مدیر امور برق کاشمر با تأکید بر اینکه اجرای عملیات عمرانی در حریم شبکه‌های برق خلاف است، جان باختن کارگر جوان را ناشی از عملیات عمرانی شهرداری بدون توجه به رعایت حریم شبکه 20 کیلوولت برق اعلام کرد.
کد خبر: ۲۳۴۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷ 24 May 2016

به گزارش تابناك رضوي، سید حمید شهرآیینی با بيان اين مطلب، اظهار كرد: حادثه‌ای که در بلوار امامزاده سید مرتضی (ع) کاشمر اتفاق افتاد و مرگ کارگر جوان شهرداری را در پی داشت، بر اثر برخورد کمپرسی با شبکه 20 کیلوولت برق که قصد تخلیه خاک را داشته اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل حریم شبکه 20 کیلوولت از هر طرف 2 متر و 10 سانتی‌متر است ابراز كرد: شبکه هوایی 20 کیلوولت برق بلوار امامزاده سید مرتضی (ع) سه دهه قبل اجرا شده است.

مدیر برق کاشمر با تأکید بر اینکه شهرداری در راستای اجرای عملیات عمرانی در بلوار امامزاده سید مرتضی (ع) مکلف به رعایت حفظ حریم است خاطرنشان کرد: متأسفانه شهرداری نه تنها در این زمینه استعلامی از مجموعه برق شهرستان انجام نداده، بلکه بدون رعایت حریم، زیر شبکه 20 کیلوولت اقدام به انجام عملیات عمرانی نیز کرده است.

شهرآیینی با بیان اینکه شهرداری با خاک‌ریزی که در زیر شبکه انجام داده، عملاً ارتفاع تا شبکه را کم کرده است یادآور شد: در حادثه امروز، کامیون زمانی که در زیر شبکه برق قرار می‌گیرد، قصد تخلیه خاک را داشته که در حین کمپرس کردن با شبکه برخورد می‌کند و راننده کامیون به همراه یک کارگر دچار برق‌گرفتگی می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه در جلسات متعدد بر رعایت حریم شبکه‌های 20 کیلوولت تأکید شده اما متأسفانه نسبت به رعایت آن بی‌توجهی می‌شود خاطرنشان کرد: بروز این حادثه، خسارت فیزیکی به شبکه وارد نکرده است و تنها مشترکینی که از این شبکه برق دریافت می‌کردند به مدت یک ساعت با قطعی برق روبرو بودند.

صبح ديروز یک کامیون متعلق به شهرداری در عملیات تخلیه خاک با سیم‌های برق فشار قوی برخورد می‌کند که منجر به فوت کارگر جوان 30 ساله شهرداری می‌شود؛ راننده 32 ساله کامیون نیز در بیمارستان تحت مراقبت های ویژه قرار دارد.

منبع: فارس


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۷
مهندس شهر ایینی نگفتن که چرا در منطقه ای که این اتفاق افتاده ارتفاع سیمهای فشار قوی 2متر کم شده است؟این یه جواب برای شانه خالی کردن است اقای مهندس.قبول مسئولیت کن اقای مهندس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار