رئیس فدراسیون ورزش کارگری کشور گفت: اولویت نخست وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون ورزش کارگری، ورزش همگانی در محیط های کارگری است.
کد خبر: ۲۳۷۳۶۹
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷ 29 May 2016

به گزارش تابناك رضوي، سید امیر حسینی در جلسه هماهنگی دومین المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران کشور در مشهد، اظهار كرد: رسیدگی به ورزش در حوزه بازنشستگان و گروه های حاشیه ای مانند کودکان کار نیز از دیگر اولویت ها می باشد.

وی بيان كرد: توسعه فعالیت های ورزشی، افزایش همبستگی اجتماعی محیط های کارگری و شادابی این مراکز را به دنبال خواهد داشت.
رئیس فدراسیون ورزش کارگری کشور گفت: کارفرمایان به دنبال ایجاد تیم ‌های ورزشی در رشته های مختلف باشند و تیم داری را در میان جامعه ورزشی گسترش دهند.
حسینی افزود: بهره وری نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور دارد که با ورزش و نشاط محقق می شود.
وی با اشاره به فعالیت 284 مجموعه فرهنگی ورزشی مخصوص کارگران در سراسر کشور اظهار کرد: ماده 154 قانون کار با موظف نمودن کارفرمایان به توجه به ورزش جامعه کار و تلاش برای ساخت مجموعه های ورزشی و هزینه در حوزه ورزش و برگزاری مسابقات برای قشر زحمتکش کشور، بزرگترین بستر را برای ورزش جامعه کار و تلاش کشور ایجاد کرده است.
رئیس فدراسیون ورزش کارگری کشور داشتن جامعه فعال، کارآمد و با نشاط از طریق پرداختن به ورزش و فعالیت بدنی مناسب، به منظور بهبود کیفیت زندگی، رسیدن به استاندارد های مطلوب زندگی و افزایش بهره وری جامعه کار را چشم انداز ورزش در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ذکر کرد.
حسيني، بهبود سطح کیفیت زندگی، شادی و مثبت اندیشی، معنویت گرایی و افزایش بهره وری از طریق پرداختن به ورزش و فعالیت بدنی مناسب را هدف کلی ورزش کارگری دانست.
وی گسترش دانش سواد بدنی، حرکتی و فعالیت های ورزشی در جامعه هدف، دستیابی به حداقل سه جلسه فعالیت بدنی و تمرینات ورزشی مناسب در هفته، کاهش ناهنجاری های ناشی از انجام فعالیت های یکنواخت کاری، بهبود کیفیت شاخص ترکیبات بدن و وضعیت قلبی و عروقی و کمک به کاهش بیماری ها و هزینه های درمان افراد جامعه هدف را از مهمترین اهداف اختصاصی ورزش کارگری برشمرد.
رئیس فدراسیون ورزش کارگری کشور در سفر به استان خراسان رضوی ضمن دیدار با مسئولان استانی و رایزنی در زمینه برگزاری دومین دوره المپیاد فرهنگی ورزشی کارگران در مشهد، از امکانات و ظرفیت های فرهنگی و ورزشی کارگران در این استان بازدید کرد.

منبع: روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار