کارشناس سینما در گفت‎وگو با عصرایران:
امیرحسین علم الهدی، کارشناس سینما و مدیر اجرایی گروه هنروتجربه موفقیت فیلم فروشنده در جشنواره کن را افتخاری بزرگ برای فرهنگ ایران می داند و معتقد است کشور به سفیران فرهنگی چون فرهادی نیاز دارد.
کد خبر: ۲۳۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴ 24 May 2016

عصرایران - جشنواره شصت و نهم فیلم کن با تمام فراز و نشیب هایش دوم خرداد به پایان رسید و سینمای ایران شب بزرگی را سپری کرد. کسب جایزه بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر مرد از این رویداد مهم هنری جهان باعث شد تا تحسین های بسیاری در داخل و خارج از کشور به سمت سینمای ایران سرازیر شود.

امیرحسین علم الهدی، کارشناس سینما و مدیر اجرایی گروه هنر و تجربه از جمله افرادی است که موفقیت فرهادی و شهاب حسینی در جشنواره کن را افتخاری بزرگ برای سینمای ایران می داند و معتقد است باید آن را یک فرصت دانست.

او در گفت و گو با عصرایران با اشاره به این که اصغرفرهادی با کسب یک جایزه مهم دیگر در کن، سه گانه ی اسکار، کن و برلین را در ویترین افتخاراتش دارد، گفت: باید با نگاه درست و روی گشاده از این افتخار سینمای ایران استقبال کرد و آن را متعلق به فرهنگ این سرزمین دانست.

علم الهدی با بیان این که نیاز است در زمینه دیپلماسی فرهنگی فعال تر عمل شود، افزود: جوایز متعدد فرهادی از جمله جایزه ای که جشنواره کن به فرهادی و شهاب حسینی داد نمونه ای از دیپلماسی فرهنگی است.

مدیراجرایی گروه هنروتجربه تصریح کرد: همان طور که کشور به سفیران سیاسی امثال دکتر ظریف و سفیران نظامی چون سردار سلیمانی نیاز دارد، همچنین به سفیران فرهنگی چون اصغر فرهادی، مجید مجیدی و عباس کیارستمی نیاز دارد؛ امثال این هنرمندان که به این خاک تعلق خاطر دارند و در این کشور به فعالیت قانونی خود ادامه می دهند باید با روی گشاده با آنها برخورد کرد و افتخارات آنها را افتخاری برای فرهنگ و هنر ایران و یک فرصت مناسب دانست.

علم الهدی در ادامه در پاسخ به این پرسش که همانطور که در ایران آثار سینمایی فرهادی مخاطب خاص و عام را با خود همراه می کند با توجه به موفقیت فروشنده در کن اکران خارجی آن را چگونه ارزیابی می کند، گفت: مخاطب جهانی بیشتر نگاه به سرگرمی دارد تا آثار جدی؛ بنابراین آثار سینمای ایران چون بیشتر در قالب جشنواره ها به مخاطبان معرفی می شوند آنطور که باید و شاید نمی توانند مانند آثار سینمای بدنه در جهان پرمخاطب شوند و فیلم های فرهادی حتی با وجود جذب مخاطب عام در کنار مخاطب خاص از این قاعده مستثنی نیست.

این کارشناس سینما، رمز موفقیت سینمای ایران در اکران های گسترده جهانی را در حال حاضر تولیدات مشترک بین المللی با توجه به قوانین و محدودیت های کشورمان دانست و افزود: با گسترش تولیدات مشترک بین المللی و ورود تهیه کننده های خارجی می توان به آینده سینمای ایران در اکران های گسترده جهانی امید بست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار