در گفت و گو با مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اردبیل مطرح شد:
در اسفند ماه 8 هزار دستگاه، در فروردین‌ماه 7 هزار دستگاه و در ماه‌های بعد، در هر ماه 15 هزار دستگاه جایگزین می‌شود تا این‌که در پایان شهریورماه تمامی 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور از ناوگان خارج و خودروهای نو جایگزین خواهد شد.سعیدی افزود:برای اینکه رانندگان تاکسی بیمه تکمیلی شوند، باید حداقل 50 درصد رانندگان اقدام به ثبت نام نمایند.
کد خبر: ۱۹۰۹۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹ 02 March 2016

امروزه حمل و نقل از مباحث مهم در رفت و آمد مردم شهرها به شمار می آیند، بنابراین سازمان های دولتی مربوطه باید تلاش های خود را برای ارتقای آن بیش از پیش کنند.

شبکه حمل و نقل شهری عبارتند از خدمات حمل و نقل ارایه شده به همشهریان توسط سازمان تاکسیرانی و اتوبوس رانی که تحت نظر سازمان شهرداری فعالیت می کنند.

از جمله وسایل حمل ونقل پرمصرف در استان اردبیل خودروهای تاکسی می باشد که روزانه صدها نفر از شهروندان اردبیلی با آنها سروکار دارند و جابه جا می شوند.

تاکسی‌هایی که روزگاری خود حرف‌های زیادی برای گفتن داشتند اما این روزها پس از گذر سال‌ها تردد در خیابان‌ها رنگ به رخسار ندارند و روزهای پایان عمر خود را سپری می‌کنند.

از ثبت‌نا‌م برای تعویض تاكسی‌های فرسوده تا بیمه رانندگان تاكسی

نفس‌های آخر 653 تاکسی فرسوده در اردبیل

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اردبیل از وجود 653 تاکسی فرسوده در مرکز استان اردبیل خبر داد و گفت: بیشتر این خودروهای فرسوده شامل پیکان می‌شوند و از کمترین امکانات رفاهی برای شهروندان برخوردار هستند.

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری اردبیل، رحیم سعیدی در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه از 12 بهمن ماه دفاتر پیشخوان اردبیل در حال ثبت‌نا‌م برای تعویض تاکسی‌های فرسوده هستند، اظهار کرد: امیدواریم تا شب عید تعدادی از رانندگان تاکسی‌های جدید دریافت کنند و ناوگان شهری نو شود.

آغاز ثبت نام برای تاکسی های جدید

طرح نوسازی ناوگان و جایگزینی 653هزار دستگاه تاکسی فرسوده با اعطای وام 20 میلیون تومانی از دوازدهم بهمن‌ماه آغاز شد.

طرح ثبت نام جایگزینی تاکسی های فرسوده در دو مرحله که مرحله اول از 12 بهمن لغایت 21 بهمن سال جاری و مرحله دوم از 24 بهمن تا 29 بهمن ادامه داشت.

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی اردبیل گفت: این طرح با هدف کاهش آلاینده‌ها به ویژه در سطح شهرها، رضایت‌مندی صاحبان تاکسی و رفاه عمومی همچنین صرفه‌جویی در سوخت مایع انجام خواهد شد.

سعیدی با بیان این‌که در حال حاضر 653هزار تاکسی فرسوده وجود دارد که باید خودروهای نو جایگزین آنها شوند، گفت: بر اساس طرح و توافقی که بین سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و همچنین دستگاه‌های دیگر انجام شده، قرار است با تامین مالی که بخشی از آن از سوی بانک‌ها و به‌طور غیرتورمی انجام می‌شود این دستگاه‌های فرسوده جایگزین شوند.

شرایط پرداخت وام برای جایگزینی تاکسی های فرسوده

سعیدی با اشاره به این‌که سه بانک پارسیان، ملت و تجارت پرداخت وام مورد نیاز برای جایگزینی تاکسی‌های فرسوده را انجام خواهند داد، گفت: براین اساس برای هر دستگاه خودرو 20 میلیون تومان وام در نظر گرفته شده که شرایط ضمانتی آن نیز آسان است؛ به‌طوری که برای این تسهیلات فقط یک ضامن و همچنین سفته لازم است.

وی دوره بازپرداخت تسهیلات 20 میلیونی وام خودروهای فرسوده را 48 ماهه و با سود 16 درصد اعلام کرد.

به گفته مدیر عامل سازمان تاکسیرانی اردبیل، از محل تخفیفات گمرکی نیز حدود پنج میلیون تومان برای هر یک از این دستگاه‌ها کمک یارانه‌ای انجام خواهد شد.

از ثبت‌نا‌م برای تعویض تاكسی‌های فرسوده تا بیمه رانندگان تاكسی

سمند و پژو جایگزین تاکسی‌های فرسوده می‌شوند

سعیدی با بیان این‌که سمند و پژو جایگزین تاکسی‌های فرسوده خواهند شد، به زمان شروع طرح نیز اشاره کرد و افزود: آغاز ثبت نام جایگزینی 653هزار دستگاه تاکسی فرسوده از 12 بهمن‌ماه همزمان با آغاز دهه فجر بود و این در حالی است که تحویل خودروها در تمام کشور از اسفندماه آغاز می شود.

وی تصریح کرد: در اسفند ماه 8 هزار دستگاه، در فروردین‌ماه 7 هزار دستگاه و در ماه‌های بعد، در هر ماه 15 هزار دستگاه جایگزین می‌شود تا این‌که در پایان شهریورماه تمامی 90 هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور از ناوگان خارج و خودروهای نو جایگزین خواهد شد.

دو هزار و 400 نفر راننده تحت پوشش بیمه رانندگان تاکسی

مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اردبیل گفت: دو هزار و 400 نفر از رانندگان تاکسی در اردبیل تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی است.

رحیم سعیدی در ادامه گفت و گو با خبرنگار ما، اظهار کرد: در حال حاضر دو هزار و 400 نفر از رانندگان تاکسی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

سعیدی با اشاره به اینکه حق بیمه رانندگان تاکسی از یک سال پیش قطع شده بود، افزود: به دلیل نبود منابع، بیمه تاکسیرانان جدید با چالش مواجه شد به طوری که در سال ۹۴ به دلیل مسائل مربوط به هدفمندی و کافی نبودن منابع، اعتبار آن پرداخت نشد.

وی خاطرنشان کرد: اما با پیگیری های سازمان تاکسیرانی حق بیمه رانندگان دوباره از دی ماه سال جاری به صورت مداوم پرداخت شده و هیچ گونه مشکلی در زمینه نداریم.

آیا بیمه تکمیلی به رانندگان تاکسی تعلق می گیرد؟

رحیم سعیدی مدیر عامل سازمان تاکسیرانی اردبیل با بیان اینکه بیمه تکمیلی به رانندگان تاکسی تعلق می گیرد گفت: برای اینکه رانندگان تاکسی بیمه تکمیلی شوند، باید حداقل 50 درصد رانندگان اقدام به ثبت نام نمایند.

وی افزود : برای ثبت نام بیمه تکمیلی لازم است تارانندگان خود به طور مستقیم با شرکت های تعاونی به توافق برسند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار