نعمت هایتان را بشمارید؛ فهرستی از نعمت ها و داشته هایتان تهیه کرده و بابت آنها شکر گزار باشید.
کد خبر: ۲۳۶۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴ 28 May 2016

به گزارش تابناك رضوي، بهنوش ملکیان روان شناس، با اشاره به روش های چگونه شاد بودن، اظهار كرد: یکی از روش های شاد بودن، تمرکز کردن بر لحظه اکنون است، یعنی صرف نظر از آنچه دیروز روی داده یا فردا ممکن است اتفاق بیافتد، امروز را درک کرده و از آن نهایت استفاده را ببریم.

وی ادامه داد: یکی از نکات جالب، درباره کودکان همین است که در زمان حال زندگی می کنند و از آن لذت می برند به همین دلیل همواره شاد و سرزنده اند. باید بدانیم زندگی در گذشته، باعث افسردگی و زندگی در زمان آینده و نگرانی بیش از حد درباره آن باعث پریشانی می شود.

ملکیان با تأکید بر اینکه شکرگزاری از دیگر روش هایی است که باعث ایجاد نشاط درونی می شود، تصریح کرد: گاهی برخی افراد به دلیل غرق شدن در زندگی روزمره از نعمت هایی که خداوند در اختیارشان قرار داده غافل می شوند و مدام از همه چیز گلایه می کنند و یادشان می رود که سلامتی، امنیت، داشتن خانواده و سرپناه از بزرگترین نعمت هایی ست که در اختیار دارند و ممکن است برخی افراد از آن محروم باشند.

این کارشناس بهترین راه برای شاد زیستن را تمرکز روی داشته ها دانست و ادامه داد: برای این کار بهتر است فهرستی از نعمت ها، امکانات و داشته هایمان را تهیه کرده و بابت آن شکرگزار باشیم.

ملکیان با اشاره به اینکه کلمات در افکار و نگرش ما تأثیر گذارند، گفت: استفاده از واژه هایی که بار معنایی مثبتی دارند در اخلاق و روحیات ما تأثیر گذاشته و به مرور افکار منفی را از ذهن ما بیرون می راند و ما را خوش بین تر و امیدوارتر خواهد کرد.

وی در پایان تصریح کرد: کمک به افراد نیازمند، بخشیدن دیگران، توکل و ارتباط با خدا از دیگر مواردی است که به بانشاط تر شدن ما کمک می کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار