رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: یکی از چالش های اصلی حوزه اداری - مالی دانشگاهها نیروی انسانی و فاصله زیاد میان نیروی کارشناسی و کارمندی کارآزموده و متخصص با نیروهای تازه وارد است.
کد خبر: ۲۳۵۹۳۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ 26 May 2016

به گزارش تابناك رضوي، دکتر محمد کافی در نشست شورای معاونان اداری و مالی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه 9 کشور در مشهد اظهار كرد: جریان نیروی انسانی در مجموعه های کاری باید پیوستگی داشته باشد چون انقطاع نیروی انسانی موجب عدم انتقال تجارب می شود.

وی گفت: در سه سال گذشته حتی یک نیرو به بخش کارشناسی دانشگاه فردوسی مشهد اضافه نشده و حال آنکه بیش از 150 نفر از نیروهای دانشگاه طی این مدت بازنشسته و از بدنه کارشناسی دانشگاه جدا شده اند.
رئیس دانشگاه فردوسی مشهد افزود: منطقی این بود که سالانه 30 نفر نیروی جدید وارد دانشگاه شود و 30 نفر نیروی قدیم بازنشسته شوند تا نیروهای جوان و جدید در کنار نیروهای کارآزموده آموزش ببینند.
كافي ادامه داد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و حوزه های اداری - مالی دانشگاهها به دلایلی که همه می دانند ظرف سالیان اخیر در جذب منابع مالی با چالشهای جدی مواجه شده و چندان موفق نبوده اند.
وي گفت: این عدم توفیق و محدودیتهای منابع باعث شده که مطالبات دانشگاهها از ستاد وزارتخانه کاهش یابد در حالی که به نظر می رسد مطالبات دانشگاهها و موسسات آموزش عالی حتی اگر به نتیجه نرسد باید به شکل مرتب به وزارت علوم اعلام شود.
رئیس دانشگاه فردوسی اظهار كرد: بیشتر برنامه های دانشگاههای کشور پیوست اداری- مالی ندارد در حالی که اگر زیرساخت و پشتیبانی لازم از آموزش و پژوهش انجام نشود تحقق این برنامه ها ناممکن می شود لذا این پیوست باید به تمامی برنامه های دانشگاه ها الحاق شود.
کافی با اشاره به «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» به عنوان رویکرد امسال کشور افزود: این شعار که به عنوان نقشه راه در برابر ما قرار دارد وظیفه بخشهای اداری - مالی دانشگاهها را سنگین تر کرده است.
وی گفت: دانشگاهها چون منابع مالی جدیدی ندارند باید تنها و تنها در زمینه بهره وری و ارتقای آن کار کنند به این گونه که باید هزینه ها را کاهش و ستانده ها را افزایش دهند.
منطقه 9 آموزش عالی کشور شامل دانشگاهها، مراکز پژوهشی و فناوری مستقر در استانهای خراسان رضوی، شمالی، جنوبی و سمنان است.
این منطقه با داشتن 19 دانشگاه و پنج پارک علم و فناوری به عنوان یکی از بزرگترین مناطق نه گانه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری محسوب می شود.

منبع: ايرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار