گزارشی از نمایشگاه جهیزیه ایرانی برای عروس ایرانی؛
سومین نمایشگاه سنت نبوی ازدواج و جهیزیه مشهد که به گفته برخی مسئولان و مردم تجلی خرید کالای ایرانی بود از 26 تا 31 اردبهشت ماه 95 در محل دائمی نمایشگاه بین المللی مشهد در دو سال فردوسی و هشت ضلعی برگزار شد.
کد خبر: ۲۳۷۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹ 29 May 2016

به گزارش تابناک رضوی، این نمایشگاه با ارائه بیش از 80 درصد کالای ایرانی در جهت ترویج خرید کالای ایرانی تحسین مسئولان و مردم را از آن خود کرد.

تحقق خرید کالای ایرانی در نمایشگاه ازدواج و جهیزیه مشهد محقق شد + تصاویر
 
محمد آذری معاون مالی اداری شهرداری مشهد در حاشیه بازدید از این نمایشگاه به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی نمایشگاه های ایران گفت: من به عملکرد نمایشگاه طی یک سال گذشته نمره خوبی میدهم، چرا که توقعات را در خصوص ایجاد مکانی برای عرضه کالای ایرانی و همچنین رفتن به سمت و سوی ایده های جدید که در اقتصاد مقاومتی بسیار مورد تاکید قرار گرفته، را برآورده کرده است.
 
وی افزود: تا به حال هر نمایشگاهی که برگزار می شد هدف فقط معرفی کالا و خدمات بود، اما طی یک سال گذشته به خصوص در این دو نمایشگاهی اکنون در حال برگزاری است، ما با ایده های نو و همچنین نوآوری رو به رو هستیم.
 
معاون اداری مالی شهرداری مشهد تاکید کرد: ارائه کالای ایرانی در نمایشگاه می تواند گام بزرگی در راستای تحقق تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل باشد. ضمن اینکه اگر ما در نمایشگاه از حضور شرکت های دانش بنیان نیز بهره ببریم می توانیم از فکر و ایده های جدیدتری استفاده کنیم.
 
در همین زمینه یوسف امینی معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: ازدواج سنت پیامبر بوده و عنوان این نمایشگاه دارای مفهوم است چراکه این امر مشخص می‌کند که تنها فروش کالا و ارائه خدمات مرتبط شرکت‌ها هدف برگزار کنندگان نمایشگاه نبوده است.
 
وی افزود: در این نمایگاه  در کنار بعد اقتصادی، اهداف فرهنگی نیز دنبال می‌شود، بنابراین برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی شرایط ازدواج را تسهیل می‌کند.
 
همچنین بصیری پور رئیس شورای عالی استان خراسان رضوی در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در گفت و گوی اختصاصی با فارس گفت: سومین نمایشگاه سنت نبوی ازدواج و جهیزیه در ارتباط با اطلاع‌رسانی به زوجین و ارائه مشاوره به آن‌ها خوب عمل کرده و می‌تواند در ارتباط با آسان‌سازی ازدواج و تهیه جهیزیه با قیمت مناسب خوب عمل کند.
 
وی تأکید کرد: باید تمامی تلاش ما در این مورد، جلوگیری از فشار اقتصادی بر خانواده‌های زوجین باشد تا امر ازدواج تسهیل شود.
 
در ادامه سید جلال فیاضی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در جمع خبرنگاران گفت: مهمترین ویژگی های برگزاری این نمایشگاه توجه به کالای ایرانی بود.
 
وی بیان کرد: توجه به تولیدات داخلی   یکی از مولفه های اقتصاد مقاومتی است که این نمایشگاه باعث توجه به بیشتر به آن شده و تولید کننده ها را به سمت حرکت بیشتر به سمت رقابتی شدن سوق می دهد.
 

تحقق خرید کالای ایرانی در نمایشگاه ازدواج و جهیزیه مشهد محقق شد + تصاویر


همچنین حسنعلی اخلاقی عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر مشهد ضمن بیان اینکه ارائه تولیدات داخلی در نمایشگاه سنت ازدواج اجرای اقتصاد مقاومتی است، در جمع خبرنگاران گفت: 80  درصد از کالاهای تولید ایرانی در نمایشگاه سنت ازدواج فعالیتی پسندیده محسوب می‌شود.
 
حجت‌الاسلام اخلاقی با ابراز خرسندی از حضور فعال تشکل‌های مردمی در ارتباط با ازدواج در سومین نمایشگاه سنت ازدواج بیان کرد: شهرداری و شورای شهر نیز در راستای افزایش مناسب و اصولی ازدواج‌های آگاهانه فعالیت‌های مختلفی را انجام می‌دهد.
 
در همین زمینه برزو دبیریان عضو شورای اسلامی شهر مشهد در گفت و گو با خبرنگار مهر در حاشیه بازدید از این نمیشگاه اذعان داشت: جوانان هایی که به این نمایشگاه می آیند متوجه این امر می شوند که می توان آسان ازدواج کرد و لزوما نباید هزینه های زیادی را متحمل شد.
 
وی گفت: جمع آوری خدمات ازدواج در یک مکان با حضور دغدغه مندان امر آسان سازی ازدواج امری شایسته است.
 
عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر مشهد تصریح کرد: خوشبختانه به صرف حضور افراد در این نمایشگاه به آنها تخفیف های خوبی داده می شود که جوانان می توانند برای خرید اقلام جهیزیه از آنها استفاده نمایند.
 
همچنین حسن پژمان عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در این خصوص به خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی نمایشگاه های ایران گفت: شاهد افتتاح دو نمایشگاهی بودیم که با مدیریتی خوب تمامی محصولات داخلی را به نمایش گذاشته اند.
 
پژمان افزود: نگاه مدیریت نمایشگاه بین المللی مشهد به عرضه و معرفی محصولات داخلی و همچنین ایجاد تسهیلاتی برای تولید کنندگان داخلی از جمله تخفیف برای غرفه داران یکی از اقدامات بسیار شایسته در برگزاری این دو نمایشگاه است.
 
وی اظهار داشت: مردم آماده حمایت از تولیدات داخلی هستند و استقبال آنها در دومین روز برگزاری نمایشگاه ازدواج و جهیزیه مشهد فراتر از پیش بینی ها بود.
 

تحقق خرید کالای ایرانی در نمایشگاه ازدواج و جهیزیه مشهد محقق شد + تصاویر


اما مرتضی سعیدی و فاطمه نظام دوست دو زوج از زوجین فراوانی هستند که از این نمایشگاه بازدید کرده اند، سعیدی به خبرنگار ما می گوید: برای انتخاب آتلیه عکاسی، باغ تالار و سفره عقد مشکل زیادی داشتیم اما در این نمایشگاه هم خدمات وابسته به ازدواج در یک سالن جمع شده بود که توانستیم با تخفیف های ارائه شده در یک جا خرید نماییم و اینگونه در وقت صرفه جویی کنیم.
 
همسر وی می گوید: ما برای ایام نیمه شعبان مراسم داریم و این نمایشگاه به صرفه جویی در وقت به ما کمک کرد و توانستیم از تخفیف های خوبی بهره ببریم.
 
خانم میانسالی هم در نمایشگاه با ما هم کلام شد. وی که برای خرید جهیزیه دخترش به این نمایشگاه آمده بود، اذعان داشت: در این نمایشگاه توانستیم اقلام مورد نظر را با تخفیف 20 درصد و اقساطی خریداری نماییم که چنین شرایطی در بازار نیست اما حضور اصناف مختلف مانند کارگاه های تولیدی مبل در کنار یکدیگر در یک سالن موجب رقابت بین آنها در جذب مشتری و شرایط راحت تر برای مشتری گردیده است.
 
در بخشی دیگری از سالن هشت ضلعی موسسه قوامین در نمایشگاه حضور دارد که برای خرید کالای ایرانی به جوانان تسهیلات می دهد.
 
از دیگر نقاط جالب این نمایشگاه وجود چند غرفه فرهنگی برای مشاوره های رایگان خانواده است که توسط کارشناسان مذهبی و افراد کارکرده در این زمینه صورت گرفته است.
 
به هرحال وجود انبوه کالاهی ایرانی از جمله مبلمان، فرش، لوستر، یخچال، پنکه، کولر، قاشق و چنگال، ظروف و ... از نقاط مثبت بود که در این نمایشگاه به چشم می خورد.
 
طبق مستندات و واطلاعات ثبت شده غرفه داران از 7500 متر فضای مفید این نمایشگاه، نهایتا 1000 متر کالای خارجی عرضه گردیده است که این درصد نشان می دهد بیش از 80 درصد کالاهای ارائه شده در نمایشگاه تولید داخل است.
 
گفتنی است حدود 50 درصد این نمایشگاه را غرفه های مبلمان شکل داده بودند که همگی صد درصد ایرانی بوده اند و حتی یک دست مبل ترک یا مربوط به سایر کشورها در این نمایشگاه وجود نداشته است و همچنین در بخش فرش شاهد چنین حالتی بودیم و حتی فرش های اصیل ترکمن در نمایشگاه به نمایش گذاشته شده بود که مبلمان و فرش تنها دو کالای مشخص ایرانی نمایشگاه بودند که مشابه خارجی نداشته اند.
 
براساس ان گزارش در دو دوشب پایانی نمایشگاه رضایت غرفه داران از بازاریابی و گرفتن سفارش های مختلف بسیار بالا بود و حجم بازدید کننده همواره رو به افزایش بود.
 
در پایان باید به اقدامات فرهنگی مناسب این نمایشگاه اشاره کرد. در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با حضور محمد آذری معاون مالی اداری شهردار شهد، سید وحد موسویان مشاور شهردار مشهد و حجت الاسلام اخلاقی عضو شورای شهر مشهد از مدافعین حرم، همسران جانبازان و مادران چند شهید تقدیر به عمل آمد. همچنین حجت الاسلام لطفی رئیس کمیسیون امر به معروف و نهی از منکر شورای شهر مشهد در بازدید از این نمایشگاه وضع پوشش اسلامی را نسبت به  سال های قبل بهتر توصیف نمود.

همچنین موسسه قوامین با هماهنگی مدیران برگزاری این رویداد در بخشی از محیط نمایشگاه به زوجین برای دریافت تسهیلات برای خرید کالای ایرانی راهنمایی می دادند. در کنار همه این وجود چند غرفه فرهنگی که فضای رایگان نمایشگاه در اختیار آنها قرار داده بود تا با مشاوره های فرهنگی راهنمای زوجین در مسیر زندگی مشترک باشند. اینها و موارد دیگری که در حوصله این مطلب نمی گنجد همه آن اقدامات فرهنگی و موثری بود که در راستای منویات مقام معظم رهبری به آنها توجه شد.

تحقق خرید کالای ایرانی در نمایشگاه ازدواج و جهیزیه مشهد محقق شد + تصاویر

 

تحقق خرید کالای ایرانی در نمایشگاه ازدواج و جهیزیه مشهد محقق شد + تصاویر

تحقق خرید کالای ایرانی در نمایشگاه ازدواج و جهیزیه مشهد محقق شد + تصاویر
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۱
توکلیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
کاش همه نمایشگاه ها تا این حد به موضوعات فرهنگی توجه کنند
خانم ادیبی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
سلام من جهیزیه دخترم را از همین نمایشگاه خریدم و بیشترش هم کالای ایرانی بود . مننون از مدیریت نمایشگاه بین المللی مشهد
Mis rahnama
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
نمایشگاه خیلی خوبی بود.کالا ایرانی و با کیفیت و قیمت مناسب خریدم.ممنونم
م سلمانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
عالی بود این نمایشگاه.هم ایرانی و هم مفید
خانم شوشتری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
بسیار عالی بود من تخت و فرش ایرانی برای خونه با قیمت پایین خریدم
يگانه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
لطفا دوباره نمايشگاه رو برگزار کنيد.من و دوستانم دير مطلع شديم و نتوانستيم استفاده کنيم.
م لشکری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۹
این حرفها همش دروغه! یا این اقایون اصلا مارکهای ایرانی رو‌نمیشناسن یا خودشونو به خواب زدن. بجز فرش و مبل، بقیه ی کالاها نود درصد خارجی بود! تو خونه های همین اقایون چقدر کالای ایرانی هست که اینقدر شعار میدن...
حمیده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
بیش از 80 درصد ایرانی؟؟؟؟
ما که کل نمایشگاه رو گشتیم بندرت جنس ایرانی پیدا کردیم. و وقتی از چند تا از صاحب غرفه ها سراغ جنس ایرانی رو گرفتیم گفتن چرا ایرانی؟ کیفیت نداره!!!
اجناس و خدمات(آتلیه و مزون و زیبایی...) هم اکثرا لوکس و مجلل بودند و خبری از " ازدواج آسان " نبود!!!
از خیلیا هم که تاکید به کالای داخلی خریدن داشتن پرسیدم راضی نبودن از نمایشگاه
دست پری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
سلام در جواب م لشگری بگم که همین مبل و فرش 80 درصد وسعت نمایشگاه رو به خودش داده بود من خودم بازدید داشتم و ممنون از تابناک رضوی که حقیقت را نوشت.
نقندری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۰
این نمایشگاه کالاهای ایرانی در حوزه لوازم خانگی رو اورده بود که ۳۰ درصد زیر قیمت بازاز بود.
قانع طوسی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۳
با سلام نمایشگاه با کلاسی بود و من فرش ترکمن ایرانی با کیفیت خریدم . ممنون
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار