با وجودی که تعطیلات نوروزی هنوز از راه نرسیده ولی تعدادی از گردشگران نوروزی طی دیروز و امروز وارد استان ایلام شده و عروس زاگرس نیز پذیرایی و میزبانی اش از مهمانان نوروزی را آغاز کرده است.
کد خبر: ۱۹۹۸۸۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵ 18 March 2016

با وجودی که تعطیلات نوروزی هنوز از راه نرسیده ولی تعدادی از گردشگران نوروزی طی دیروز و امروز وارد استان ایلام شده و عروس زاگرس نیز پذیرایی و میزبانی اش از مهمانان نوروزی را آغاز کرده است.

به گزارش تابناک ایلام؛استان ایلام با داشتن ده ها اثر تاریخی از دوران ساسانی از مهمترین مناطق بکر و منحصر به فرد گردشگری کشورمان محسوب می شود که طبیعت زیبا و آب و هوای خوش آن هر سال به ویژه نوروز مسافران زیادی را از دورترین نقاط کشور به سوی خود فرا می خواند.
مسافران نوروزی با ورود به ایلام راهی شهرهای مختلف استان از دره شهر و دهلران در جنوب استان گرفته تا ایوان و سیروان و چرداول در شمال استان می شوند همه این مناطق با طبیعتی زیبا و دست نخورده آماده اند تا سنت حسنه پذیرایی از مسافران و مهمانان را بار دیگر بجا آورند.
آثار تاریخی و دیدنی مشهور این استان از چهار طاقی دره شهر، دریاچه دو قلو آبدانان، آبشار هفت آسیاب دره شهر، قلعه والی ایلام و یا تنگ بهرام چوبین، قلعه میر غلام هاشمی، شهر تاریخی سیمره، آتشکده سیاهگل، پل گاومیشان و چشمه های آبگرم دهلران و ده ها جاذبه دیدنی طبیعی و تاریخی دیگر این روزها با آغوش باز آماده میزبانی از مهمانان نوروزی هستند.
رودخانه های این استان نیز که بر اثر بارش های بی سابقه امسال پر آب تر و خروشان شده اند و صدای آنها به موسیقی آرام بخش طبیعت زیبای ایلام تبدیل شده در کنار طبیعت جلوه ای دیدنی تر به این مناطق خوش آب و هوا بخشیده اند.
کار اسکان مهمانان و مسافران نوروزی در مدارس، مراکز رفاهی و اقامتی این استان از روز گذشته آغاز شده است.
برپایی نمایشگاه های صنایع دستی در شهرهای مختلف، اجرای موسیقی و رقص محلی در جوار اماکن تاریخی، پخت آش محلی و نان ساجی از جمله برنامه هایی است که توسط ستاد تسهیلات سفر استان ایلام برای ایام نوروز پیش بینی شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام گفت: ۱۲۲ مدرسه در این استان در قالب ۵۱۶ کلاس درس با خدمات رسانی ۱۳۰ نفر از نیروهای آموزش و پرورش استان برای اسکان مسافران نورزوی در نظر گرفته شده است.
علی بیرانوندی افزود: این کلاس های درس براساس درجه بندی ممتاز، الف، ب و ج تجهیز شده و در اختیار مهمانان و گردشگران نوروزی با اولویت فرهنگیان قرار می گیرند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام هم گفت: در اجرای این طرح که از 25 اسفند آغاز شده 27 پست ثابت و سیار در ورودی و خروجی شهرهای استان ایلام دایر است تا ضمن راهنمایی مسافران بسته های فرهنگی شامل بروشور نقشه جغرافیای استان و نکات ایمنی را بین آنها توزیع کنند.
محمد سلیمانی با بیان اینکه در اجرای این طرح از مسافران بصورت رایگان تست فشار خون و قند خون نیز انجام می شود، افزود: در جوار این پایگاه ها فضای دوستار کودک نیز به منظور سرگرمی کودکان راه اندازی شده است.
همچنین به همت اداره کل میراث فرهنگی استان ایلام و با هدف آشنایی بیشتر مردم با جاذبه های این استان جشنواره عکس نوروزی ایلام گردی در این استان برگزار می شود.
مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام از برگزاری نخستین جشنواره عکس نوروزی ایلام گردی در دو بخش آماتور و حرفه ای با هدف معرفی جاذبه های گردشگری، تاریخی و طبیعی استان ایلام ویژه تعطیلات نوروزی امسال خبر داد.
وحید درخشنده موضوعات این جشنواره را آیین های نوروزی، جاذبه های تاریخی و طبیعی، آداب و رسوم و صنایع دستی عنوان و اظهار کرد: علاقمندان برای ارسال آثار خود از 28 اسفندماه 94 تا 20 فروردین 95 مهلت دارند.
مسئول روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام زمان اعلام برگزیدگان را اردیبهشت ماه 95 عنوان کرد و افزود: در هر دو بخش آماتور و حرفه ای به نفرات اول تا پنجم جوایزی اهدا می شود.
درخشنده تاکید کرد: علاقمندان می توانند آثار خود را به پست الکترونیکی setadsafar.ilam@yahoo.com یا دبیرخانه جشنواره به آدرس اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام حوزه روابط عمومی ارسال کنند.
وی افزود: همچنین علاقمندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن های 09181410122 و 08433335440 تماس بگیرند.
استان ایلام با برخورداری از یک هزار و 500 اثر تاریخی و طبیعی از مناطق کمتر شناخته شده گردشگری کشور است./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار