مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی گفت: توسعه و رشد کتابخانه های عمومی نیازمند توجه خیران فرهنگی است و در شرایط کنونی تنها نسخه شفابخش این حوزه، ورود مردم به این عرصه است.
کد خبر: ۲۳۶۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹ 28 May 2016

به گزارش تابناك رضوي، حسین اکبری اظهار کرد: پارسال در خراسان رضوی 10 میلیارد ریال از محل کمک خیران برای توسعه کتابخانه ها جذب شد که شامل کمک های نقدی و غیرنقدی از جمله اهدای کتاب و تجهیزات کتابخانه ای بود.

وی گفت: امسال دست کم سه طرح کوچک خیرساز در شهرستان های قوچان، مه ولات و بردسکن به بهره برداری می رسد و البته 20 باب پروژه نیمه تمام وجود دارد که تکمیل آنها نیازمند ورود خیران به این حوزه است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی تصریح کرد: کتابخانه مرکزی مشهد برای تکمیل به 75 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که بخش اعظم آن باقی مانده و این در حالی است که برای تجهیز آن نیز باید اعتبار تخصیص داده شود.

وي ادامه داد: با توجه به اینکه امسال مشهد به عنوان پایتخت فرهنگ جهان اسلام معرفی شده، سعی می شود کتابخانه مرکزی برای این رویداد آماده شود که امید است در شهریورماه امسال همزمان با هفته دولت به بهره برداری برسد.

اکبری با اشاره به سهم نیم درصدی این اداره کل از درآمد شهرداری ها، گفت: سال گذشته شهرداری مشهد تنها بخش اندکی از این سهم را تخصیص داد و از ابتدای امسال هیچگونه اعتباری از سوی شهرداری به این اداره کل تخصیص نیافته است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «سال خواندن» از سوی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، افزود: برنامه فرهنگی نشست کتابخوان که سال های گذشته برگزار می شد امسال توسعه یافته که بر اساس آن باید در هر کتابخانه ماهانه حداقل یک نشست کتابخانه ای «کتابخوان» برگزار شود.

اکبری ادامه داد: این برنامه از اردیبهشت ماه آغاز شده و هفت نشست در مشهد برگزار شده که از خردادماه در سراسر استان گسترش پیدا می کند و در همه کتابخانه ها اجرا خواهد شد.
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی اظهار کرد: برگزاری نشست کتابخوان تخصصی با محوریت دانشجویان و استادان دانشگاه ها و مراکز پژوهشی نیز از دیگر برنامه هایی است که امسال دنبال خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی تصریح کرد: این برنامه در 26 اردیبهشت ماه با برگزاری نشست تخصصی به محوریت زبان و ادبیات فارسی ویژه فردوسی و با همکاری دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی در مشهد افتتاح شد.

اكبري گفت: همچنین امسال با توجه به این که نیشابور پایتخت کتاب ایران شناخته شده یک کتابخانه نهادی در این شهر افتتاح خواهد شد.

جمعیت شش میلیون نفری خراسان رضوی از خدمات 204 باب کتابخانه با 2 میلیون 600 هزار نسخه کتاب و همچنین 48 ایستگاه مطالعه در سطح این استان برخوردار هستند.

این استان دارای 114 کتابخانه نهادی، 86 کتابخانه مشارکتی و چهار کتابخانه مستقل با فضایی معادل 63 هزار و 645 متر مربع است و کل اعضای کتابخانه های عمومی این استان 181 هزار و 484 نفر هستند.

منبع: ايرنا


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار