برای نخستین بار در کشور:
مدیر کانون فرهنگی هنر مساجد سبزوار از راه‌اندازی نخستین مرکز آموزش و آفرینش هنرهای دینی کشور در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۲۳۶۶۵۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲ 28 May 2016

به گزارش تابناك رضوي، علیرضا رادمان در حاشیه راه‌اندازی مرکز آموزش و آفرینش هنرهای دینی این شهرستان، با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سبزوار بیش از 127 کانون تحت پوشش دارد، اظهار کرد: این مرکز با همکاری هنرمندان مسجدی در حوزه‌های قرآنی و دینی و با همکاری کانون‌های فرهنگی مساجد به تولید هنرهای ارزشی می‌پردازد.

وی مهم‌ترین اهداف از راه اندازی این مرکز را استفاده از پتانسیل بالای جوانان و نوجوانان هنرمند در زمینه خلق آثار دینی و جذب جوانان به مساجد دانست و افزود: مهم‌ترین برنامه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کادر سازی در زمینه‌های مختلف قرآنی و دینی است لذا مرکز آموزش و آفرینش هنرهای دینی از رده‌های سنی جوانان و نوجوانان فعالیت خواهد کرد تا درحوزه هنرهای دینی کادر سازی صورت بگیرد.

مدیر کانون فرهنگی هنر مساجد سبزوار با اشاره به حوزه‌های فعالیت این مرکز، ادامه داد: اولویت فعلی این مرکز تولید در حوزه‌های نقاشی، فیلم و شعرهای آیینی با محوریت‌ قرآنی و دینی خواهد بود و در آینده نیز تولید بازی‌های رایانه‌ای و انیمیشن در دستور کار این مرکز قرار خواهد گرفت.

رادمان با اشاره به افتتاح طرح اوقات فرغت با عنوان (آسمانی‌ها) در این شهرستان، تصریح کرد: در این طرح فعالیت‌های آموزشی، تربیتی گروهی و نشاط پایه مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در طرح مشکات 6 بالغ بر 69 پیشنهاد در حوزه‌های فرهنگی، هنری، تربیتی و تدریجی به کانون فرهنگی هنری این شهرستان پیشنهاد می‌شود، یادآور شد: هر کانون فرهنگی هنری می‌تواند با توجه به امکانات و پتانسیل‌های مورد نیاز فعالیت‌های خود را انتخاب کرده و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در طول سال اجرایی کند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار