معاون فرهنگی ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: گلباران مزار فردوسی با خیرمقدم مدیرکل ارشاد خراسان و شعرخوانی تعدادی از شاعران خراسانی از جمله برنامه‌هاي آئين افتتاحيه ششمين كنگره بين‌المللي از توس تا نيشابور خواهند بود.
کد خبر: ۲۲۶۶۳۰
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸ 09 May 2016

به گزارش تابناك رضوي، یوسف امینی اظهار كرد: آئین افتتاحیه ششمین کنگره بین‌المللی از توس تا نیشابور که هر ساله از شهر طوس و ادای احترام به شاعر حماسه سرای بزرگ فردوسی آغاز می‌شود، پنجشنبه 23 اریبهشت ماه امسال نیز با گلباران آرامگاه حکیم توس با حضور شعرا، ادب دوستان و علاقمندان این شاعر بزرگ برگزار می‌شود.

وي با اشاره به برخی برنامه‌های این مراسم، عنوان كرد: گلباران مزار فردوسی با خیرمقدم مدیرکل ارشاد خراسان، شعرخوانی تعدادی از شاعران خراسانی همراه با نقالی صادق زاده شاهنامه‌خوان خراسانی و رونمایی از کتاب مکتب ادبی هرات نوشته حسن نصیری جامی، کتاب برگزیده جشنواره شعر فجر سال 94، از جمله برنامه‌های این آئین خواهند بود.

معاون فرهنگی ارشاد اسلامی خراسان رضوی در ادامه گفت: در این مراسم از برخی از انجمن‌های ادبی مشهد نیز برای شرکت در این آیین ملی دعوت بعمل می‌آید.

یوسفی تصریح کرد: تجمیع انجمن‌های ادبی خراسان و ایجاد وفاق در بین شاعران و ادب دوستان یکی از اهداف مهم در پیشبرد برنامه های فرهنگی اداره ارشاد برای خراسان که همواره سرزمین ادب خیز و شاعر پرور بوده است.

منبع: تسنيم

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار