رئيس اداره استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان آموزش و پرورش استان همدان گفت: در هفدهمين دوره جشنواره كشوري جوان خوارزمي پنج طرح از استان همدان در اين جشنواره رتبه برتر كشوري را به خود اختصاص دادند.
کد خبر: ۲۰۹۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۲ 10 April 2016
 رئيس اداره استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان آموزش و پرورش استان همدان گفت: در هفدهمين دوره جشنواره كشوري جوان خوارزمي پنج طرح از استان همدان در اين جشنواره رتبه برتر كشوري را به خود اختصاص دادند.

به گزارش ایرنا،رضا هاشمي افزود: علي قهرماني از شهرستان تويسركان با ارايه طرحي با عنوان نوشتن در تاريكي در زمينه علوم اجتماعي توانست رتبه سوم كشوري را به خود اختصاص دهد.

وي اضافه كرد: در اين طرح شرايط براي مطالعه كتاب هاي نوشته شده به خط معمولي نيز براي نابينايان قابل خواندن بوده و نيازي به نوشتن با خط بريل نيست به همين دليل نيز اين طرح به عنوان يكي از طرح هاي فاخر و برجسته كشوري معرفي شد.

وي ادامه داد: پريسا عباسي نيز دانش آموز كبودراهنگي با ارايه طرحي در زمينه عمران با عنوان دربي كه با پدال باز مي شود براي معلولان توانست رتبه پنج كشوري را به خود اختصاص دهد.

دبير جشنواره جوان خوارزمي در همدان تصريح كرد: محدثه حاجيلويي از دانش آموزان شهرستان رزن نيز رتبه پنج را در زمينه زبان و ادبيات فارسي و مهسا ابراهيمي از ملاير رتبه ششم را در زمينه زبان و ادبيات فارسي را نيز در اين دوره از جشنواره به خود اختصاص دادند.

وي بيان كرد: ساخت محلول شيميايي ضد حريق از طريق تركيبات شيميايي نيز طرح مشترك آنيتا لاهوتي و ناديا مكنيان از دبيرستان فرزانگان ناحيه يك همدان بود كه رتبه ششم كشوري را به خود اختصاص داد.

هاشمي از كسب رتبه ششم كشوري در زمينه شعر توسط دانش آموز نهاوندي خبر داد و افزود: فاطمه شيرزاد دانش آموز نهاوندي نيز در زمينه شعر با سرودن مجموعه اشعار قوي سپيد توانست اين رتبه را كسب كند.

وي افزود: آغاز گزينش طرح ها براي جشنواره هجدهم جوان خوارزمي از امروز در همدان آغاز و تا اواخر تير ماه به پايان خواهد رسيد.

رئيس اداره استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان آموزش و پرورش استان همدان بيان كرد: استان همدان هر ساله در اين جشنواره كشوري جزو استان هايي است كه خوش مي درخشد در حاليكه در اين دوره از جشنواره 13 استان كشور در اين دوره حتي موفق به كسب يك رتبه هم نشدند.

جشنوراه خوارزمي نام يك جشنواره علمي در ايران است كه توسط سازمان پژوهش هاي علمي و صنعتي ايران برگزار مي‌شود، نام اين جشنواره از نام محمد بن موسي خوارزمي دانشمند مشهور ايراني گرفته شده ‌است.

اين جشنواره از سال ۱۳۶۶ به صورت بين المللي آغاز به كار كرد سپس در سال ۱۳۶۸ با هدف جلب مشاركت دانش آموزان بخش دانش آموزي نيز به آن اضافه شد پس از آن با طي ۱۰ سال فعاليت در حوزه بين المللي اولين دوره اين جشنواره در قالب جشنواره جوان خوارزمي در سطح ملي با مشاركت وزرات آموزش و پرورش شد در حال حاضر اين جشنواره در دوبخش جوان و بين المللي برگزار مي شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار