کد خبر: ۲۳۲۹۳۲
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰ 20 May 2016

به گزارش تابناک یزد، «ایالات متحده آمریکا، ٢‌میلیارد دلار از دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران را به نفع خانواده قربانیان انفجار پایگاه آمریکا در لبنان توقیف کرد». این آغاز داستانی بود که حالا سرانجامش به کمپینی ضد این اقدام آمریکا انجامیده است.


کمپینی که «پرویز پرستویی» از چهره‌های شناخته‌شده عرصه سینما، بانی آن شده و به عنوان دبیر منتخب این کمپین نیز ایفای نقش می‌کند. علاوه بر این، برخی از چهره‌های شاخص فرهنگی با عضویت در این کمپین مردمی از این اقدام حمایت ‌ و اعتراض خود به عملکرد ایالات متحده آمریکا را اعلام کرده‌اند.

«پرویز پرستویی» دبیر منتخب این کمپین در توضیح اقدام برخی از چهره‌های فرهنگی گفت: ما مردم ایران آن‌قدر در پیچ و خم حوادث روزگار آبدیده شده‌ایم که بخواهیم و بتوانیم قدرتمندانه خواسته‌های بحق‌مان را از روش‌های قانونی و مدنی پیگیری کرده و بهانه به دست دشمنان این مرز و بوم ندهیم. هرکس از هر قشر و سلیقه که این آب و خاک را دوست دارد بسم‌الله، با شرکت در این گردهمایی بزرگ ملی به دیگر جهانیان نشان دهد که هرگز نخواهد گذاشت حق فرزندانش از گلوی هیچ‌کس به راحتی پایین برود.

کمپین مردمی علیه غارت 2 میلیارد دلاری

بیانیه‌ای خطاب به «بان‌کی‌مون»

کمپین مردمی ضد اقدام آمریکا، غیراز به عضویت درآوردن اهالی فرهنگ و هنر، اقدامات دیگری هم انجام داده است. فعالان فرهنگی و چهره‌های حاضر در کمپین، بیانیه‌ای صادر کرده و خطاب به «بان‌کی‌مون» دبیرکل سازمان ملل نوشته‌اند: دبیرکل محترم سازمان ملل متحد، ما امضاکنندگان این بیانیه به‌عنوان جمعی از ملت ایران درخواست داریم که به نامه اعتراضی دولتمان به جنابعالی در مورد حکم دادگاه‌های آمریکا درباره برداشت غیرقانونی ٢میلیارد دلار از اموالمان در این کشور کاملا توجه کرده و از این امر که خلاف رویه بین‌المللی است به شدت و قاطعانه جلوگیری فرمایید.

طبق آنچه منتشر شده، چهره‌های مشهوری در این اقدام فرهنگی و ملی مشارکت کرده‌اند. چهره‌هایی که هرکدام نزد مردم اعتباری قابل توجه دارند. مطابق اعلام کمپین، برخی از چهره‌های شناخته‌شده مانند عزت‌الله انتظامی، داوود رشیدی، علی نصیریان، محمدعلی کشاورز، جمشید مشایخی، داریوش ارجمند، ژاله علو، ابراهیم حاتمی‌کیا، رضا کیانیان و پرویز پرستویی به عضویت کمپین درآمده و پرویز پرستویی را به‌عنوان دبیر کمپین انتخاب کرده‌اند.

مطابق اخبار منتشر شده، تعداد چهره‌های فرهنگی که به عضویت کمپین مردمی ضد اقدام ایالات متحده آمریکا درآمده و می‌آیند رو به افزایش است. براساس این گزارش چهره‌هایی مانند: احترام برومند، مجتبی راعی، مجید مجیدی، فاطمه معتمد آریا، سید رضا میرکریمی، کیومرث پوراحمد، ابراهیم مختاری، پوران درخشنده، محمدحسین حقیقی، کمال تبریزی، فریدون جیرانی، غلامرضا موسوی، محمدمهدی عسگرپور، علیرضا داوودنژاد، ناصر عنصری، شادمهر راستین، سیدمهدی خادم، مجید انتظامی،‌ بهمن اردلان، کامران ملکی، عبدالله اسفندیاری، محسن شاه‌ابراهیمی، حسین یاری، فرشته طائرپور، منوچهر محمدی، منوچهر شاهسواری، علیرضا شجاع‌نوری، عبدالحسن برزیده، قاسم قلی‌پور، حبیب احمدزاده، مرتضی شایسته، جمال شورجه، کیوان کثیریان، احمد طالبی‌نژاد، اکبر نبوی، سیدضیاء ‌هاشمی، فرزاد موتمن، جمال ساداتیان، جعفر پناهی.

محمد متوسلانی، محمدمهدی دادگو، علیرضا زرین‌دست، محمدرضا سکوت، پژمان لشکری‌پور، بهروز شعیبی، مسعود اطیابی، سعید سهیلی، عبدالله علیخانی، حبیب کاوش، محمدرضا صفوی، تینا پاکروان، مهرداد لشکری، مهدی کریمی، نرگس آبیار، همایون ارشادی، رضا درستکار، مهران کاشانی، مهران رجبی، ایرج تقی‌پور، حسن آقاکریمی، عباس افشاریان، شاهرخ دستورتبار، محسن روزبهانی، جواد طوسی، محمدرضا دلپاک، پدرام اکبری، مجتبی متولی، حمید دهقانپور، حسن حسندوست، ابراهیم حاج‌علیرضا، فرهاد ارجمند، محمد پیرهادی، علی آشتیانی‌پور، امیررضا معتمدی، حمید آخوندی، سیدمحمود رضوی، جواد نوروزبیگی، عادل معمارنیا، شهریار اسدی، علی نیک‌رفتار، مصطفی احمدی، فرامرز روشنایی، مسعود نجفی، روح‌انگیز شمس، سیمین آزادی، منصوره بسمل و غلامرضا کتال تاکنون به عضویت این کمپین درآمده‌اند و به اقدام ضد ایرانی ایالات متحده آمریکا اعتراض کرده‌اند.
شهروند
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
مطمئن باشین که این پول هم بیاد توی مملکت همانند پولهای دیگه بین خودشون توقس میکنند و به کلت بدبخت ما چیزی نمیدهند. 5ساله یارانه همون مبلغه. آیا در این مدت قبوض برق و گاز و .... نمونه؟ ک الان بیان در مجامع عمومی از ملت مظلوم و بیچاره ایران مایه بزارن که حق ملت را آمریکا خورد. شما بخورین ایرادی نداره که هرکدام از روسای دون پایه واسه خودشون در بلاد کفر به قول خودشون ! در هر کشوری ویلا و کاخ دارند. حالا میان برای منوشما یقه جر بدن. که ال شده و جیمبل. همون آمریکا بخوره بهتره که بدست من نرسه. دیگی که برای من نجوشه میخوام سر سگ توش بجوشه. 40 ساله....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار