رئیس مرکز آنکولوژی و رادیوتراپی کشور گفت: طبق آمارهای دو سال گذشته حداقل 90 هزار مورد جدید به سرطان مبتلا شده‌اند که 50 درصد آن‌ها از بین رفته و نیمی از آن‌ها در مراکز اروپایی درمان شده‌اند.
کد خبر: ۲۳۲۰۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱ 18 May 2016

به گزارش تابناك رضوي، محمدرضا قوام نصیری در مراسم افتتاحیه نخستین کنگره بین‌المللی سرطان با اعلام اینکه درمان سرطان رویکرد چند مدیریتی لازم دارد گفت: باید برای درمان سرطان رویکردهای چند مدیریتی و صحیح علمی را در پیش بگیریم و از اعتبارات سازمان‌های معتبر بین‌المللی و داخلی استفاده کنیم که برای شروع ایران را در کمیته ازمو، بزرگ‌ترین سازمان مبارزه با سرطان دنیا عضو کرده‌ایم.

وی از رشد سریع سرطان در ایران خبر داد و افزود: طبق آمارهای دو سال گذشته حداقل 90 هزار مورد جدید به سرطان مبتلا شده‌اند که 50 درصد آن‌ها از بین رفته و نیمی از آن‌ها در مراکز اروپایی درمان شده‌اند.

رئیس مرکز آنکولوژی و رادیوتراپی ایران با اشاره به اینکه غایت و هدف ما بهتر شدن وضعیت بیمار است، تصریح کرد: اگر بتوانیم تشخیص به موقع، درمان صحیح و انتخاب نوع درمان صحیح و پیگیری به موقع داشته باشیم، قطعاً از فروپاشی خانواده‌ها جلوگیری می‌کنیم و برای این امر باید از منش‌های خصوصی کم کنیم و به ازخودگذشتگی‌ها اضافه کنیم.

قوام نصیری از افتتاح کمیته ملی سرطان خبر داد و خاطرنشان کرد: بدون شک سرطان با سرعت پیشرفتی که در ایران پیدا کرده است، یکی از معضلات جدی کشور در آینده خواهد شد و بر همین اساس کمیته ملی سرطان را زیر نظر وزارت بهداشت تشکیل دادیم که مسائل تشخیصی، درمان، پیگیری و انجام فعالیت‌های نگهدارنده برای درمان در آنجا انجام می‌شود.

گفتني است، اولین کنگره بین‌المللی سرطان از امروز به مدت 3 روز در بیمارستان رضوی مشهد آغاز شده است و در کنار مسائل علمی و تخصصی چندین عمل جراحی با استفاده از مشاوره سایر متخصصین انجام می‌شود.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار