کد خبر: ۲۰۹۵۷۶
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸ 10 April 2016

به گزارش تابناک یزد،مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد حسینیه ایران» از برپایی نمایشگاه عکس با موضوع سوگواره عاشورایی در موزه وایمار آلمان در قلب اروپا خبر داد.


سیدحسن حسینی اظهار داشت: نمایشگاه فرهنگی مذهبی عکس شامل تصاویری از آداب و سنن عزاداری امام حسین (ع) به مدت چهار روز در کاخ موزه وایمار آلمان برگزار شد و مورد استقبال بی‌نظیر بازدیدکنندگان قرار گرفت.

وی عنوان کرد: در این نمایشگاه، ۲۵ قطعه عکس از مراسم‌های عزاداری در استان یزد شامل نخل برداری، سینه‌زنی، پخت آش و حضور گردشگران خارجی در مراسم‌های نخل‌ برداری، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

مسئول دبیرخانه بین‌المللی «یزد حسینیه ایران» یادآور شد: این نمایشگاه با هدف معرفی مکتب عاشورا در شرایطی که در دنیا گرایشی روزافزون به اسلام وجود دارد، برپا شد و تلاش شد تا با معرفی جاذبه‌های فرهنگ دینی و مذهبی، گردشگران اروپایی را به استان یزد جذب کنیم.

وی عنوان کرد: به بازدیدکنندگان از این نمایشگاه، بسته‌های فرهنگی شامل تصاویری از بافت تاریخی یزد، ماکت‌هایی کوچکی از نخل و کتابچه‌ای شامل آداب فرهنگ دینی و مذهبی یزد، فلسفه قیام عاشورا، احادیث زیبا از امام حسین (ع) و سخنان بزرگان دیگر ادیان در مورد امام حسین (ع) اهدا شد.

حسینی افزود: توجه به بحث جذب گردشگر مذهبی با توجه به ظرفیت بالا و بی‌نظیر آیین‌های مذهبی در یزد ضروری است و در صورتی که مسئولان استان حمایت‌های لازم مادی و معنوی را داشته باشند، پیش‌بینی می‌شود با تبلیغ در این زمینه، سالانه حداقل دو هزار گردشگر مذهبی جذب استان یزد شوند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار