گفته می شود علت هواپیماربایی در مصر، اختلافات زن و شوهری بوده است.
کد خبر: ۲۰۳۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱ 30 March 2016
به گزارش «تابناک یزد»، تصاویر و اطلاعات منتشر شده از منابع امنیتی و سیاسی مصر و قبرس و نیز اظهارات مسافران آزاد شده حاکی از آن است که سیف الدین مصطفی فقط به این علت هواپیمای ایرباس را ربوده که موضوع مهمی را به همسرش ثابت کند.

صبح دیروز یک هواپیمای مسافربری مصری ایرباس 320 با 62 سرنشین ربوده شد و پس از تغییر مسیر در فرودگاه لارناکا قبرس به زمین نشست.

هواپیما ربا که ابتدا تصور می شد ابراهیم سماحه، یکی از مسافران هواپیماست هیچ خواسته مشخصی نداشت و پس از اینکه مشخص شد شخص دیگری به نام سیف الدین مصطفی از اساتید دانشگاه هواپیما را ربوده، مقامات مصری از ابراهیم سماحه عذرخواهی کردند.

سیف الدین مصطفی ابتدا زنان و کودکان و سپس همه مسافران را آزاد کرد و تنها 7 نفر را که یکی از آنها همسرش است، در هواپیما نگه داشت، اما هنوز خواسته مشخصی مطرح نکرده بود تا اینکه برخی رسانه ها گزارش دادند او خواهان آزادی زندانیان مصر است.

وزیر هواپیمایی مصر هم تاکید کرد که انگیزه تروریستی در این هواپیما ربایی وجود ندارد.

هواپیماربا که با بستن کمربند انفجاری و نشان دادن آن به خلبان و تهدید به انفجار هواپیما را ربوده است، در فرودگاه قبرس زنی را مجبور کرده مقابل درب هواپیما بایستد و اگر می خواهد برود، اما زن که گفته می شود همسر سیف الدین است فقط گریه می کرد و سیف الدین هم از پنجره کابین کاغذ یا نامه ای را به او نشان می داد و با داد و فریاد صحنه یک دعوای زن و شوهری را ایجاد کرد.

اطلاعاتی که از مسافران آزاد شده به دست آمده نشان می دهد عامل اصلی این هواپیما ربایی اختلاف خانوادگی میان این استاد دانشگاه و همسرش بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار