت اقدام به پراندن پرنده هایشان نکنند! 


مصاحبه اختصاصی سایت خبری و تحلیلی تابناک آذربایجان غربی با سرپرست مرکز علمی-کاربردی دانشگاه صنعتی ارومیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار