کد خبر: ۲۲۷۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴ 10 May 2016
به گزارش تسنیم مدیر فرهنگی دانشگاه یاسوج از تعطیلی ۴۷ نشریه دانشجویی این دانشگاه خبر داد و گفت: حوزه فرهنگ مظلوم واقع شده به طوری که در هزینه‌های سفر کارگردان فیلم بادیگارد و شیار ۱۴۳ با وجود درخواست مکرر دانشجویان مانده‌ایم.

 رامین مرادی در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: 72 نشریه مجوز‌دار در دانشگاه یاسوج داریم که از این تعداد بنا به دلایل مختلف تنها 25 مورد ماهنامه، فصلنامه و گاهنامه فعال هستند و البته هم‌اکنون هر کدام از انجمن‌های علمی دانشگاه یک نشریه دارند.

وی از فعالیت دو نشریه سیاسی در دانشگاه یاسوج خبر داد و افزود: بنا داریم از توسعه نشریات دانشجویی حمایت کنیم و البته هم‌اکنون شاهد فعالیت دو نشریه سیاسی موجود علیه مسئولان دانشگاه هستیم.

مرادی با تاکید بر اینکه استقلال دانشگاه باید حفظ شود، ابراز کرد: دانشگاه در صورتی تحت تاثیر امواج سیاسی در بیرون از محیط قرار گیرد به طور حتم نمی‎تواند تاثیرگذاری در خور شان داشته باشد و البته دانشگاه باید برای مرجعیت مدل اقتصادی ارائه دهد و در زمینه مسائل مختلف از جمله اجتماعی نظرات کاربردی داشته باشد.

مدیر فرهنگی دانشگاه یاسوج تصریح کرد: در صورتی جامعه به سمت دانشگاه سوق داده می‌شود که بتواند رسالتش را به خوبی انجام دهد و باید طوری عمل شود که جامعه استقلال دانشگاه را به رسمیت بشناسد این در حالی بود‌ که امکان دارد در این حیطه اختلاف سلیقه وجود داشته باشد.

مرادی عنوان کرد: هم‌اکنون 27 انجمن علمی، 15 کانون و 3 تشکل دانشجویی در دانشگاه یاسوج فعالیت دارند که همه ساله اعضای آنان از طریق انتخابات مشخص می‌شود و به صورت هفتگی کمیته نظارت و حمایت از انجمن‌های علمی برگزار که بین 10 تا 15 مصوبه در راستای فعالیت‌های پیشنهادی انجمن‌ها دارد.

وی با بیان اینکه از مهرماه سال گذشته تاکنون 120 برنامه فرهنگی در دانشگاه یاسوج اجرا شده است، اظهار داشت: در سال‌های 94 و 93 به ترتیب 11 و هفت کرسی آزاد‌اندیشی در این دانشگاه برگزار شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار