صبح امروز، نشست هم‌اندیشی شهرداران و روسای شوراهای اسلامی کلان‌شهرهای کشور در محل ساختمان شوراي اسلامي شهر مشهد برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۲۴۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵ 19 May 2016

به گزارش تابناك رضوي، سيد صولت مرتضوي شهردار مشهد در اين نشست، ضمن خوش‌آمد گويي به ميهمانان، گفت: لازم است تا شهرداران كلان شهرهاي كشور در راستاي اجراي سياست هاي اقتصاد مقاومتي و منويات رهبري، هم افزايي مطلوبي داشته باشند.
وي با اظهار تاسف از تلاش براي تعديل اختيارات شوراهاي اسلامي شهرها و شهرداري هاي كشور، گفت: اين اظهار نظر ها مغاير اصل 44 قانون اساسي و سياست هاي كلي نظام اداري است.
مرتضوي افزود: شوراهای اسلامی شهرها و روستاها به نوعی زیر مجموعه قوه مقننه محسوب مي شوند، چرا که پارلمان محلی هستند؛ بنابراین شوراها باید به این افتخار کنند که هم سو با مجلس شورای اسلامی هستند و از طرف ديگر مجلس نیز باید به وجود شوراهای اسلامی افتخار کند.
مرتضوی ادامه داد: دولت در حال غرق شدن در مباحث اقتصادی کشور است، اما نمی‌دانیم چرا می‌خواهد شهرداری‌ها را نیز با خود غرق کند.
وی در ادامه با تاكيد بر لزوم افزایش ارتباط مستمر با مجلس شورای اسلامی، اظهار كرد: ما به عنوان شهردارهاي کلانشهرهای کشور باید نقش خود را در ارتباط با مجلس شورای اسلامی افزایش دهیم.
شهردار مشهد اضافه کرد: در حال حاضر ارتباط ما با نمایندگان استان و شهرها در مجلس شورای اسلامی بسیار ضعیف است که باید این ارتباط افزایش پیدا کند.
مرتضوی ادامه داد: اگر هم‌گرایی انجام شود مجلس شورای اسلامی به شدت می‌تواند دست شهرداری‌ها را بگیرد و به آن کمک کند.

گفتني است؛ سخنراني مهندس چمران، رئيس شوراي اسلامي شهر تهران، غلامرضا مصباحي مقدم نماينده مردم تهران و رئيس كميسيون برنامه و بودجه مجلس نهم و قرائت بيانه نشست هم‌اندیشی شوراهای اسلامی و شهرداران کلان‌شهرهای کشور، از ديگر برنامه هاي اين نشست يك روزه بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار