شهردار مشهد:
شهردار مشهد با اشاره به بلند مرتبه سازي در اطراف حرم رضوي، گفت: هيچ‌كس حق ندارد اطراف حرم مطهر را تبديل به آهن و سيمان و آجر كند.
کد خبر: ۲۴۳۸۳۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵ 11 June 2016

به گزارش تابناك رضوي، سيد صولت مرتضوي صبح امروز (شنبه 22خرداد ماه سال جاري) در نشست خبري با اصحاب رسانه، ضمن بيان اين مطلب كه امروزه نيازهاي اساسي جامعه ما اشتغال، ازدواج و مسكن است، اظهار كرد: با وجود ركود سختي كه در كشور حاكم است، مديريت شهري به مسئله اشتغال توجه ويژه اي داشته است، بطوري كه در حال حاضر هفده هزار فرصت شغلي به‌صورت مستقيم در پروژه‌هاي كلان شهرداري مثل پروژه قطار شهري و ساير پروژه‌ها ايجاد گرديده است.

وي افزود: ده‌ها هزار فرصت شغلي بصورت غير مستقيم توسط شهرداري به وجود آمده است.

هنوز طرح جامع مشهد ابلاغ نشده است!

مرتضوي با بيان اين مطلب كه بعد از تصويب طرح جامع مشهد، دبيرخانه شوراي شهرسازي موظف به ابلاغ طرح است، و از اول قرار بر اين شد كه بعد از يكي دو هفته طرح را ابلاغ كنند، گفت: تا كنون پس از گذشت هجده ماه، علي‌رغم پيگيري‌هاي ما هنوز طرح را ابلاغ نكرده اند و اگر ابلاغ نشود، ملاك مقررات طرح سابق خواهد بود.

وي در خصوص تاثيرات ابلاغ خارج از زمان طرح جامع شهر مشهد، اذعان كرد: با توجه به توسعه شهر و نيازهاي جديد شهروندان، ابلاغ دير هنگام طرح جامع، قطعاً بي‌برنامگي و سردرگمي مديران شهري را در پي دارد.

عدم ساماندهي مناسب طرح پيراموني حرم مطهر

شهردار مشهد با بيان اين مطلب كه بحث بلندمرتبه سازي اطراف حرم و اصلاح ساختار آن يكي از شعارهاي اساسي مديريت شهري است، گفت: يكي از دلايل اعتراضات شديد شوراي اسلامي شهر مشهد، عدم ساماندهي مناسب طرح پيراموني حرم مطهر رضوي بود و امام جمعه محترم مشهد نيز از سال‌ها قبل به اين موضوع اعتراض داشتند،

مرتضوي افزود: اگر به ياد داشته باشيد بنده هم در بدو انتصابم همواره به اين موضوع انتقاد داشته و تاكيد مي كردم كه هيچ‌كس حق ندارد اطراف حرم مطهر را تبديل به آهن و سيمان و آجر كند.

انتقاد مرتضوي از سياسي بازي

مرتضوي با بيان اين مطلب كه طرح پيرامون حرم مطهر رضوي در دوران اصلاحات تصويب شده است خاطر نشان كرد: بعضي دوستان بجاي اينكه به مردم پاسخگو باشند،‌ فكر مي‌كنند دوران انتخابات است و بايد شعار سياسي بدهند و به مردم كارنامه ارائه كنند. سوال من اين است كه آنها در طول دوراني كه تصدي داشتند چه كمكي به بافت پيرامون حرم مطهر رضوي كردند؟

شهردار مشهد با بيان اين مطلب كه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ايران بگويد در بافت پيرامون حرم مطهر چند ريال هزينه كرده است، تصريح كرد: شهرداري با همه مشكلاتش، نسبت به تملك فضاي سبز اطراف حرم اقدام مي‌كند.

مرتضوي با اشاره به قول هاي مثبت رئيس جمهور در سفر خود به مشهد براي كمك به بافت پيرامون حرم مطهر رضوي، گفت: در جلساتي كه با معاون اول رئيس جمهور و استاندار خراسان رضوي داشتيم رسما اعلام كرديم كه ما منابع ارزان و يا تسهيلات يارانه‌اي نمي‌خواهيم، بلكه در چارچوب مصوبات شوراي پول و بانك مركزي به ما وام بدهيد.

وي تصريح كرد: البته استاندار نهايت تلاش خود را براي به ثمر نشستن نتيجه اين مذاكرات انجام داده است  و حتي خودمان با معاون اول و مديران بانك‌ها در تهران جلسه گذاشتيم اما متاسفانه تا به امروز خروجي آن صفر بوده است.

اصلاح بلند مرتبه سازی در اطراف حرم از شعارهای اساسی مدیریت شهری است

مرتضوی در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران مبني بر اظهارات رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی گفت: از یک فردی که معتقد به کرسی داری در دانشگاه‌ها است و خود را در جایگاه ریاست پژوشگاه قرار داده انتظار می‌رود ادبیاتش موجب وهن جایگاه علمی نشود و بار حقوق و کیفری به دنبال نداشته باشد.

شهردار مشهد با بیان اینکه وقتی سخنان این برادر عزیز را شنیدم احساس کردم آدم با کوه صحبت می‌کند تاکید کرد: بحث بلند مرتبه سازی در اطراف حرم مطهر و اصلاح این ساختار یکی از شعارهای اساسی مدیریت شهری بوده است.

تملك بخش قابل توجهي از آثار تاريخي توسط شهرداري مشهد

شهردار مشهد با اشاره به اينكه براي احياي ميراث فرهنگي، ده‌ها ميليارد تومن هزينه توسط شهرداري صورت گرفته است، گفت: بخش قابل توجهي از آثار تاريخي توسط شهرداري تملك شده است. خانه تاريخي داروغه نمونه اي از اين املاك است كه خريد و بازسازي آن انجام شده است.

مرتضوي افزود: احياي خانه تاريخي توكلي و كرماني نيز توسط شهرداري مشهد صورت گرفته است، همچنين استحكام بقعه امام زاده محمد يا همان گند خشتي نيز بخشي از هزينه‌هايش توسط شهرداري بوده و در حدود پنج يا شش هزار متر زمين و پروانه رايگان براي موزه بزرگ مشهد توسط شهرداري به ميراث فرهنگي اهدا شده است.

شركت‌هاي خارجي فكر مي‌كنند ايران فعلي، ايران دهه 40 است!

وي در ادامه سخنان خود با اشاره به مذاكرات شهرداري با شركت‌هاي خارجي، اظهار كرد: شركت‌هاي خارجي يا فكر مي‌كنند ايران فعلي، ايران دهه 40 است يا خودشان را به ناداني مي‌زنند، زيرا بيشتر نگاه‌شان بازرگاني است تا دانش‌بنيان چرا كه به دنبال واردات كالا هستند.

شهردار مشهد با اشاره به هجمه‌هاي سياسي روزنامه‌هاي وابسته به جريان اصلاحات، گفت: ما فقط دربرابر مطالبي كه گفته شد دفاع كرديم و هيچگاه شروع كننده بحث‌هاي سياسي نبوديم.

مرتضوي با اشاره به اقدامات شهرداري مشهد در مناطق حاشيه شهر و ساخت سوله ورزشي و ساماندهي معابر در منطقه اسماعيل آباد، خاطر نشان كرد: همانطور كه به حاشيه شهر رسيدگي مي‌كنيم، به متن هم توجه داريم.

وي گفت: ان‌شاالله بزودي شاهد حذف واژه حاشيه در شهر مشهد باشيم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار