مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی اشتغال اتباع خارجي غيرمجاز را مهمترين مشكل كسب و كار در خراسان رضوي عنوان كرد.
کد خبر: ۲۳۶۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱ 27 May 2016
به گزارش تابناك رضوي، محمود احمدی گفت: هزار پروانه کار برای متخصصان، سرمایه گذاران، بازرگانان، کارشناسان خارجی و نیز اتباع خارجی دارای همسر ایرانی در این استان صادر شده است.
وي افزود: این تعداد پروانه کار طی پارسال برای اتباع خارجی مجاز در خراسان رضوی صادر شد.
احمدي اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز از مهمترین مشکلات موجود در عرصه کسب و کار خراسان رضوی ذکر و بیان کرد: بیشترین اتباع خارجی غیرمجاز را اتباع افغانستان تشکیل می دهند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: تاکنون پنج هزار و 170 تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در این استان شناسایی شده اند.
وی افزود: با افزایش و تقویت بازرسیها و نظارت بازرسان بر محیطهای کاری و برخورد قاطع با کارفرمایان متخلف در این زمینه شمار شناسایی اتباع خارجی شاغل در خراسان رضوی در مقایسه با سال 1393 حدود 13 درصد افزایش دارد.
احمدی ادامه داد: طی پارسال در مجموع هزار و 130 کارفرمای متخلف در زمینه بکارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در خراسان رضوی شناسایی و به مرجع قضایی معرفی شدند.
وی گفت: افزون بر دو هزار مورد بازرسی در قالب گشت بازرسی و بازرسان کار از کارگاهها و واحدهای تولیدی در خراسان انجام شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی افزود: با توجه به اینکه اتباع غیرمجاز خارجی فرصتهای شغلی را که نیروهای داخلی باید در آن بکار گمارده شوند تصرف می کنند، با هدف حمایت از نیروی داخل و تامین نیاز واحدهای تولیدی با متخلفان در این زمینه به شدت برخورد می شود.
وی ادامه داد: طبق ماده 181 قانون کار بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در هر شغلی جرم محسوب می شود، به همین دلیل با کارفرمایان متخلف در این زمینه قاطعانه و بدون اغماض برخورد می شود.
830 هزار کارگر بیمه شده تامین اجتماعی در استان شش میلیون نفری خراسان رضوی مشغول فعالیت هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار