کسانی‌که به جبهه رفته بودند هر کدام به نحوی به موازات با دشمن حمله می‌کردند اما شهدای هسته‌ای در مظلومیت خاصی بودند.
کد خبر: ۲۳۶۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۳ 27 May 2016
به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه،یادواره 88 شهید والامقام بخش سوق شامگاه پنجشنبه با حضور پدر شهید احمدی‌روشن و خانواده شهید اورنگ، خانواده شهدا و ایثارگران، مسؤولان و اقشار مختلف مردمی در سوق برگزار شد.

رحیم احمدی‌روشن در این محفل معنوی با برشمردن فضایل شهادت و جایگاه والای شهدا اظهار داشت: کسانی‌که عاشقان شهادت را از جنگ نهی می‌کنند از آن طرف جریان بی‌خبرند و نمی‌دانند شهدا زنده‌اند و با شهادت زندگی تازه‌ای پیدا می‌کنند.

پدر شهید احمدی‌روشن با بیان این‌که شهدای حرم مانند شهدای هسته‌ای در اوج مظلومیت به شهادت می‌رسند وجه تشابه این شهدا را در نحوه مواجهه با دشمن و ابزار و ادوات جنگی دانست و گفت: کسانی‌که به جبهه رفته بودند هر کدام به نحوی به موازات با دشمن حمله می‌کردند اما شهدای هسته‌ای در مظلومیت خاصی بودند.

وی افزود: دشمنان شهدای هسته‌ای شناخته شده نبود و هر لحظه مورد سوء قصد قرار می‌گرفتند.

پدر دانشمند شهید ایران تصریح کرد:شهدای حرم نیز خارج از محل زندگی و وطن خود به شهادت می‌رسند برای این‌که ولایت بماند.

وی با اشاره به صنعت هسته‌ای کشورمان و تلاش دانشمندان برای احیای این صنعت یادآور شد: در برهه‌ای از زمان یعنی سال 82 تا 84 رکود صنعت هسته‌ای بر ما حکمفرما شد،برای اثبات بی‌اعتمادی دشمن قرارداد سعدآباد نوشته و مقرر شد اورانیوم غنی نشده به آن‌ها بدهیم و اورانیوم سه درصد تحویل دهند.

پدر شهید هسته‌ای ایران افزود: آن‌ها سایت هسته‌ای نطنز را تخطئه کردند،تلویزیون مدار بسته نصب کردند.

وی با بیان اینکه مصطفی قصد داشت سایت را ترک کند، گفت: به اصرار من ماند و رهبر انقلاب نیز به امثال احمد‌ی‌‌روشن فرمان دادند شبانه‌روز کار کنند تا عقب‌ماندگی هسته‌ای جبران شود.

احمدی‌روشن تصریح کرد: بچه‌های هسته‌ای احساس کردند یک خاکریز مستحکم‌تر باید در مقابل دشمن بسازند، بنابراین زحمات شبانه‌روزی را قبول کردند تا حرف رهبر زمین نماند.

وی با بیان این‌که دانشمندان هسته‌ای برای عمل به فرامین رهبری 12 شبانه‌روز بدون استراحت کار می‌کردند افزود: در غنی‌سازی 3/5،پنج و 20 درصد موفق شدیم.

وی افزود: استکبار وقتی غنی‌سازی 20 درصد ما را دید راضی شد در قالب قراردادهای ژنو،لوزان و برجام با مسؤولان ما روی میز بنشیند، به حرف ما گوش کند و دنیا ما را به عنوان صنعت هسته‌ای بپذیرد.

احمدی‌روشن با بیان این‌که جریان هسته‌ای یک بهانه برای دشمن‌تراشی است افزود: اگر قصد دشمن تعطیلی صنعت هسته‌ای ما بود آیا این‌جا نباید در مقابل ما عقب‌نشینی می‌کرد؟ ما حدود 12 هزار سانتریفیوژ را از مدار خارج کردیم تا دشمن به ما اعتماد کند.

وی افزود: 450 کیلوگرم اورانیوم غنی‌سازی 20 درصد را اکسید کردیم، چندین هزار دانشمند هسته‌ای را از کار برکنار کردند اما آیا دشمن کنار آمد؟

این پدر شهید دشمنی استکبار را پایان‌ناپذیر دانست و با اشاره به خط مشی رهبر انقلاب گفت: دشمن ما را در یک دو راهی قرار داده است یک راه کنار آمدن با آن‌ها و راه دیگر ایستادگی در مقابل آن‌هاست.

وی با بیان این‌که کنار آمدن با دشمن به رها کردن سوریه و لبنان،تعطیلی صنعت موشکی،و عدم پشتیبانی از مردم غزه تمام می‌شود، تصریح کرد: اما بعضی‌ها نمی‌خواهند قبول کنند دشمن، دشمن حقیقی ما است، دشمنی استکبار دشمنی دین، دشمنی خدا و قرآن و پیامبر ما است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سهیل از دهدشت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
سلام
ای کاش سخنان آن مادر شهید(شهیدی که مفقود الثر بود ) را هم می نوشتید
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار