رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع):
تابناک: رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: انقلاب اسلامی همه معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی را تغییر داد و یک نظام جدید در دنیا معرفی کرد که در گذشته سابقه نداشته است.
کد خبر: ۲۱۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹ 01 February 2015

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، آیت‌الله محمد حسن اختری ظهر امروز در مراسم سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن اسلامی در گلستان شهدای اصفهان اظهار داشت: بعد از گذشت 36 سال، مردم پر شور، با حماسه و با ایمان و پایمردی، خاطره شیرین و جاویدان انقلاب و پیروزی آن را جشن می‌گیرند. مردمی که هم چون شهدا، پیشگامان حرکت انقلاب بوده‌اند و از سال 40 تا به امروز دراین راه ثابت قدم بوده‌اند.

وی با اشاره به دهه مبارک فجر خاطرنشان کرد: حضور ملت در یوم‌الله 22 بهمن نمایش دادن قدرت مردم ایران و پایداری در راه انقلاب است و این نعمت بزرگ الهی است. در انقلاب‌های دیگر چنین چیزی وجود ندارد و هر سالی که از انقلاب آنها می‌گذرد، شور و شعف مردم آن کشور کمتر می‌شود اما این انقلاب چون با ایمان به خدا، دین اسلام، راه خاندان پیامبر اکرم(ص) و احیای ارزش‌ها همراه بوده است هر سال پررنگ‌تر، گسترده‌تر و پرشورتر برگزار می‌شود.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه جوانان باید از این حرکت و انقلاب درس بیشتری بگیرند، افزود: نخست باید شخصیت امام را بشناسیم که چگونه آغاز کرد و چه ویژگی‌هایی داشت. امروز در دورترین نقاط شرق و غرب، نام امام می‌درخشد و موج انقلاب اسلامی همه جا را فرا گرفته است.

وی تصریح کرد: امام به چیزی جز خدا و رضایت خدا نمی‌اندیشید و شخصیتی بسیار شجاع و آگاه به زمان بود. در سال 41 و 42 خطاب به شاه فرمودند من تو را نصیحت می‌کنم و من با این بچه‌های در میان گهواره، با تو مبارزه کرده و از کشور بیرون می‌کنم. آن زمان کسی فکر نمی‌کرد بتوان با آمریکا اینگونه سخن گفت ولی امام بیان کردند، رئیس جمهور آمریکا، منفورترین شخص در میان مردم ایران است و امروز نیز رئیس‌جمهور آمریکا، در تمام دنیا و حتی آمریکا، منفورترین شخص است.

آیت‌الله اختری با بیان اینکه فرصت‌شناسی یکی دیگر از ویژگی‌های امام خمینی(ره) به شمار می‌رفت، افزود: حکومت شاه برای فریب مردم، شریف امامی را روی کار آورد اما همان شب امام در اطلاعیه‌ای اعلام کردند مردم با این تغییر شکل، فریب نخورند.

وی با اشاره به اینکه تواضع و ساده زیستی از دیگر ویژگی‌های امام بود، تصریح کرد: برای روحانیت و مردم، این درس بزرگی است زیرا امام(ره) در نجف در خانه‌ای کوچک زندگی می‌کردند و پس از پیروزی انقلاب و درعین قدرت نیز در همان خانه کوچک به زندگی خود ادامه دادند. در حقیقت امام با ساده زیستی خود در دل مردم محبوبیت به دست آوردند و هم اکنون نیز رهبر انقلاب به صورت ساده زندگی می‌کنند.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه همه باید ببینند که انقلاب اسلامی در دنیا چه کرده، خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی همه معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی را تغییر داد و یک نظام جدید در دنیا معرفی کرد که در گذشته، سابقه نداشته است.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران نظامی معرفی کرد که مبتنی بر خدا، دین و احکام اسلامی است و بسیاری از مردم در دنیا حتی غیر مسلمان‌ها به فکر حکومت دینی هستند، اگرچه دشمنان تلاش بسیاری برای منحرف کردن حرکت بیداری اسلامی کردند.

آیت‌الله اختری با اشاره به اینکه دشمنان نمی‌توانند موج بیداری اسلامی را تحمل کنند، افزود: متأسفانه در حال حاضر دولتی که ادعای آزادی و دموکراسی دارد، از حرکت زشت و ناپسند توهین به پیامبر اسلام (ص) حمایت می‌کند.

وی افزود: آمریکا در زمان قدیم با یک اولتیماتوم، یک وزیر یا سفیر را در یک کشور تغییر می‌داد اما اکنون در تمام کشورها از جمله افغانستان، عراق، لبنان و بحرین شکست خورده است.

رئیس مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه با حفظ ارزش‌های اسلامی می‌توانیم این حرکت را به پیش ببریم، خاطرنشان کرد: دشمن تلاش می‌کند که تعهد ما به دین و اسلام را سست کند و با این اختلاس‌ها، بی‌بند و باری و بی حجابی در تلاش هستند که انقلاب و انقلابیون را از درون متلاشی کنند.

وی گفت: ما باید در سیاست های خارجی و داخلی، نظام اقتصادی، اداری و اجتماعی، معیارها و ارزش‌های دینی را فراموش نکنیم زیرا اگر دین و استقلال کشورحفظ شود مردم، کمبودها و سختی ها را تحمل می‌کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار