خطیب جمعه مشهد مقدس:
امام جمعه موقت مشهد مقدس گفت: آمریکا در راس لیست موانع اقتصاد مقاومتی نیست، در راس این لیست موانع داخلی را باید جستجو کرد، جریان‌هایی که هدف خود را دستیابی به قدرت تحت هر شرایطی قرار دادند این بزرگترین مشکل در راه حل مشکلات اقتصادی این کشور است.
کد خبر: ۲۰۴۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱ 02 April 2016


امام جمعه موقت مشهد مقدس گفت: چرا برخی بعد از این تاریخ ننگین آمریکا، باز هم دلشان برای آمریکا پر می‌زند و حرف‌هایی می‌زنند که آمریکا خوشحال شود؟

به گزارش تابناک رضوی، حجت الاسلام محمد باقر فرزانه ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: چندین عمل وجود دارد که حتی پس از ورود به برزخ نیز پرونده آنها باز است و گویا ما زنده هستیم و آن اعمال را انجام می‌دهیم و این روال تا روز قیامت وجود دارد و اینها اعمالی هستند که خیر آنها به جامعه بازمی‌گردد.

امام جمعه موقت مشهد مقدس بیان کرد: پیامبر اسلام به 9 عملی که سود آنها به جامعه بازمی‌گردد و بعد از مرگ انسان تا روز قیامت ثواب به آنها تعلق می‌گیرد اشاره کردند، یکی از این اعمال بسط و نشر علم در جامعه است، علم منبع اصلی حیرت است و جهل منشا تمامی شر است یعنی اگر معاویه می‎دانست چه عاقبتی دارد، آن جنایات را صورت نمی‌داد و از طرف دیگر ریشه همه خوبی‌ها در زندگی انسان، علم و آگاهی است.

فرزانه خاطرنشان کرد: عمل دیگری که دارای اجر است فرزند صالح است، وقتی انسان یک فرزند صالح را تربیت کرد و جزئی از اجزای جامعه را از افراد صالح قرار دهد این به نفع کل جامعه است گاهی یک فرد صالح می‌تواند یک جامعه را صالح کند.

وی با اشاره به اینکه احداث مسجد عمل دیگری است که تا قیامت برای انسان ثواب لحاظ می‌شود تصریح کرد: اگر انسان آبی را در روی زمین به جریان بیندازد نیز همین ثواب برای وی لحاظ می‌شود، احداث آسایشگاه و مسافرخانه در مسیر حرکت زوار و مسافران، وقف یک ثروت در زمان حیات خود، به ارث گذاشتن قرآن برای وارثان و جدانشدن از قرآن تا روز مرگ و عمل به آن، کاشت نهال و درخت از دیگر اعمالی است که ثواب آنها تا روز قیامت برای انسان لحاظ می‌شود.

فرزانه در ادامه با اشاره به اینکه ملت ایران چندین شاخصه دارد که در میان ملل دیگر سرآمد شده است بیان کرد: ایمان، ولایتمداری، فداکاری، مقاومت و ایستادگی، بصیرت، اتحاد و انسجام و همبستگی مهمترین این شاخصه‌ها هستند که در میان ملل دیگر دیده نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در جامعه ما، آسیب‌هایی نیز وجود دارد که اگر این آسیب‌ها رشد کند و به حد خاصی از رشد برسد می‌تواند ملت را از جایگاه رفیع خود ساقط کند، این آسیب‌های 5 گانه اجتماعی یک ملت را از درون تهی می‌کند.

امام جمعه موقت مشهد مقدس خاطرنشان کرد: برای حل این مشکلات و برای متوقف کردن آن، چند سال است که مقام معظم رهبری مسئله‌ای را به عنوان اولویت کار در ایران مطرح می‌کنند و امسال نیز تحت عنوان اقتصاد مقاومتی مطرح شده است.

فرزانه تصریح کرد: 10 نمونه کار در این زمینه از سوی مقام معظم رهبری ذکر شده است که اگر نسبت به آنها اقدام شود اقتصاد مقاومتی در جامعه پیاده می‌شود و اگر اقتصاد مقاومتی پیاده شود چند اثر اصلی دارد و این را مقام معظم رهبری فرموده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اینها مسائلی است که قابل پیاده شدن است، ایشان اقتصاد مقاومتی را نجات بخش کشور در برابر آسیب داخلی و خارجی عنوان می‌کنند و از سوی دیگر براساس تحلیل ایشان، اقتصاد مقاومتی تحریم‌ها را بی اثر می‌کند و از سوی دیگر اقتصاد مقاومتی سبب می‌شود از ارزش‌ها و اصول و آرمانهای خود دست برنداریم.

رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی تاکید کرد: چرا برخی بعد از این تاریخ ننگین آمریکا، باز هم دلشان برای آمریکا پر می‌زند و حرف‌هایی می‌زنند که آمریکا خوشحال شود؟ پیاده شدن جریانهای درست اقتصادی در کشور چند مانع اصلی دارد، آمریکا و استکبار نیز در این زمینه مانع بودند اما مانع اساسی، در خارج از کشور نیست و در داخل کشور است.

فرزانه خاطرنشان کرد: آمریکا در راس لیست موانع اقتصاد مقاومتی نیست، در راس این لیست موانع داخلی را باید جستجو کرد، جریان‌هایی که هدف خود را دستیابی به قدرت تحت هر شرایطی قرار دادند این بزرگترین مشکل در راه حل مشکلات اقتصادی این کشور است.

وی بیان کرد: این گونه تلاش سیاسی کردن برای رفتن به مجلس و یا ریاست جمهوری نتایج شومی برای ملت دارد و ای کاش نتایج شوم به خودشان برمی‌گشت و دامنگیر ملت نمی‌شد، نخستین اثر این اقدام این است که این آقایان را از مسئله اصلی و پیام روز نخستین سال مقام معظم رهبری غافل می‌شوند.

فرزانه بیان کرد: نگاه کنید به این باندها و حرکاتی که تا سال آینده در جریان اقدام و عمل نسبت به اقتصاد مقاومتی چه می‌کنند و به آنها نمره دهید. ببینید کدام جریان سیاسی چه در دولت و چه در مجلس در پیاده شدن 10 مسئله اقتصاد مقاومتی نمره بیشتری گرفته‌اند و اگر کاری در این زمینه انجام شود اثرش را مردم می‌بینند. کار خیری که مردم اثرش را نبینند که کار نیست.

وی تصریح کرد: این حرکت‌های سیاسی بین احزاب ما یک نوع شیوه خاص را نهادینه کرده و آن قدر یکدیگر را تخریب می‌کنند که دلهایشان از یکدیگر کینه‌ای می‌شوند. این گروه‌ها بجای بنیه اقتصادی ملت، بنیه اقتصادی خود را تقویت می‌کنند. این رانت خواری‌ها و اختلاس‌هایی که می‌شود مگر از سوی مردم عادی است؟





منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار