رییس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران نطق سیاسی غلامرضا انصاری در صحن علنی امروز را خطای راهبردی توصیف کرد و گفت: با این لحن اولین تیر را شما پرتاب کردید و باب سیاسی شدن شورای شهر را گشودید.
کد خبر: ۲۳۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ 31 May 2016
مجتبی شاکری در جریان دویست و شصت و سومین جلسه علنی شورای شهر تهران در پاسخ به اظهارات کنایه آمیز غلامرضا انصاری درباره شهردار تهران که وی را به اقدامات گازانبری متهم کرده بود، اظهار کرد: این حرکت گازانبری شما به نتیجه نخواهد رسید.

وی با اشاره به کارنامه آماری تذکرات و نقدهای اصولگرایان شورای شهر از شهرداری تهران، گفت: آمارها نشان می دهد ما در مقام اصولگرا هم در رفاقت و هم در نقد خود صادق هستیم. قالیباف هم کارهای جهادی در کارنامه عملکرد خود دارد و هم کارهای ضعیف. بنابراین این طور ورود کردن برای نقد شهردار صحیح نیست.

شاکری درباره بخشی از اظهارات نطق پیش از دستور انصاری تصریح کرد: برخی از افراد که در پشت صحنه نشسته اند و به دنبال بحث عبور از قالیباف هستند، به نتیجه نمی رسند. "بهشت" جای حسین مرعشی و خواهر زاده اش نخواهد بود. مجلس دهم، مجلس ششم نیست و لاریجانی هم کروبی نیست و مسیری که در پیش گرفته اید به نتیجه نمی رسد. با این خطای راهبردی شما باب سیاسی شدن شورای شهر را باز می کنید و تصور نمی کنم مجموعه جریان سیاسی شما این سمت و سو را داشته باشد.

وی ادامه داد: نقدهایی که به رییس جمهور در اقتصاد وارد است، از نقدی که به قالیباف به عنوان شهردار وارد است، صدها برابر سنگین تر است. مطالبات انباشته شهرداری از دولت ها باقی مانده است؛ باید با گزارش آماری نشان داد عملکرد اقتصادی دولت چه بلایی بر سر صنعت آورده؛ کالاهای قاچاق «ِِگُرده» تولید کنندگان داخلی را شکسته است. بنابراین توصیه می کنم برگردید و از این موضع ورود نکنید.

شاکری در ادامه با اشاره به بازدید روز گذشته خود از نمایشگاه هولوکاست در روز اختتامیه، گفت: 400 اثر از 50 کشور در گفتمان امام خمینی (ره) به همت حوزه هنری و خانه کاریکاتور در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شد.

وی از سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران درخواست کرد از نمایش آثار برگزیده این نمایشگاه حمایت کند و تاکید کرد: بخشی از هنر هنرمندان انقلاب اسلامی همین هاست. نترسیم از اینکه جمله امام (ره) مبنی بر اینکه نقشه اسراییل باید از صحنه روزگار محو شود و نگوییم چرا روی موشک ها این جمله و عبارت "مرگ بر آمریکا" نوشته می شود. این ها مواضع امام (ره) است.

شاکری با تاکید بر اینکه امام خمینی (ره) با همه ابعادش قابل احترام و پیروی است، خاطرنشان کرد: سازمان زیباسازی در شعارهایی که برای نصب در سطح شهر انتخاب می کند باید دقت کند و ادبیات انقلابی امام و رهبری را بازنشر دهد.

وی در بخشی از تذکر پیش از دستور خود از موضع محمد کوثری نماینده سابق مردم تهران در مجلس تشکر کرد و گفت: وی که به عنوان شخصیت تراز بسیجی، فرزند امام و رهبری، تراز ساده زیستی و حضور در مقام قانون گذاری شناخته شده است، اعلام کرده بعد از فراغت از نمایندگی مجلس به سوریه می رود تا تجربه 8 سال حضور در جبهه های دفاع مقدس را در آنجا به کار گیرد. افتخار می کنم که شخصیتی همچون او در شهر تهران زندگی می کند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار