رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی گفت: شب شعر «راه امام» به همت حوزه هنری خراسان‌رضوی و در ایام ارتحال امام راحل برگزار می‌شود.
کد خبر: ۲۳۹۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳ 01 June 2016

به گزارش تابناك رضوي، سیدجواد رفائی رونمایی از پوستر و یادمان 15 خرداد را یکی از ویژه برنامه‌های 15 خرداد در مشهد عنوان و اظهار كرد: پوستری از تصویرسازی با موضوع قیام خونین پانزده خرداد اثری از مریم خلج از هنرمندان حوزه هنری خراسان رضوی در قطع 70*50 چاپ شده است که همراه با یادمان این روز، رونمایی خواهد شد. این اثر در در بخش هنرهای تجسمی جشنواره سراسری طلوع عنوان برگزیده را به‌دست آورده بود.

وی ضمن اشاره به برگزاری کارگاه تذهیب و نگارگری به مناسبت این ایام ادامه داد: در سال گذشته به مناسب ارتحال امام خمینی (ره) همنویسی خوشنویسی اشعار امام (ره) برگزار شد که امسال این آثار نگارگری و تذهیب خواهد شد.

رئیس حوزه هنری خراسان‌رضوی تصریح کرد: در این کارگاه که چهارشنبه 12 خرداد ساعت 18 در حوزه هنری خراسان‌رضوی برگزار می‌شود جمعی از اساتید و هنرمندان هنر تذهیب و نگارگری استان حضور خواهند داشت.

رفائی برگزاری شب شعری با عنوان «راه امام» به مناسب سالروز رحلت امام خمینی‌(ره) را از دیگر ویژه برنامه‌های این ایام نام برد و ادامه داد: در این مراسم شاعران مشهدی به شعرخوانی در سوگ امام (ره) می‌پردازند.

وی بیان کرد: این شب شعر چهارشنبه 12خرداد، ساعت 17 در حسینیه هنر واقع در خیابان مدرس برگزار می‌شود.

دبیر اجرای جشنواره فیلم کوتاه دینی رویش به نقد و بررسی آثار اکران شده در جشنواره فیلم روح‌الله اشاره کرد و افزود: هفته گذشته همزمان با 12 استان کشور و با مشارکت انجمن سینمای جوان و حوزه هنری خراسان‌رضوی، فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه نخستین جشنواره روحالله در پردیس سینمایی هویزه به نمایش گذاشته شد.

وی ادامه داد: برخی از این آثار در برنامه برداشت کوتاه این هفته که در پردیس سینمایی هویزه برگزار می‌شود، مورد نقد و بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع: تسنيم

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار