کد خبر: ۱۹۴۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶ 08 March 2016
شهید نصراله خاکسار در اردیبهشت سال ۱۳۴4 به دنیا آمد و در جریان عملیات خیبر (منطقه عملیاتی جزیره مجنون) در سال ۶۲ به شهادت رسید که پیکر مطهر این شهید بعد از 32 سال دوری به زادگاهش باز گشت.
از این شهید والامقام عکس ها و وصیت نامه ای برجای مانده که ایشان در وصیت نامه خود به نکات آموزنده ای از رسالت و راه رفته خود اشاره می کند.
متن کامل وصیت نامه به شرح زیر است:
بسمه تعالی
به نام خداوند به وجود آورنده کائنات و به نام آنکس که حسین و حسینیان جان را به کف نهاده و در راه او پیکار می کنند.
جای چرایی نیست که اسلام در این دنیا مهمانی است که اندکی نزد اصلش می ماند پس از اینجا کوچ می کند و به قرارگاه خود می رسد.
پس با توجه به سخنان کلام الله مجید ما در این دنیا مهمانی هستیم و قرارگاه اصلی ما لقا الله است همانا رسیدن به معبود عاشقان یعنی پروردگارسبحان است و من با توجه به این سخنان به میدان جهاد میرم تا شاید با قطره خون ناقابلم بتوانم ساعاتی بیشتراین درخت پراقتدای اسلام را آبیاری کنم و در اینجا سخنی کوتاه با مادر رنج کشیده و خواهر ستم دیده ام و برادران دلسوزم... ای مادر که سالها مرا پرورش دادی و در اینجا زحمت و رنج های زیادی را متحمل شدی ولی من نتوانستم در مقابل این خدمات اندک کاری برایت انجام دهم و مادر می دانم تو آرزو داشتی مرا ببینی ولی موقعیت مناسب نبود به حضور مادر مهربانم بیایم سخن را همین جا کوتاه میکنم و از مادرم میخواهم که مرا حلال کند و از گناهانی که نسبت به وی انجام داده ام درگذرد و از خواهرانم میخواهم که اگر من قابلیت شهادت را داشتم و این فیض عظیم نصیب من شد خودشان را آزرده نسازند و فقط به فکر جنگ جهاد اسلام و امام باشند و یاد امام حسین سرور شهیدان را داشته باشید اما برادرانم معذرت میخواهم که اگر حرفی به آنها زده ام به بزرگواری خودشان مرا ببخشند و اما از دیگر اقوامان معذرت خواهی نموده و از آنها میخواهم که مرا به بزرگواری خودشان ببخشند و من همگی شما را سلام می رسانم تمام دوستان و آشنایان را سلام می رسانم و از آنها میخواهم که مرا حلال نمایند در انتها نعش مرا و قبرم را در کنار قبر شهیدان امیر بهمن جمشیدی بگذارید. والسلام من اتبع المهدی
سخنی با دوستان و آشنایان
اما سخنی با دوستان و آشنایان و سلام بر دوستان و آشنایان از شما میخواهم که مرا ببخشید و حلالم نمائید و برای من هیچگونه ناراحتی نداشته باشید که این راه راه مسلمین است و امیدوارم که همه شما راه شهدا را دنبال نمائید و برای شهدا نماز بخوانید و برای من لباس سیاه نپوشید.
سخنی با همسر عزیزم
همسر عزیزم اول تو را به امید خدا بعد به امید خودت تنها میگذارم و دست از این دنیا میکشم و هر طور که خودت راضی بودی به طبق دستورات قرآن آزادت میگذارم و از شما میخواهم که مرا حلال کنید خداحافظ و ناصر شما.
منبع:چهارفصل
تصویر قدیمی از وصیت نامه شهید تازه تفحص شده دهدشتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار