مدیرکل حفظ آثار مازندران
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران گفت: امروز ایران مقتدر به‌دنبال وحدت بین مسلمانان است.
کد خبر: ۱۸۵۷۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶ 22 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، عبدالله ملکی در نخستین آیین نکوداشت 175 شهید غواص و گرامیداشت هفت شهید غواص مازندران که به میزبانی دانشگاه پیام‌نور بابل در سالن اجتماعات این دانشگاه برگزار شد با تسلیت ایام فاطمیه (س)، اظهار کرد: شهدا نسبت به خدای خود، انبیا، قرآن، اسلام، فرهنگ عاشورای حسینی، ولی فقیه و اهداف خود معرفت داشتند، شهدا کسانی بودند که احسان علمی، مالی و جانی داشتند و به آخرین مرحله رشد و کمال که فدا کردن جان خود در راه خدا بود، رسیدند.

وی با اشاره به عوامل موثر در پیروزی و حفظ نظام و انقلاب، افزود: نخستین عامل پیروزی و حفظ انقلاب وجود شهدا بوده که با مبانی فکری درست و پایبندی به ارزش‌های الهی در این مسیر گام برداشتند.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران دومین عامل پیروزی و حفظ انقلاب را رهبری و قدرت ولی فقیه برشمرد و تصریح کرد: قدرت الهی و مدیریت درست امام قبل و بعد از انقلاب سبب شد تا با وجود اقدامات تروریستی نتوانند آرامش کشور را بر هم زنند.

ملکی خاطرنشان کرد: این قدرت را بعد از امام در رهبر معظم انقلاب دیدیم، امروزه امنیتی که در مناطق مختلف کشور از جمله منطقه سنی‌نشین شاهد هستیم، نشات گرفته از درایت مقام رهبری است، جایگاه قدرتمندانه رهبر در عرصه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و ... بر کسی پوشیده نیست، در سایه این درایت بود که رهبر جلوی پنج جنگ حتمی را گرفت.

این مسئول ادامه داد: کسانی در انتخابات حضور پیدا می‌کنند که دغدغه کشور داشته باشند، دلشان با شهدای دفاع مقدس و شهدای غواص و در پی انتخاب اصلح برای نظام و انقلاب باشند.

وی با اشاره به اینکه شهدای غواص قبل از شهادت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و دست و پای تعدادی از شهدا شکسته بود، یادآور شد: این شهدا که دست و پای آنها با سربندها، چفیه و کابل سیم برق و تلفن بسته شده بود، پشت کارخانه پتروشیمی بصره زنده به گور شدند که از تعداد 175 شهید غواص که در منطقه عملیاتی ام‌الرصاص مورد تفحص قرار گرفتند، 30 شهید در شهرهای مختلف استان مازندران تشییع و خاکسپاری شدند.

این مسئول افزود: از 30 شهید غواصی که میهمان مازندرانی‌ها شدند، هویت هفت شهید غواص شناسایی شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با اشاره به اینکه حضور شهدای غواص سبب تحول عظیم فرهنگی در استان شد، گفت: حضور شهدای غواص بزرگ‌ترین رخداد فرهنگی بوده که به اندازه 10 سال کار فرهنگی کرد.

وی سومین عامل پیروزی و حفظ انقلاب را مردم برشمرد و اظهار کرد: هنوز برای کشتگان جنگ جهانی مراسم ترحیم گرفته می‌شود، زیرا آن را ترویج ارزش‌ها و فرهنگ‌ خود می‌دانند، نگوییم سهمیه، نگوییم مدافعان حرم برای پول می‌روند، چه کسی حاضر است برای پول جان دهد، ما با وجود 85 هزار بسیجی، پاسدار، جانباز و ارتشی و ارسال 10 یگان پشتیبانی به صحنه دفاع مقدس هنوز یک موزه نداریم.

این مسئول تصریح کرد: مدافعان حرم قبل از اینکه از سرزمین خود هجرت کنند، از هوای نفس اماره و خواسته‌های دل خود هجرت کردند و با دلی آرام برای دفاع از ارزش‌های اسلام گام برداشتند، آیا این خلوص نیت و پاکی درون را می‌شود با پول خرید.

وی با اشاره به اینکه شهدا به ملت دو هویت دادند، خاطرنشان کرد: شهدا دفاع ملی ما را عاشورایی کردند و بعد از هشت سال دفاع مقدس، کشور را در برابر هجوم دشمنان بیمه کردند.

این مسئول یادآور شد: دومین هویتی که شهدا به ما دادند، ایجاد بازدارندگی بود، قدرت ایمان ما سبب شد که دشمن از قدرت نظامی ما بترسد، در حالی که قدرت نظامی وی قوی‌تر است، لذا سعی کرده با ماهواره، شبکه‌های مجازی سبب افزایش طلاق و آسیب‌های اجتماعی شود و کشور را با تحریم‌ها در فشار اقتصادی قرار دهد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ادامه داد: امروز ایران مقتدر به‌دنبال وحدت بین مسلمانان است، به فکر حزب‌الله، حماس و نابودی صهیونیست است اما وهابیت، داعش، القاعده و اسلام سازشکار ترکیه به تاسی از آمریکا که قصد نابودی خاورمیانه را داشته و به دنبال امنیت صهیونیست است، گمان می‌کنند ایران به دنبال ایجاد هلال شیعه است.

ملکی گفت: انتخابات را فراموش نکنیم و با حضور باشکوه و انتخاب فرد اصلح پشتیبان ولی فقیه و انقلاب باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار