سعیدی مطرح کرد:
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزایش ۱۵ درصدی نرخ کرایه حمل ونقل عمومی را غیرمنطقی دانست و گفت: دولت و شهرداری با پرداخت یارانه می توانند مردم را به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی تشویق کند.
کد خبر: ۱۸۹۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵ 29 February 2016
به گزارش تابناک تبریز از خانه ملت،محمداسماعیل سعیدی درباره افزایش نرخ کرایه حمل‌ ونقل عمومی پایتخت در سال 95 گفت: با توجه به رکود بی‌سابقه اقتصادی حاکم بر کشور نرخ کرایه تاکسی حداکثر باید 8 درصد و نرخ کرایه مترو و اتوبوس باید به میزان 6 درصد افزایش یابد.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: برای اینکه شهروندان عمدتا از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده می کنند افزایش غیرمنطقی نرخ کرایه حمل و نقل عمومی به صلاح نیست.

 

افزایش غیراصولی کرایه حمل ونقل عمومی منجر به کاهش استفاده شهروندان می شود

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه افزایش غیراصولی کرایه حمل و نقل عمومی منجر به کاهش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی  می شود، تصریح کرد: نتیجه کاهش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی روی آوردن شهروندان به خودروهای شخصی و تک سرنشین و در پی آن تشدید آلودگی هوا و افزایش ترافیک است.

 

کاهش نرخ کرایه حمل ونقل عمومی در کاهش آلودگی هوا وترافیک موثر است

وی افزایش منطقی نرخ کرایه حمل ونقل عمومی را در رغبت شهروندان به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، کاهش آلودگی هوا و ترافیک پایتخت موثر خواند و گفت: دولت باید مابه التفاوت افزایش قیمت‌ ها را به صورت تسهیلات به دارندگان وسائل حمل و نقل عمومی بپردازد.

 

افزایش کرایه ها باید بر مبنای رشد درآمد شهروندان باشد

عضو کمیسیون اجتماعی در مجلس نهم با بیان اینکه افزایش کرایه ها باید بر مبنای رشد درآمد شهروندان در نظر گرفته شود، یادآور شد: با توجه به اینکه بخش عمده ای از شهروندان توان پرداخت هزینه های زندگی را ندارند بنابراین افزایش 15 درصدی نرخ در شرایط فعلی به صلاح جامعه نیست.

سعیدی افزایش غیراصولی کرایه حمل و نقل عمومی را به ضرر دارندگان وسایل حمل و نقل عمومی دانست وگفت: با افزایش کرایه ها استفاده شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی کاهش یافته و دارندگان وسایل حمل و نقل عمومی متضرر می شوند.

 

انتقاد از تردد خودروهای فرسوده در پایتخت

این نماینده مردم در مجلس نهم، با انتقاد از تردد خودروهای فرسوده در پایتخت، یادآور شد: قبل از افزایش کرایه‌های حمل ونقل عمومی باید مسئولان در دولت و شهرداری وضعیت وسایل حمل ونقل عمومی را بهبود بخشند زیرا درحال حاضر شهروندان از خدمات رسانی ناوگان عمومی رضایت ندارند.

 

ضرورت تعیین تکلیف بیمه رانندگان تاکسی

وی بر ضرورت تعیین تکلیف بیمه رانندگان تاکسی تاکید کرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی در این خصوص قول همکاری داده ولی متاسفانه تاکنون عملکرد مثبتی نداشته است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، حمایت دولت را از دارندگان وسایل حمل ونقل عمومی امری ضروری خواند وافزود: در حالی که دنیا حمایت قابل قبولی از دارندگان وسایل حمل و نقل عمومی و بهبود وضعیت وسایل حمل و نقل عمومی صورت می دهند ولی متاسفانه در کشور مسئولان فقط رویه افزایش کرایه ها را در پیش گرفته اند بدون اینکه به بهبود وسایل حمل و نقل عمومی  وحمایت از دارندگان آنها توجهی کنند؛ بهتر است دولت بخشی از افزایش کرایه حمل ونقل عمومی را متحمل شود و به نوعی آن را مدیریت کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس از افزایش غیرمنطقی نرخ کرایه حمل ونقل عمومی انتقاد کرد وگفت: دولت و شهرداری با پرداخت یارانه و سوبسید می توانند مردم را به استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی تشویق کند.

پایان پیام

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
نیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۰
سعیدی دوستت د اریم و حمایتت میکنیم.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار