در اختتامیه نمایشگاه شهدای غواص مطرح شد؛
به همت فرهنگسرای پایداری با همکاری دانشجویان دانشگاه معماری سوره تهران نمایشگاه شهدای غواص بعد از سه روز درحالی به کار خود پایان داد که قائم مقام ریاست دانشگاه سوره از راه‌اندازی رشته ادبیات و دفاع مقدس در مقطع کارشناسی ارشد در این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۲۳۶۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۱ 26 May 2016

به گزارش تابناک رضوی، آیین اختتامیه نمایشگاه شهدای غواص شب گذشته درچارسوق هنر با حضور وحید جلیلی، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد  و دیگر مسؤولین شهری و علاقه‌مندان در عرصه هنر و دفاع مقدس برگزار شد.
 
در این نمایشگاه دانشجویان معماری به صورت تخصصی شهدای غواص و منطقه عملیاتی آن را به تصویر کشیده اند.

 

امین داوطلب از همرزمان شهدای غواص در این مراسم با تقدیر از هنر دانشجویان این دانشگاه در به تصویر کشیدن هم رزمانش، گفت: بچه های قواص چه آن ها که شهید شدند و چه دیگر غواصان که در سوره و عراق هستند، برای امنیت، حریت و معنویت هنوز کار می کنند.
 
وی با الگو گرفتن از شهدا تأکید و اظهار کرد: هر کدام از کارهای شهدا را باید در زندگی عملی کنیم و نتیجه آن را در زندگی خواهیم دید.
 

راه‌اندازی کارشناسی ارشد رشته ادبیات و دفاع مقدس در دانشگاه سوره



سید جلال فیاضی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد در این مراسم با تأکید بر این که باید نماد ها و یادمان های دفاع مقدس در دسترس مردم قرار گیرند، گفت: نمادهای دفاع مقدس و المان های شهری مرتبط با جنگ تحمیلی باید در معرض دید و دسترس مردم باشد تا مردم بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.
 
وی اظهار کرد: در کشورهای دیگر احترام خاصی برای کشتگان خود در جنگ ها قائل هستند و مراسم های خاصی را برگزار می کنند در حالی اتفاق هایی که در جنگ تحمیلی ما رخ داد با هیچ کشوری قابل مقایسه نیست چون ما شهید داده ایم که با عشق و ایمان و معنویت به میدان های نبرد می شتافتند.
 
فیاضی افزود: همه ما وظیفه داریم که فرهنگ دفاع مقدس را به نسل های دیگر منتقل کینم.
 
جواد صادقی،قائم مقام ریاست دانشگاه سوره نیز ضمن تشکر از سازمان فرهنگی شهرداری مشهد در به نمایش گذاشتن کار فاخر این دانشجویان، گفت: با این نمایشگاه فرصتی فراهم شد تا تعداد بیشتری از کار فاخری که در خصوص شهدای غواص به صورت تخصصی صورت گرفته شده است، بهره ببرند.
 
وی با بیان این که دانشگاه سوره مأموریت‌محور است، اظهار کرد: ماموریت این دانشگاه ایجاد تعامل بین هنر و دین است که مفاهیم و ارزش ها را از طریق هنر منتقل کنیم.
 
صادقی کار در زمینه دفاع مقدس را بخشی از مأموریت مهم این دانشگاه بیان و اظهار کرد: یک بخش مهم از فعالیت های این دانشگاه مربوط به دفاع مقدس است که رشته ادبیات و دفاع مقدس در مقطع ارشد به زودی در این دانشگاه راه اندازی خواهد شد.
 
قائم مقام ریاست دانشگاه سوره با اشاره به دریافت 14 تندیس طلا در جشنواره فجر توط این دانشگاه، گفت:  ظرفیت خوبی برای انتقال مفاهیم ارزشی داریم از جمله تئاتر خیابانی شهدای غواص از کارهای این دانشگاه است که  آماده همکاری با نهاد ها برای انتقال این مفاهیم ارزشی هستیم.
 
جدی، عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی در این مراسم گفت: ما با این انقلاب اسلامی و دفاع مقدس  تاریخ ساز هستیم و برای حفظ آن باید در همه ابعاد کار کنیم.
 
وی با اشاره به تأکید به حفظ آثار و ضرورت تهیه نماد ها از دفاع مقدس، گفت: غربی ها تاریخ خود را برای هوا و هوس نگاه می دازند در حالی که که هدف متعالی داشته و مفاهیم را با این نماد ها منتقل می کنیم.
 
جدی خاطرنشان کرد: هنرمند چیزی را می بیند که دیگران به آن توجه ندارند بنابراین باید در  انتقال مفاهیم گام بردارد.
 
دنا بختیاری از برگزار کنندگان این نمایشگاه در خصوص این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه حاصل ماه ها تلاش دانشجویان این دانشگاه است و به صورت تخصصی شهدای غواص و عملیات آن ها را به تصویر کشیده اند که با استقبال خوب مردم مواجه شده است.
 
گفتنی است از دست اندارکاران این نمایشگاه تقدیر به عمل آمد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار