بر اساس مصوبات ستاد برگزاری ویژه‌برنامه‌های دهه فجر سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، جشن‌های سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با 18برنامه سراسری و عنوان «ایران ما، انقلاب ما» در شهر تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۷۲۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸ 30 January 2016
نشست نهایی اعضای ستاد برگزاری برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور رئیس، دبیر و اعضای ستاد برگزاری و جمعی از مدیران فرهنگی هنری مناطق ۲۲ گانه پایتخت به منظور تشریح چگونگی برگزاری برنامه‌ها در مراکز فرهنگی هنری شهر تهران در مرکز مشارکت‌های فرهنگی این سازمان برگزار شد.

حجت‌الاسلام حسن ناصری‌پور سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و رئیس ستاد برگزاری برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر، در این نشست با بیان اینکه از ۱۲ بهمن برنامه‌ها آغاز می‌شود، افزود: ۸ ایستگاه شادی همزمان با آغاز دهه مبارک فجر، دوازدهم و سیزدهم بهمن در ۸ نقطه پرتردد پایتخت از جمله فرودگاه مهرآباد، میدان خراسان، میدان امام حسین (ع)، زیرگذر چهارراه ولیعصر (عج)، میدان انقلاب، میدان صادقیه، میدان صنعت، میدان تجریش و میدان ولیعصر (عج) از ۹ صبح تا اذان مغرب برپا خواهد شد.
 
وی ادامه داد: برگزاری جشنواره خانه‌های فرهنگ سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جشنواره کانون‌های سازمان از دیگر برنامه‌های این دهه است که تا پایان بهمن‌ماه برگزار خواهد شد. همچنین جشنواره طلوع ویژه کارکنان این سازمان در روزهای سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در حال برگزاری است. نخستین دوره مسابقات بازی‌های رایانه‌ای تهران کاپ هم از صبح دوازدهم بهمن در فرهنگسرای رسانه آغاز خواهد شد.

ناصری‌پور با اشاره به برپایی ایستگاه طریق الشهدا در ایستگاه‌های هفتگانه و هشتگانه گفت: در ایستگاه «شعار نویسان دیروز/ نگاه امروز» با مشارکت مردم شعارهای انقلابی بر روی دیوارهای مشخص شده، نقش می‌بندد. غرفه یادداشت‌نویسی با رویکرد اقتصاد مقاومتی و غرفه‌های بازی و سرگرمی با محوریت خانواده پایدار از دیگر غرفه‌هایی است که در آن میزبان شهروندان خواهیم بود.

به گفته ناصری‌پور ۱۶ بهمن به عنوان روز خانواده انتخاب شده و در این روز، در ۵ بوستان بزرگ تهران از جمله بوستان‌های آزادگان، رازی، ولایت، پلیس و دریاچه شهدای خلیج فارس غرفه‌های شادی و نشاط، مسابقه، تئاتر خیابانی و موسیقی برپا می‌شود و در این روز شهروندان می‌توانند از برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری این غرفه‌ها استفاده کنند.

رئیس ستاد برگزاری برنامه‌های گرامیداشت دهه فجر در سازمان فرهنگی هنری همچنین از غبارروبی مزار شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، در طرح هم عهدی با شهدا خبر داد و گفت: پانزدهم بهمن به میزبانی فرهنگسرای رضوان در قطعه شهدای گمنام بهشت زهرای تهران، یاد و خاطره شهدا را گرامی می‌داریم و همزمان مراسم اولین پاسداشت شهدای دوره‌های جهادی در محله لانه جاسوسی برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: مسابقه کتاب‌خوانی «روز شمار انقلاب» به همت مدیریت امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری و مسابقه عکس «۳۷» به همت فرهنگسرای ملل از دیگر برنامه‌های ویژه گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است. مشاوره حقوقی رایگان با حضور کارشناسان قضایی قوه قضاییه نیز به همت فرهنگسرای انقلاب در مجموعه برنامه‌های جشن‌های دهه فجر اجرا می‌شود.

ناصری‌پور از برگزاری مجموعه برنامه‌های گفتمان منشور انقلاب اسلامی در تمامی مراکز فرهنگی هنری شهر تهران خبر داد و گفت: در این برنامه‌ها که به صورت کارگاهی برگزار می‌شود، نشست‌های پرسش و پاسخ با حضور کارشناسان و خانواده معظم شهدا برپا شده و وصیت نامه شهدای انقلاب و دفاع مقدس بازخوانی خواهد شد.

وی در پایان گفت: برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری در ۷ ایستگاه به وسعت ۵۰۰ مترمربع در نقاط مختلف مسیرهای راهپیمایی ۲۲ بهمن برپا خواهد شد و طبق روال همه ساله، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی حضور پررنگی در این روز دارد که جزییات آن طی روزهای آینده اعلام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار