دهمین همایش انجمن دیرینه شناسی ایران در اردوگاه بین المللی شهید رجایی باغرود نیشابور با حضور اساتید و دانشجویان این رشته درحالی آغاز شد که دو نفر از سخنرانان اصلی در افتتاحیه به زبان انگلیسی سخن گفته و خبری از حضور مترجم و سیستم ترجمه همزمان نیز نبود.
کد خبر: ۲۳۶۲۶۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷ 27 May 2016
به گزارش تابناک رضوی، علیرضا عاشوری، رییس انجمن دیرینه شناسی  ایران و دبیر علمی این همایش در جمع خبرنگاران گفت: همایش دیرینه شناسی امسال در سومین دوره مدیریت هیئت مدیره برگزار میشود.

دهمین همایش انجمن دیرینه شناسی ایران در نیشابور برگزار شد

وی یادآوری کرد: طی سالهای گذشته این همایش درمشهد، اصفهان، زنجان، تهران، کرمان و ارس برگزار شده است و هرسال آخرین دستاوردهای این رشته توسط پژوهشگران و اساتید و دانشجویان، پس از داوری هیئت علمی در این همایش ارائه می‌شود.
وی گفت: امسال پس از فراخوان ارائه مقالات همایش انجمن دیرینه شناسی که حدود 4 ماه پیش برگزارشد، 70 مقاله و پوستر برای شرکت در این همایش برگزیده شد.
سخنرانیهای کلیدی این همایش درمراسم افتتاحیه توسط دکتر لئونید پوپوف با عنوان بازنگری چینه‌نگاری اردوویسن در منطقه انارک و دکتر واچیک هایراپتیان با عنوان فلسهای تلودونت فراستین آغازین ازایران مرکزی و کاربرد آنها در تاکسونومی،سیستماتیک و پراکندگی تورینیدها نیز به زبان اصلی و بدون حضور مترجم و سیستم ترجمه برگزارشد.
احمد رئوفیان، رییس دانشگاه فرهنگیان مرکز آموزش عالی دانشور نیشابور ، به عنوان دبیر اجرایی این همایش درجمع خبرنگاران گفت: دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشگاه حاکمیتی  و دردانه آموزش عالی، دو وظیفه اساسی تربیت نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش و بهسازی نیروهای موجود را برعهده دارد.
رئوفیان اظهار امیدواری کرد  و گفت:  امیدوارم اولین گروه فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، مهرماه امسال بتوانند موجبات تحول اساسی در نظام تعلیم و تربیت  ایجاد  و منویات رهبری را به پیش ببرند.
وی گفت: سعی دانشگاه فرهنگیان این‌است که معلمین فارغ التحصیل این دانشگاه با مهارتهای اساسی و مدیریتی ، بتوانند درنظام تعلیم و تربیت حضور موثر داشته باشند.
رییس دانشگاه فرهنگیان نیشابور گفت: این دانشگاه دررشته علوم تربیتی  407 نفردانشجوی کارشناسی پیوسته واحد برادران مشغول تحصیل هستند که درمهرماه امسال 187 نفر فارغ  التحصیل و وارد نظام آموزشی تعلیم و تربیت می شوند.
رئوفیان گفت: درکارشناسی ناپیوسته نیز مجوز 12 رشته رااز شورای عالی انقلاب فرهنگی گرفتیم که پنج رشته  مشاوره، دینی و عربی، علوم تربیتی، علوم تجربی، ادبیات فارسی، هم اکنون 350 دانشجو زن و مرد، مشغول تحصیل هستند.
وی درباره دانشجویان که از طریق ماده 28 اساسنامه، ازطریق کنکور و آزمون استخدامی وارد نظام آموزشی می شوند، گفت: این دانشجویان، دارای مدرک لیسانس ، فوق لیسانس و دکترا هستند که پس از قبولی درآزمونی که از طریق سازمان سنجش برگزار می شود،وارد نظام تعلیم و تربیت می شوند.
رئوفیان افزود:  دانشجویان پس ازقبولی درآزمون ورودی ملزم به گذراندن دو ترم آموزشهای دروس اختصاصی معلمی هستند که هم اکنون این دوره برای 187 نفراز خانم ها و آقایان درمرکز ثامن الحجج مشهد در حال برگزاریست و پیش بینی ما اینست که امسال سه هزار نفر از 15  هزارنفری که در کل کشور هستند، از استان خراسان رضوی باشند.
درادامه این نشست دکتر سید عباس میرشجاعیان، معاون آموزش و پژوهش دانشگاه فرهنگیان گفت:دردانشگاه فرهنگیان، تعداد معاونین متعدد و نگاه تخصصی است که این معاونت ها درسطح پردیس های خراسان رضوی،تبدیل به معاونت هماهنگی می شوند.
وی افزود: تلاش ما اینست که دانشجویان تربیت معلم، دانشجویان چند ساحتی با محوریت مبانی دینی باشند،زیرا تجربه معلمی درکنار تحصیلات آکادمیک به رشد یافتگی دانشجو معلمان کمک می کنند تا در مدرسه این تجارب را به دانش آموزان چند ساحتی خود منتقل کنند.
میرشجاعیان با اشاره به اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان گفت: درسطح کشور 500 نفردانشجویان دکترا و  phd  به اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان ملحق می شوند که 10 درصد این اساتید درسطح خراسان رضوی هستند.
وی گفت: 270 نفراز اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان،اساتید مدعو هستند و حدود 80 درصد دارای مدرک دکترا و یا دانشجوی دکترا هستند.
معاون آموزش و پژوهش دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در پایان خبر ازآغازبه کاراولین مدرسه وابسته به دانشگاه فرهنگیان دراستان خراسان رضوی، خبرداد و گفت: این مدرسه 18 کلاسه  دردوره ابتدایی جنسیت پسر را با 2 هزارمترمربع 250 دانش آموز را در سال تحصیلی 95 و96 جذب می کند.
وی شرط پذیرش دانش آموزان را دراین مدرسه،که در ناحیه 7 طی تفاهم نامه ای با اداره کل آموزش و پرورش، واگذارشده را از طریق مصاحبه و خلاقیت دانش آموزان عنوان کرد و گفت: جذب کارکنان این مدرسه نیز سلامت اخلاقی و روحیه معلمی و خلاقیت و نوآوری  می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار