بسته خبری «تابناک»؛
رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند :«دلیل تسلط کافران از نظر آیت الله مصباح»،«جدیدترین نظر سنجی درباره انتخابات 96»،«شرط جدید امریکایی ها برای برجام»،«اکران خصوصی «یتیمخانه ایران» برای رهبری»و .. رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۲۳۶۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۸ 26 May 2016
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.


ریش سفیدان مجلس نهم که بودند؟

غلامعلی جعفر زاده ایمن آبادی در گفت و گویی اظهار داشت: حضور «ریش سفید» و «حکم» در مجلس ضرورت دارد؛ کسی که بتواند اختلافات را حل کند، قبل از اینکه به صحن علنی برسد. آدم‌هایی منصف،‌ منطقی و ریش سفید در مجلس نهم حضور داشتند. آقای ابوترابی فرد نقش پررنگی در این زمینه داشت، آقای توکلی هم این کار را می‌کرد. این افراد خیلی از هزینه‌ها را از روی دست مجلس برداشتند. این کار در مجلس نهم با تدبیر دکتر لاریجانی اتفاق افتاد. کار بسیار خوبی بود و بسیاری از هزینه‌ها را کم کرد و بی‌تردید توصیه بزرگان کشور پشت این کار بود. نماینده مردم رشت گفت: من شاهد بودم که این افراد بسیاری از بعدازظهر‌ها چه برای سوال‌ها، چه برای استیضاح‌ها و چه در تحقیق و تفحص‌ها، وزیر و مسئول دولتی را به مجلس می‌آوردند، حکمیت می‌کردند،‌ نماینده هم به خواست خودش می‌رسید یا دست‌کم اقناع می‌شد. امیدوارم چنین کسانی در مجلس دهم نیز حضور داشته باشند. البته الان نمی دانم که چنین ظرفیتی در نمایندگان دور بعد وجود دارد یا خیر. خبر آنلاین این خبر را منتشر کرد.


دلیل تسلط کافران از نظر آیت الله مصباح

مصباح یزدی رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) قم در دیدار با گروهی از پاسداران گفت:اکثر روشنفکران دانشگاهی معتقدند این تفاوت‌های ظاهری نیز عرضی است و نه ماهوی؛ یعنی تنها مسلمان بودن مردم (و نه هیچ عامل دیگری) سبب شد تا یک روحانی در رأس کشور قرار گیرد. حقیقت آن است که این انقلاب تفاوت‌هایی اساسی و بنیادین با دیگر انقلاب‌ها دارد، چرا که در سایر انقلاب‌ها مردم به دنبال کسب رفاه بیشتر هستند و سعی می‌کنند حتی اگر شده یک سیلی کمتر برای انقلاب بخورند؛ این در حالی است که در این انقلاب فرد انقلابی آرزوی شهادت دارد. آن چه در سایر انقلاب‌ها اهمیت دارد، رفاه و آسایش است، چرا که زندگی را در همین دنیا منحصر می‌بینند، افرادی که چنین تفکری دارند شعار آشتی با همگان را سر داده و به دنبال رفع تحریم‌ها ولو به قیمت تسلیم شدن هستند. این در حالی است که بر اساس تفکر اسلامی، حتی رونق اقتصادی، مبارزه با فقر و ایجاد رفاه نسبی نیز جنبه ابزاری برای برپایی حکومت «الله» دارد. الآن هم کسانی هستند که میانه ای با انقلاب ندارند و هر شب رویای زندگی در پاریس و نیویورک را در خواب می‌بینند.پناه بردن به غیر خدا و دلخوش کردن به ژنو، لوزان و نیویورک، سبب می‌شود تا خدا کافران را بر شما مسلط کند و با فریب خوردن از دشمنان، در مذاکرات شکست بخورید. روزنامه آفتاب این خبر را منتشر کرد.


زبان برخی عناصر نظام حرف ضد انقلاب است!

‌محمد حسین صفارهرندی وزیر ارشاد دولت نهم در جلسه بزم اندیشه با موضوع دشمن شناسی فرهنگی گفت:سقوط شخصیتی افرادی که در ابتدای یک حرکت صادق هستند در گذشت زمان دور از ذهن نیست، پایان دهه 60 نشانی بر پیشانی جمهوری اسلامی نقش بست که این ملت از لحاظ نظامی، امنیتی و حتی سیاسی نفوذ ناپذیر نیست، نفوذ سیاسی به این معنا که متاسفانه در اوایل دوران پس از پیروزی انقلاب چندین مرتبه نفوذ سیاسی در کشور رخ داد اما به تدریج با حضور ارکانی مانند شورای نگهبان نفوذ سیاسی ریشه کن شد زیرا شورای نگهبان با طرحی با عنوان نظارت استصوابی از ورود افراد بدون صلاحیت به پست‌های کلیدی جلوگیری می‌کند. در مورد افرادی که سابقه‌های خوبی در پیروزی انقلاب داشتند و در این راه شکنجه شدند اما امروز موضع ضد انقلاب به خود گرفتند نیازی به جستجوی علت نیست زیرا هر فردی پس از گذشت زمان امکان دارد که دچار سقوط شخصیتی و تغییر مواضع شود.ابتدا ریاست جمهوری هاشمی رفسنجانی از طرف دولت از تمام ایرانیان خارج از کشور برای سرمایه گذاری در ایران و کمک به کشور دعوت کردند، اصل این ماجرا پس از جنگ ایرادی نداشت اما آن افراد شرط‌هایی را مطرح کردند که از سوی رسانه‌های ضد انقلاب بیان شده بود.باید توجه کنیم که این حرف‌ها توسط ضد انقلاب در آن زمان گفته می‌شد اما امروز به جایی رسیده که از زبان برخی عناصر نظام این حرف‌ها گفته می‌شود. خبرگزاری ایسنا این خبر را منتشر کرد.


انتقاد شدید روزنامه دولتی از «فروشنده»

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: در روزهای گذشته یکی از سینماگران سیاه کار کشورمان که هرگز به شادمانی مردمانش نمی‌اندیشد و به جز جایزه غربی و شوالیه‌گی نمی‌اندیشد و حتی در یک خانه غم‌زده لبخندی برلبان مردمش هرچند دروغین نمی‌نشاند،برنده دوجایزه از فستیوال کن فرانسه شد. آنچه که هیچ تغییری در زندگی مردمان وطن و ارتقا سلامتی اجتماعی و زندگی ساده خانواده‌هایش نداد. هیچ کس در جامعه کنونی ما بی‌خبر از رشد بی‌ارزشی‌های سرمایه‌داری و زندگی‌های پوچ و در تقلای ژست‌های کاذب در آن نیست؛ شاید ماشین‌های نسبتاً ارزان قیمت چینی شاسی بلند نمادی مختصر از زیر پوست شهر باشند که چگونه طبقه متوسط ضعیف در حسرت ماشین بلند قد و خالی نماندن از عریضه ژست‌های ثروت به ماشین‌های قد بلند ارزان پناه می‌برد. حال ما باید مواظب می‌بودیم تا خود فروشنده نشویم و متاع ارزان و بی‌قیمت سرمایه‌داری را در کنار سیمای معصوم دو فرزند جوان‌مان که مجبورند مانند ماشین و برنامه‌ریزی‌شده لبخند زنند و با ژست‌های مصنوعی عکس‌های سفره قرمز خونین را تکمیل کنند، نفروشیم! فروشنده‌شدن! مرگ فروشنده را نیز در بر دارد.


گوگل لوگوی خود را به فرهادی و حسینی تغییر داد

شرکت گوگل در ستایش فیلم "فروشنده"، لوگوی صفحه خود را در فرانسه به مدت یک روز تغییر داد

بسته روز پنجشنبه

چه کسانی به حرم امام نرفتند؟

رییس و اعضای دوره جدید مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در حرم مطهر رهبر کبیر انقلاب و بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران حضور یافتند. گزارشها حاکی است که در این آیین، غیبت حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی تولیت آستان مقدس امام خمینی و نیز آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی منتخب اول مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری جلب توجه می کرد. خبرگزاری ایلنا این خبر را منتشر کرد.


اعتراض خلاقانه یک شهروند به چاله چوله های خیابان

بسته روز پنجشنبه

ریاست خبرگان تا این حد ذوق‌زدگی ندارد

احمد شیرزاد، نماینده مجلس ششم در مورد اقدامات رسانه ای اصولگرایان پس از انتخاب احمد جنتی به عنوان ریاست مجلس خبرگان، گفت: «ریاست مجلس خبرگان مساله ای در آن حد نیست که آقایان بابت آن ذوق کرده اند؛ چرا که این مجلس درگیر مسائل اجرایی کشور نیست.»این فعال سیاسی اصلاح طلب در مورد اقدام «وطن امروز» گفت: «این قبیل تیترها و این قبیل واکنش ها حاکی از شدت دردی است که این جریان در انتخابات 7 اسفند حس کرده و بیشتر جنبه عکس العملی دارد و این تیتر کاملا شدت آن درد را فریاد می زند.»شیرزاد در این مورد ادامه داد: « از سوی دیگر روزنامه وطن امروز در مجموع تعاملات سیاسی و اجتماعی امروز ایران جایگاه چندانی ندارد و همچنین، مساله انتخابات ریاست مجلس خبرگان نیز مساله ای در آن حد سیاسی نیست که آقایان بابت آن ذوق کرده اند؛ چرا که مجلس خبرگان مجلسی نیست که درگیر مسائل اجرایی کشور باشد، البته می توانست باشد اما به دنبال آنچه طی یک یا دو دهه اخیر اتفاق افتاده، مجلس خبرگان یک مجلس حاشیه ای است برای مواقع خاص که البته در این مواقع خاص نیز چهره هایی که قابلیت تاثیرگذاری دارند، تاثیرگذار خواهند بود.» سایت رویداد 24 این مطلب را منتشر کرده است.


نظر آیت الله مکارم درباره حجاب

آیت الله مکارم شیرازی به موضوع حجاب اشاره کرد و بیان داشت: حجاب علاه بر مسئله دینی امروز به یک مسئله سیاسی تبدیل شده و غربی‌ها به این نکته اشاره دارند که اگر حجاب را از زنان جامعه بگیریم توانسته‌ایم ۵۰ درصد از جامعه ایران را تخریب کنیم.وی با تأکید بر اینکه مسئله توجه به حجاب باید از ادارات و زیر مجموعه وزارتخانه‌ها و مراکز دولتی آغاز شود، گفت: موضوع رعایت حجاب باید رسمیت یافته و در جامعه گسترش پیدا کند.مهر این مطلب را منتشر کرده است.


جدیدترین نظر سنجی درباره انتخابات 96

نتایج تازه ترین نظرسنجی یک موسسه در آمریکا نشان می دهد محبوبیت حسن روحانی همچنان با فاصله قابل توجهی از محمود احمدی نژاد بالاتر است.در جدید‌ترین نظرسنجی آی‌پز در مورد انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده و در رقابت دو به دو بین روحانی و احمدی‌نژاد، ۴۱ درصد ایرانی ها به حسن روحانی می‌دهند و ۲۹ درصد هم محمود احمدی‌نژاد را گزینه ریاست‌جمهوری خود می‌دانند.آی‌پز، طی یک نظرسنجی تلفنی که از جامعه آماری ۱۰۷۷ نفر در سراسر کشور انجام داده، نظر مردم را در مورد رقابت دو به دو بین آقایان حسن روحانی و محمود احمدی‌نژاد برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶ مورد پرسش قرار داده است. مطابق نتایج این نظرسنجی که در اسفند ماه ۱۳۹۴ انجام شده محبوبیت روحانی همچنان بیش تر از احمدی نژاد است. ۱۰ درصد به هیچ یک از این دو نفر رای نمی‌دهند یا افراد دیگری را مدنظر دارند، ۱۵ درصد تصمیمی‌برای شرکت در انتخابات نگرفته‌اند یا نمی‌دانند به چه کسی رای خواهند داد و ۵ درصد هم به این سئوال پاسخ مشخصی نداده‌اند.میزان رای هر دو کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده، نسبت به اسفند سال ۱۳۹۳ که آی‌پز همین سئوال را مطرح کرده بود افزایش یافته است. در اسفند ماه سال ۱۳۹۳ میزان اقبال به آقای روحانی ۲۸ درصد و آقای احمدی‌نژاد ۲۴ درصد بود.سایت پایش این مطلب را منتشر کرده است.


دستگیری 35 دختر و پسر در پارتی شبانه

35 دختر و پسر نيمه عريان در پارتي شبانه در باغي در اطراف قزوین، دستگير شدند.حجت الاسلام صادقی نیارکی دراین‌ خصوص گفت: بیش از 30 تن از دختران و پسران که بدون داشتن هیچ گونه رابطه ایی به بهانه شرکت در جشن فارغ التحصیلی در حال رقص و پایکوبی بودند دستگیر و مجازات شدند.وی ادامه داد: به دنبال وصول گزارشی مبنی بر اختلاط تعداد زیادی دختر و پسر جوان در ویلایی در اطراف قزوین بلافاصله با صدور دستوراتی از سوی بازپرس کشیک دادسرای عمومی و انقلاب قزوین، تمامی شرکت کنندگان در پارتی مذکور، جلب گردیدند.صادقی نیارکی از اجرای حکم شلاق تمامی متهمین در فردای روز دستگیری خبر داد و عنوان کرد: بدنبال ارسال پرونده متهمین به دادگاه، با تشکیل جلسه فوق العاده هر یک از متهمین به 99 ضربه شلاق تعزیری محکوم گردیدند که حکم صادره در همان روز درباره آنها اجراء گردید.سایت نو اندیش این مطلب را منتشر کرده است.


شرط جدید امریکایی ها برای برجام

«استفان مول»، هماهنگ‌کننده آمریکایی اجرای «برجام» در نشست استماع بامداد پنجشنبه در کمیته بانکداری مجلس سنا، مطرح کرد در صورتی که ایران می‌خواهد از منافع اقتصادی رفع تحریم‌ها بهره‌مند شود، باید آزمایش‌های موشکی خود را متوقف کند.این خبر را فارس منتشر کرده است.


اقدام غیر قانونی واردکنندگان خودرو

به گفته رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان دریافت هزینه‌ای به عنوان هزینه گارانتی از سوی شرکت‌های واردکننده خودرو اقدامی غیر قانونی است.محمد جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: تمام خودروهای خارجی که وارد کشور می‌شوند دارای گارانتی بین‌المللی هستند.وی با بیان اینکه خودروسازان خارجی محصولاتشان را با احتساب هزینه‌های گارانتی و به همراه آن می‌فروشند، خاطرنشان کرد: بنابراین خودرویی که وارد کشور می‌شود دارای گارانتی بین‌المللی شرکت تولیدکننده آن بوده و نیازی نیست مجددا داخل کشور گارانتی شود.رئیس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ادامه داد: با این حال شاهدیم که شرکت‌های واردکننده خودرو به کشور مجددا مبلغی را به عنوان هزینه گارانتی از خریداران دریافت می‌کنند که این کار غیرقانونی است.وی خاطرنشان کرد: سازمان‌های نظارتی باید به این موضوع ورود کرده و بررسی کنند چرا مصرف‌کنندگان ایرانی باید بابت خرید خودرویی که گارانتی بین‌المللی دارد مجددا هزینه‌ای را به عنوان گارانتی به شرکت واردکننده آن پرداخت کنند.


تهیه گزارش پرونده شکایت از شهرداری تهران

محمدعلی پورمختار در گفت‌وگو رئیس کمیسیون اصل نود مجلس نهم در تشریح روند رسیدگی به این پرونده‌ها گفت: برای بررسی این پرونده‌ها از نمایندگان شهرداری هم دعوت به ‌عمل آمد که در این راستا، برخی از معاونت‌ها یا شهردارهای مناطق در کمیسیون حضور یافتند و پرونده مورد بررسی قرار گرفت و گزارش‌های مربوط به مقام‌های قضایی ارسال شد.این خبر را ایلنا منتشر کمرده است.


بازار هک داغ است

یک روز پس از اینکه سایت مرکز آمار ایران توسط کاربرانی از عربستان سعودی با عنوان گروه "داعس" هک شد، حالا تعدادی از کاربران در یک عملیات سایبری، سایت‌ سازمان آمار کل و سایت دفتر آمار عربستان سعودی را هک کرده‌اند.سایت سازمان آمار کل عربستان سعودی به آدرس www.cdsi.gov.sa و سایت دفتر آمار که به آدرس www.stats.gov.sa در فضای مجازی فعال هستند، از صبح امروز فعالیت عادی خود را ادامه می‌دادند که با یک حمله سایبری از دسترس خارج شدند.بررسی‌های خبرنگار تسنیم نشان می‌دهد که سایت دفتر آمار سعودی‌ها صبح امروز ابتدا هدف یک حمله سایبری قرار گرفته و به‌طور نسبی از دسترس خارج شد اما در حمله دوم که گویا ساعتی بعد از حمله نخست انجام شده است، به‌طور کامل از دسترس خارج شده است.پس از انجام این حملات هکری، این دو سایت سعودی از دسترس IPهای ایرانی خارج شده و تا لحظه انتشار این خبر، اجازه بازدید از این سایت‌ها از آی‌پی‌های ایرانی متوقف شده است.هنوز هیچ گروه سایبری مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته‌اند اما برخی کاربران ایرانی می‌گویند که آنها این حمله را در تلافی حمله روز گذشته سعودی‌ها به سایت مرکز آمار ایران انجام داده‌اند. هویت این کاربران مشخص نیست و معلوم نیست واقعاً چه گروه‌هایی در انجام این عملیات سایبری نقش داشته‌اند.این خبر ر تسنیم منتشر کرده است.


در غیاب حسن خمینی چه کسی به استقبال خبرگان رفت؟

رئیس و اعضای دوره جدید مجلس خبرگان رهبری صبح امروز(6 خردادماه) در حالی برای تجدید بیعت با آرمان‌های حضرت امام خمینی(ره) به حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی رفتند که برخلاف روال همیشگی، سید حسن خمینی تولیت آستان امام خمینی(ره) در این مراسم حضور نداشت. در غیاب سیدحسن خمینی، یکی از اعضای تولیت به استقبال رئیس و اعضای مجلس خبرگان رهبری رفت. گفتنی است؛ پیش از این در مراسم افتتاحیه دوره پنجم مجلس خبرگان علی رغم دعوت از سیدحسن خمینی، وی در این مراسم حضور پیدا نکرد.باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرده است.

بسته روز پنجشنبه

واکنش جنتی به خبر توافق ایران و عربستان درباره حج

علی جنتی در خصوص خبرهای مثبتی که از توافق ایران و عربستان در مورد موضوع حج مطرح شده است گفت: من فکر نمی کنم سیاست های کلی عربستان تغییر کرده باشد به این خاطر که در آخرین دیدارهایی که هیئت ایرانی با آنها داشته است اولاً بسیاری از پیشنهادهای ما در خصوص تأمین امنیت زائران و امکاناتی را که باید فراهم کنند، نپذیرفتند. به گزارش انتخاب، وی افزود: خصوصاً بحث ویزا را که ما نیاز داشتیم در داخل کشور به ما ویزا بدهند، قبول نکرده اند.

پیغام پسغام لاریجانی و اصلاح‌طلبان

عبدالله ناصری، عضو شورای مشورتی اصلاح‌طلبان گفت: تاكنون آقايان عارف و لاريجاني چندين بار به صورت تلفني با يكديگر صحبت كرده‌اند. موضوع صحبت ايشان نيز مراودات معمولي و معاشرت بوده ومضمون سياسي نداشته است. با اين وجود قبل از برگزاري مرحله دوم انتخابات برخي از نزديكان آقاي لاريجاني با اعضاي شوراي عالي سياست‌گذاري جريان اصلاحات و از جمله بنده تماس گرفتند و عنوان كردند آقاي لاريجاني تمايل دارند با اكثريت مطلق به رياست مجلس دست پيدا كنند. نزديكان آقاي لاريجاني عنوان كردند در صورتي كه آقاي لاريجاني به رياست مجلس دست پيدا كنند حاضر خواهند بود درباره تركيب هيات رئيسه و رياست كميسيون‌هاي مجلس با اصلاح‌طلبان وارد مذاكره شوند. شوراي عالي سياست‌گذاري جريان اصلاحات با اين درخواست مخالفت كرد و شرايط پيشنهادي آقاي لاريجاني را نپذيرفت. نكته مهم در اين زمينه موضع حزب اعتدال و توسعه است. حزب اعتدال و توسعه تا۲۰ روز پيش معتقد بود آقاي لاريجاني داراي قدرت لابي در پازل قدرت است. اين وضعيت در بين برخي از وزراي كابينه آقاي روحاني نيز وجود داشت و اين عده معتقد بودند در شرايط كنوني آقاي لاريجاني گزينه بهتري نسبت به آقاي عارف است. با اين وجود در شرايط كنوني موضع حزب اعتدال و توسعه تغيير كرده و حالت بينابيني اتخاذ كرده است. مساله مهم در اين زمينه موضع آيت‌ا... هاشمي درباره رياست مجلس شوراي اسلامي بوده است. ايشان در يكي از ديدارهاي خود گفته‌اند مساله رياست مجلس شوراي اسلامي از مجلس خبرگان مهم‌تر است.مردم در انتخابات هفتم اسفند خواستار تغيير در رويكرد مجلس شوراي اسلامي شده‌اند. در نتيجه يكي از پيامدهاي مطالبات مردم مساله رياست مجلس خواهد بود. روزنامه آرمان این گفت و گو را منتشر کرده است

.

سازمان لیگ ستاره های لوگوی استقلال را برگرداند
سایت رسمی سازمان لیگ برتر ستاره های روی لوگوی پیراهن استقلال را برگرداند! داستان از این قرار بود که در خبری که روی سایت رسمی سازمان لیگ کار شده بود خبری از ستاره های روی پیراهن استقلال نبود.اتفاقی که واکنش شدید هواداران استقلال در فضای مجازی را به همراه داشت. این در حالی است که پس از این اعتراض ها مسئولان سایت سازمان لیگ عکس این لوگو را درست کرده  و ستاره ها را روی پیراهن استقلال برگرداندند.نامه‌نیوز این خبر را منتشر کرده است.

بسته روز پنجشنبه


اکران خصوصی «یتیمخانه ایران» برای رهبری
روزنامه "صبح نو" در شماره امروز خود خبری مبنی بر اکران خصوصی فیلم «یتیمخانه ایران» برای رهبر معظم انقلاب داده است. این روزنامه در گزارشی در این خصوص آورده است: آقای ابوالقاسم طالبی بعد از ساخت فیلم سیاسی «قلادههای طلا» سراغ پروژهای تاریخی و وقتگیر به نام «یتیمخانه ایران» رفت؛ پروژهای که داستانی تراژیک درباره قحطی گریبانگیر ملت ایران هنگام جنگ جهانی اول را روایت میکند. شنیده های «صبح نو» حکایت از آن دارند که فیلم «یتیمخانه ایران» اخیراً برای حضرت آیت الله خامنه‌ای به نمایش درآمده است و رهبر معظم انقلاب نیز ضمن تمجید از این اثر سینمایی از توجه سینما به این مضامین مهم در تاریخ معاصر  ابراز رضایت کرده‌اند؛ مضامین و سوژه‌هایی که جای خالی آنها به شدت در سینمای ایران احساس می‌شود؛ سوژهای که بالاخره ابوالقاسم طالبی بعد از چند سال موفق به نهایی کردن نسخه  تصویری آن شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار