معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام گفت :در سال ۶۰ رشد جمعیت کشور ۳/۹ بوده که در حال حاضر این میزان به ۱/۸ درصد کاهش یافته است.
کد خبر: ۲۳۵۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۳ 26 May 2016

به گزارش تابناك رضوي، مجتبی مریخی، در مراسم افتتاح نمایشگاه پویایی، بالندگی و جوانی جمعیت اظهار كرد: افزود: متوسط زایمان هر زن ایرانی در دهه۶۰هفت فرزند بوده است ولی اکنون به۱/۸فرزند کاهش یافته است.

 

وی با تاکید بر اجرای سیاستهای جمعیتی مورد نظر مقام معظم رهبری تصریح کرد: پنجره جمعیت یک کشور فرصت طلایی است که۷۵درصد جمعیت آن بین سنین۱۵تا۵۵سال باشد که اگر جمعیت جایگزین نشود در دو دهه آینده نیروی فعال کار نخواهیم داشت و کشور با مشکلات جدی مواجه خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام با اشاره به سن ازدواج جوانان خاطرنشان کرد: سن ازدواج جوانان قبلا بین۲۰و۲۳سال بود و الان به۲۷و۲۸سال رسیده است.

مریخی گفت: امروز جوانان متاسفانه به سمت تک فرزندی،بدون فرزند و مجرد زندگی کردن می روند که این یک معضل بزرگ است.

وی با اشاره به رشد جمعیت تربت جام گفت: رشد جمعیت در شهرستان تربت جام۳/۸درصد و مشکلی در این زمینه نداریم و باید برای پیش بارداری مادران و زایمان سالم برنامه ریزی داشته باشیم و از مرگ و میر مادران و نوزادان پیشگیری کنیم.

معاون بهداشتی دانشکده علوم پزشکی تربت جام تاکید کرد: متاسفانه نخبگان و تحصیل کرده ها بچه کمتری می آورند که این روند خوبی برای آینده کشور نیست.

منبع‌: باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار