رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز:
موضوع بیمه رانندگان تاکسی از سال گذشته تاکنون همچنان مسکوت مانده و اجرایی نشده است.
کد خبر: ۲۰۸۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸ 09 April 2016
سید کوروش حسینی در گفتگو با خبرنگار تابناک خوزستان با اشاره به اینکه دولت در سال های گذشته خدماتی را به رانندگان تاکسی مثل تعویض لاستیک و باتری به نرخ دولتی می داد، اظهار کرد: در یک مقطع زمانی دولت تمام این خدمات را حذف کرد و جایگزینی هم برای آنها مشخص نکرد.

 وی افزود: در این حالت تنها بحث سوخت بود که انگیزه ای برای فعالیت راننده ها بود که خرداد ماه سال گذشته ناگهان دولت با تک نرخی کردن قیمت بنزین برای تمام خودروها همه را خلع سلاح کرد.

 رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز تصریح کرد: علی رغم تمام پیگیری هایی که کردیم، اعلام شد این تصمیمی است که دولت گرفته در حالیکه هیچ اطلاعی هم از قبل درباره این اتفاق نداشتیم.

حسینی اضافه کرد: در بحث بیمه تأمین اجتماعی رانندگان، دولت در تابستان سال گذشته تصمیمی را گرفت که به صورت شفاهی اعلام شد که از این به بعد به جای معرفی رانندگان از طرف سازمان تاکسیرانی می بایست حق بیمه خود را به صورت انفرادی پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه با اعتراض رانندگان تاکسی در سراسر کشور به این مسئله، موضوع فعلا به همین صورت مسکوت مانده و اجرایی نشده است، اضافه کرد: ما مکاتبات بسیاری را با استانداری خوزستان، سازمان شهرداری های کشور و اتحادیه تاکسیرانی کشور انجام دادیم که ما همین یک خدمت را به رانندگان تاکسی می دهیم و در صورت قطع بیمه رانندگان دیگر انگیزه ای برای آنها باقی نمی ماند چون بیمه تأمین اجتماعی نبض کارشان است.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز ادامه داد: قبلاً ۶هزار و ۶۰۰ راننده تاکسی ویژه داشتیم اما اکنون تنها ۴ هزار تاکسی فعال هستند‌.

به گفته حسینی طی ۴ سال گذشته به خاطر وجود مشکلاتی در ستاد سوخت، زیربار نرفتن شرکت های خودروسازی، عدم پرداخت به موقع اقساط توسط رانندگان به دلیل سود بالا، عدم توانایی کافی و برخورد نامناسب نمایندگی های خودروسازی در زمان مراجعه رانندگان هیچگونه خودروی تاکسی واگذار نشده و این انگیزه را از رانندگان و شرکت های خودرو ساز گرفت.

وی بیان کرد: در سال۹۴ جلسات متعددی با اتحادیه تاکسیرانی کشور برگزار کردیم که منجر به این شد که در دی ماه ۹۴ تصمیم گرفته شود که ۹۰ هزار خودروی تاکسی را به کل کشور اختصاص دهند.

رئیس سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز با بیان اینکه ۴۵ هزار دستگاه خودروی سمند و ۴۵ هزار دستگاه خودرو هم پژو است، گفت: در سیستم ما ۹۰۳ تاکسی فرسوده ثبت شده بود و این طور محاسبه کردیم که در مرحله اول با واگذاری ۱ هزار تاکسی بخش عمده ای از کمبود تاکسی را در اهواز پوشش می دهیم.

حسینی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه فراخوانی برای ثبت نام رانندگان تاکسی های فرسوده از طریق سامانه داده شد، گفت: ما هم براساس الگوی کشوری تبلیغات زیادی کردیم و برای ۹۰۰ راننده ثبت شده در سامانه پیام فرستادیم تا طی ۴ فرآیند ثبت نام را انجام دهند.

وی افزود: به تمام خط بان ها و پارک بان ها اعلام کردیم در تمام خطوط شرایط را اعلام کنند، حتی خود من این موضوع را در شبکه استانی مطرح کردم اما متأسفانه به دلیل بالا بودن مبلغ قسط  سود بالای ۱۶ درصدی طبق گفته رانندگان استقبالی از آن نشد.

رییس سازمان تاکسیرانی شهرداری اهواز بیان کرد: از یک طرف مبلغ بالای اقساط با درآمد رانندگان متناسب نبود و از طرف دیگر رانندگان تاکسی می گفتند خودرویی که به آنها داده می شود مشخص نیست.

حسینی ادامه داد: اولویت رانندگان خودروی پژو بود در حالیکه خودرو براساس قرعه کشی به آنها واگذار می شد، علاوه بر این قطعاتی که در سمند مدل ef7 استفاده شده قطعات نامرغوبی طبق گفته رانندگان بود و رانندگان زیر بار نمی رفتند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار