بیش از ۲ هزار زائر اولی از استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان‌جنوبی به حرم منور رضوی مشرف شدند.
کد خبر: ۲۳۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲ 29 May 2016

به گزارش تابناك رضوي، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جمع گروهی از زائران که برای نخستین‌بار به حرم رضوی مشرف شده بودند، اظهار كرد: امام رضا(ع) خورشید تابانی است که همه عالم از انوار وجودی ایشان بهره‌مند می‌شوند و اگر ما از آن انوار تابناک بهره‌مند نشویم، چیزی از نور ایشان کم نخواهد شد، ولی خودمان دچار خسران شده‌ایم.

وی افزود: امروز شما به دعوت حضرت رضا(ع) به زیارت مشرف شده‌اید و منت هیچ کسی بر سرتان نیست، بنابراین باید از محضر آن امام بزرگوار تشکر کنید که شرایط این حضور را فراهم کردند و با ایشان میثاق ببندید و به این میثاق پایبند باشید.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار كرد: خداوند امام رضا(ع) را برای هدایت ما فرستاده و ما باید با واسطه قرار دادن ایشان در پیشگاه الهی، به توفیقاتی همچون پایبندی به ارزش‌های‌ الهی، امانت‌داری، راستی، وفای به عهد، پایبندی به نظام اسلامی وغیره نائل آییم.

وی ضمن قدردانی از زحمات همه دست‌اندرکاران این اقدام گفت: اینجا محل تصمیم جدی برای برگشتن به صراط مستقیم و ماندن در آن است. از روح بلند حضرت رضا(ع) بخواهیم و با ایشان پیمان ببندیم که پس از این، قدم جای قدم‌های حضرتش بگذاریم و سعی در عمل به سیره عملی ایشان داشته باشیم.

به همت آستان قدس رضوی و تعدادی از نهادهای استانی و کشوری، چهارمین گروه از زیارت اولی‌ها به استعداد 1820 نفر از استان‌های محروم سیستان و بلوچستان و خراسان‌جنوبی به حرم مطهر رضوی مشرف شده‌اند. این گروه ظهر امروز ضمن حضور در میهمانسرای حضرت رضا(ع)، از خوان پربرکت آن امام رئوف بهره‌مند شدند.

منبع: آستان نيوز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار