مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سرخس گفت: سالانه 120 هزار گردشگر داخلی و خارجی از جاذبه های تاریخی و طبیعی این شهرستان دیدن می کنند.
کد خبر: ۲۳۲۵۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۷ 19 May 2016

به گزارش تابناك رضوي، عادله اخوان با بيان اين مطلب، گفت: از ابتدای امسال تاکنون 50نفر از گردشگران از جاذبه های تاریخی و طبیعی شهرستان سرخس دیدن کردند.

وی اظهار کرد: 16 اثر طبیعی و تاریخی سرخس که به ثبت ملی رسیده است سالانه پذیرای خیل گردشگران می باشد.
وی گفت: رباط شرف، جنگل پسته، دریاچه بزنگان، غار بزنگان، غار مزدوران، قلعه خرابه، رباط ماهی، آرامگاه شیخ لقمان، پل خاتون و سد دوستی از جمله پرجاذبه ترین آثار تاریخی و طبیعی شهرستان سرخس است.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سرخس با اشاره به اقدامات این نهاد در سال گذشته افزود: به منظور افزایش ثبت ملی آثار تاریخی و طبیعی این شهرستان، ثبت 14 اثر در دستور کار قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: پارسال مرمت داخلی و بخش بیرونی آرامگاه شیخ لقمان که بنای عظیم متعلق به سده هشتم هجری و منتسب به دوره سلجوقی است و همچنین محوطه سازی آن انجام گرفت.
اخوان با بیان اینکه ظاهر اثر تاریخی رباط شرف بهبود یافته است گفت: این بنای تاریخی واقع در 60 کیلومتری جنوب غربی سرخس یکی از ارزشمندترین رباط های دوره سلجوقی است که در سال گذشته در طراحی فضا و مرمت داخلی مورد بهسازی قرار گرفت.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سرخس افزود: 500 نهال پسته در محوطه غیرتاریخی رباط شرف کاشته شد تا در امتداد جنگل های پسته شهرستان سرخس قرار گرفته و همبستگی بین جاذبه های تاریخی و طبیعی بوجود آید.
شهرستان سرخس با وسعت پنج هزار و 407 کیلومتر مربع از شمال و شرق به جمهوری ترکمنستان، از جنوب به شهرستان تربت جام و از غرب به دشت مشهد محدود می گردد.
این شهرستان با جمعیت 88 هزار نفر در 145 کیلومتری شمال شرقی مشهد واقع است.

منبع: ايرنا


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار