تولیت آستان قدس رضوی در برنامه افق امشب :
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در برنامه افق امشب پنجشنبه که دقایقی پیش پخش شد حکم انتصاب خویش را به عنوان تولیت آستان قدس رضوی نه صرفا شخصی بلکه یک منشور راهبردی از سوی ولایت خواند.
کد خبر: ۲۳۶۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴ 26 May 2016
به گزارش تابناک رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیّد ابراهیم رئیسی، در برنامه «افق» امشب پنجشنبه شب (ششم خرداد)، گفت: در مشهد که در محضر عالم آل محمد(ع) هستیم باید سعی کنیم به مرجعیت علمی برسیم و بنابراین از حوزه علمیه کهن خراسان و دانشگاه مشهد و استان خواستار عزم در این راستا شدیم.

وی افزود : توشه زائر از مشهد می تواند علاوه بر معنوی، علمی هم باشد که باید به این سمت برویم.

وی درباره موضوع رفع فقر از جامعه، دولت اسلامی را متولی اصلی خواند و بر ضرورت ایجاد ساز و کارهای صحیح در زمینه برقراری عدالت اجتماعی و داشتن زمینه های روابط مالی و بانکی و مالیاتی صحیح و عزم اشتغال بیشتر در کشور و مواردی از این دست تاکید کرد.

تولیت آستان قدس رضوی درخصوص نقش این نهاد معنوی در این راستا، افزود: به نام حضرت رضا(ع) و به عنوان خدمتگزاران ایشان، باید سعی در رسیدگی به فقرا داشته باشیم و همانطور که ایشان به مستضعفان توجه و عنایت داشتند ما نیز برنامه ریزی کنیم و الگو بگیریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، همه مردم ایران را رضوی و همجوار و به نوعی هم‌ولایتی‌های حضرت رضا(ع) خواند که باید به رفتار رضوی نزدیک شده و در زمینه رفع فقر و استضعاف در جامعه همت داشته باشند.

وی در پاسخ به این پرسش نادر طالب زاده درباره نقدپذیری آستان قدس رضوی گفت: از جوانان و عموم دعوت به ایده پردازی کردیم و این آستان مقدس از مردم و برای مردم است و با وجود اینکه تصور نمی کردم که اینهمه نسبت به این آستان مقدس ایده پردازی شود اما به میزان زیادی ایده و طرح آمده که این اتفاق ارزشمند بنا بر توجه خاص و عنایت حضرت رضا(ع) است.

به گفته وی، حجم قابل توجهی از ایده ها توسط نخبگان بوده  و اطمینان داریم که رصد این ایده ها نیز توسط مردم صورت خواهد گرفت و کارهای ما در منظر همه است و مردم آنچه باید محقق شود را در پرتو منشور هفت‌گانه ولایت می‌دانند و آنچه هست را نیز مورد تحلیل خواهند داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تاکید کرد: آستانه نقدپذیری ما باید بالا باشد ؛ به خصوص درمواجهه با آنها که از درب خیرخواهی نصیحت می‌کنند.

تولیت آستان قدس رضوی، حرم مطهر رضوی را ملجا و پناه و به مثابه خانه آرامش بخش مردم مومن تعبیر کرد و گفت: باید سعی کنیم گامهای فعلی ما همه جانبه و محکم و دقیق باشد.

نادر طالب زاده در این گفت‌و‌گو با اشاره به فردی پاکستانی که خود را جزو لشگر خراسانی خوانده بود به لزوم توجه به همه مسلمانان و به خصوص همسایه های ایران تاکید کرد و پرسید که برای آنها چه برنامه ای دارید که حجت الاسلام رئیسی پاسخ داد: توجه ما به همه عاشقان است و عشق به اهل بیت پیامبر اسلام(ص) در دل همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی است لذا این به عنوان نقطه قوت مورد شناسایی دشمن قرار گرفته و گروه‌هایی مانند وهابیت ساخته انگلیس و برای دور کردن مسلمین از تفکر اسلام ناب محمدی(ص) است که داعش پرور می‌شود.

به گفته وی، مدنیتی که امام رضا(ع) عالم و معلم آن است می تواند مدنیت اسلامی و نبوی حقیقی را شکل دهد و در آن انحرافی وجود ندارد و جریان ساختگی و جعلی منحرف داعش نشان داد که آنچه می توان به آن دل بست فرهنگ اهل بیت و عترت است.


حجت‌الاسلام والمسلمین سیّد ابراهیم رئیسی با اشاره به جریان تکفیری و صهیونیستی داعش اظهار کرد: آنها درپی شکستن خط مقاومت هستند و تاکنون هم جبهه پیروزف خط مقاومت است.

گفتنی است در قسمت‌هایی از این برنامه افق، مستندهای کوتاه از دیدار تولیت آستان قدس رضوی و
حضور در منزل برخی مستضعفان و همچنین دیدار با تعدادی از جانبازان مدافع حرم پخش شد درحالیکه این جانباز فاطمی از حجت الاسلام رئیسی خواست که « دعا کنید دوباره برگردیم برای مبارزه با داعش! » که البته تولیت استان قدس رضوی در پاسخ اظهار امیدواری کرد که با ریشه کنی داعش دیگر نیازی به حضور در این جبهه دیگر نباشد.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار