کد خبر: ۲۰۹۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۱ 10 April 2016
فاضل نظری معاون هنری حوزه هنری، درباره چگونگی روند جمع آوری آراء برای انتخاب چهره سال انقلاب اسلامی، گفت: ابتدا از میان همه کسانی که در سالی که گذشت، آثار شاخص در حوزه هنر انقلاب عرضه کرده بودند، در یک گروه کانونی ١٩ نفر انتخاب شدند که در فرآیند انتخاب مرحله به مرحله  براساس رای حدود ٦٠ نفر از نخبگان و خبرگان هنری تعداد نامزدها به ٩ نفر رسید و بالاخره بر اساس اجماع این خبرگان تعدادنامزدهای نهایی به دلیل نزدیکی آراء به یکدیگر به ٦ نفر محدود شد که اسامی آنها به ترتیب حروف الفبا عبارت است از؛ آقایان جواد افشار، پرویز پرستویی، عبدالحمید قدیریان، مجید مجیدی، هادی محمدیان و خانم بهناز ضرابی‌زاده.

معاون هنری حوزه هنری تأکید کرد: به نظر ما سه بزرگواری که در لیست ٦ نفره جدید نام آنها نیست و البته همه کسانی که بر اساس باورهایشان و تعهد به حقیقت، در سپهر هنر ایران اسلامی درخشیده‌اند سرمایه‌های قابل افتخار هنر انقلاب هستند.

وی در ادامه گفت: ملاک ما برای انتخاب هنرمند برتر سال 1394، ارائه و عرضه عمومی اثر او بوده و نه سال تولید اثر. اگر کتاب بوده سال انتشار، اگر فیلم بوده، سال اکران عمومی و به همین ترتیب در حوزه‌های دیگر به زمان ارائه اثر توجه کرده‌ایم.

فاضل نظری در ادامه، توجه به فعالیت‌های هنرمندان در حوزه‌های فرهنگی هنری را به عنوان یکی از ملاک‌های انتخاب نامزدها برشمرد و گفت: ما علاوه بررسی آثار هنرمندان، به فعالیت فرهنگی هنری آن‌ها هم توجه کردیم و میزان حضور آنها در فعالیت‌های گسترده اجتماعی در حوزه انقلاب اسلامی، برایمان حائز اهمیت بود.

وی از وجود فضایی ارزشی، صمیمی و صادقانه میان خبرگان و نخبگان عرصه فرهنگ و هنر برای انتخاب برترین هنرمند سال ابراز خرسندی کرد و در پایان گفت: طی مراسم تجلیل از چهره سال هنر انقلاب اسلامی، نتیجه آرا برای انتخاب هنرمند برتر سال 1394 اعلام خواهد شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار