مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس اعتقاد دارد كه بايد مدارس مسير پرورش و تربيت دانش‌آموزان ايده‌ساز و ايده‌پرداز را دنبال كنند و جشنواره خوارزمي نيز بسترساز تبديل ايده‌هاي دانش‌آموزان به واقعيت است.
کد خبر: ۱۹۱۳۷۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸ 02 March 2016
تابناک فارس به نقل از ایسنا:حمیدرضا آذری سه‌شنبه 11 اسفند در آئین قدرداني از برگزيدگان جشنواره جوان خوارزمي در شيراز، با بيان اينكه زیرساخت اصلی کشورهای توسعه یافته،  نظام آموزشی است، افزود: هیچ کشور توسعه یافته‌اي را نمي‌توان يافت كه نظام آموزشي آن توسعه يافته و مدرن نباشد.

او توجه به نظام آموزشی درست را زمینه‌ساز تربیت افرادی دانست که در آینده کشور را مي‌توان به آنان سپرد، خاطرنشان كرد: درکشورهای توسعه یافته امكان تبديل ايده به واقعيت و توليد براي دانش‌آموزان ايده‌پرداز وجود دارد.

آذری ضمن تاکید بر لزوم حمایت از افراد صاحب ايده، گفت: اینکه چقدر کمک کنیم تا دانش‌آموزان از علم و تجربه برخوردار شوند و ایده‌ها به تولید برسد، بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: تازمانی که فقط دنبال ایده و تئوری هستیم و گامی در راستای تبدیل آنها به تولید برنمي‌داريم، نظام آموزشي ما نيازهاي جامعه را نمي‌تواند برآورده كند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس معتقد است كه پائین بودن علاقمندی دانش آموزان به تحصیل در رشته‌های علوم انسانی زمینه ساز ایجاد مشکل ساختاری برای ایران و سوق دادن دانش‌آموزان به سمت رشته‌هايي كه كاربرد عملي در اجتماع ندارد، اشتباه و دليل اصلي حضور تعداد زيادي مهندس بيكار در كشور است.

آذری با تاکید بر اینکه خانواده نباید دانش آموزان را فقط به تحصیل در رشته‌های علوم تجربی و ریاضی تشویق کنند، تصریح کرد: دربرخی موارد کسانی که به صورت تجربی یک فعالیت را آموخته و انجام می‌دهند، به صورت عملی از یک فوق لیسانس موفقتر هستند چون ایده را به تولید تبدیل کرده‌اند.

وی در ادامه بیان کرد: اگر نظام آموزشی کشور درست باشد نفر اول خوارزمی از نفر اول کنکور برای جامعه مفیدتر است و این فرد می‌تواند مشکلی از مشکلات جامعه رفع كند.

آذري گفت: سال آينده اعتبار و زمان بيشتري توسط آموزش و پرورش فارس براي موفقيت دانش‌آموزان در جشنواره خوارزمي اختصاص مي‌يابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار