معاون دادستان در دادسرای ناحیه 6 مشهد از رسیدگی به پرونده خسارت دیدگان انفجار ارتفاعات جنوبی شهر که منجر به رعب اهالی و خسارت به برخی منازل شده بود، خبرداد و خواستار مراجعه خسارت دیدگان در صورت عدم استیفای حقوق خود به مراجع قضایی شد.
کد خبر: ۲۰۹۵۵۶
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۰ 11 April 2016
به گزارش تابناک رضوی، حدود ساعت 17:45 دقیقه عصر یک روز بهاری به یکباره صدای انفجاری مهیب همراه با دودی بسیار غلیظ با رنگ گورگردی در  پارک خورشید مشهد سبب شد که گردشگران و کسانی که در آن اطراف ساکن بودند  دچار ترس شدیدی شدند و کسانی که در پارک حضور داشتند به سرعت آن‌جا را ترک کنند.

انفجار مهیب، مدیر ارتفاعات جنوب شهرداری را به دادسرای مشهد کشاند

صدای انفجار  توام با لرزش در  مناطق هاشمیه ، اب و برق صیاد شیرازی شنیده شد اما جالب اینکه حتی نهادهای امدادی استان نیز در بدو امر از این موضوع آگاه نبودند.
نخستین از کانالهای غیر رسمی مبنی بر اینکه این انفجارات به مربوط به پروژه کمربند جنوبی بوده بالاخره از مبادی غیر رسمی رسید و رئیس پلیس مشهد هم همان شب در خلال برنامه پرمخاطب «اشاره» سیمای خراسان رضوی پاسخگوی این موضوع شد و البته بر ناهماهنگی‌ها تلویحا اذعان نمود.
و اما قاضی بخشی محبی در گفتگو با خراسان رضوی، گفت : روز بعد از  وقوع حادثه مذکور مدیرارتفاعات جنوب در حوزه معاونت معماری و شهرسازی شهرداری مشهد باحضور درمحل دادسرا به ارائه توضیحات پرداخت و اعلام کرد که این انفجار برای احداث کمربند۷۵متری کنار گذر جنوبی انجام شده است.
معاون دادستان ادامه داد: هر اقدامی که قرار است انجام شود حتی اگر به نفع شهروندان باشد باید تمامی ضوابط ایمنی به خصوص موارد آیین نامه ای  حفاظت فنی و بهداشت کارگاه ها در آن رعایت شود؛ درغیر این صورت اگر خسارتی به مردم وارد شود باید مسببان آن پاسخگو باشند.
بخشی محبی تصریح کرد: مطابق ماده یک قانون مسئولیت مدنی و تبصره ماده ۱۴۵قانون مجازات اسلامی هر شخصی اعم از حقیقی یا حقوقی ولو به علت بی احتیاطی یا بی مبالاتی موجب وارد شدن خسارت جانی،مالی یا معنوی به فردی شودمطابق قانون باید پاسخگو باشد  و حتی قانون آیین دادرسی کیفری مبحث جبران خسارت معنوی را نیز نسبت به خسارت دیده  پیش بینی کرده است که می تواند در پیش گیری از این گونه حوادث موثر واقع شود.
معاون دادستان یادآورشد: ما به عنوان مدعی العموم وظیفه داریم امنیت مردم را فراهم کنیم و شهروندانی که در مجاورت املاک آن ها ساخت و سازی صورت می گیرد، حق دارند از آسایش کامل برخوردار باشند و هرکس در این حادثه دچار ضرر وزیان شده  است، می تواند  با طرح دعوی در مراجع قضایی جبران خسارت خود را خواستار شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار